Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

POHODO.sk – agregátor e-shopov s nábytkom, bytovým textilom, osvetlením a dekoráciami

“Domov z každej stránky, v pohode” … to je motto relatívne mladého porovnávača nábytku, dekorácií a doplnkov POHODO. O tom, ako vznikol a čo ponúka nielen bežným zákazníkom, ale predovšetkým samotným e-shopárom, sme sa rozprávali s Ľubomírom Jochimom.

 

1. Kedy vzniklo POHODO?

Agregátor eshopov s ponukou produktov v oblasti bývania – Pohodo.sk, bol spustený v beta verzii vo februári 2019. Od mája už beží “naostro”. 

 

2. Kde sa vzal ten prvotný impulz, kedy ste si v JAGA GROUP, s.r.o., ktorá na slovenskom trhu pôsobí od roku 1993 povedali, že okrem časopisov Môj dom, Záhrada, Urob si sám, ASB či Home skúsite aj vlastný porovnávač nábytku a bytových doplnkov?

Ľubomír Jochim, projektový manažér a spoluzakladateľ Pohodo.sk

Ľubomír Jochim, projektový manažér a spoluzakladateľ Pohodo.sk

Projekt Pohodo by som nenazval “porovnávačom”, ten je primárne o porovnaní cien daného produktu. V segmente bývania nie sú produkty tak unifikované ako napr. v prípade elektroniky, kde je možné produkty od rôznych eshopov spárovať a porovnať ceny. V našom prípade ide skôr o agregovanie ponuky stoviek eshopov, pričom pri výbere nábytku, či doplnkov, je omnoho dôležitejší dizajn a účel produktu. Preto sme si dali záležať na rozdelení státisícov produktov do správnych kategórií, s možnosťou vhodného filtrovania. 

Samotná myšlienka založiť vo vydavateľstve JAGA GROUP e-commerce projekt, vznikla približne ešte rok predtým. Pre vydavateľstvo bolo cieľom získať nový zdroj príjmov od nového typu klientely (eshopy), ktorý zároveň zužitkuje obsahové zameranie a existujúcu návštevnosť jeho magazínov. Toto prepojenie obsahu a Pohodo.sk sa snažíme robiť absolútne cielene – ak napríklad píšeme na Môjdom.sk článok o vidieckych kuchyniach, tak priamo v článku odkazujeme z textu alebo produktového banneru na súvisiace produkty ako sú vidiecke kuchynské linky, jedálenské stoly a podobne. 

Ukážka prepojenia obsahu z časopisu Môj dom a portálu Pohodo.sk

Ukážka prepojenia obsahu z časopisu Môj dom a portálu Pohodo.sk

 

3. POHODO.sk je pre e-shopárov podnikajúcich v tomto segmente zdrojom ďalšieho spätného odkazu. K bezplatnej registrácii im stačí len XML feed, napr. pre Heureku alebo Google Merchant. Ako to funguje ďalej? Je potrebné zaplatiť si kampaň, aby sa ich produkty zobrazovali potenciálnym zákazníkom?

Zapojiť eshop vieme prostredníctvom všetkých štandardne používaných xml feedov, ktorých je určite viac, ako len spomínané 2 typy. Vieme si poradiť aj s rôznou štruktúrou v rámci konkrétneho typu feedu. Samotné zapojenie je zadarmo. Pravdou však je, že ak si eshop “dobije” kredit a začne “bidovať” produkty, tak dokáže výrazným spôsobom zlepšiť pozície produktov. A to jednak v zoradení produktov v jednotlivých kategóriách, no tiež v rámci produktových bannerov umiestnených v blogových článkoch na Pohodo.sk, ako aj článkoch a weboch JAGA GROUP. Tie spolu dosahujú až cca 1,5 mil. návštev mesačne.

Bidovanie môže eshop riešiť pohodlne vo veľmi jednoduchom administračnom rozhraní. Prístup generujeme každému eshopu po zapojení a úspešnom naimportovaní jeho produktov. Cez toto rozhranie je možné rovno objednať kredit, online ho zaplatiť a hneď aj bidovať. Bidovať je možné jednoducho po kategóriách produktov, ale aj samotné produkty jednotlivo. Napriek tomu, že fungujeme len pár mesiacov, tak už takmer 80% návštevnosti smerujeme k platiacim eshopom.

 

4. Sortiment POHODO.sk sú zatiaľ nábytok, dekorácie, bytový textil, osvetlenie, rekonštrukcia. Plánujete ponuku rozšíriť o ďalšie súvisiace kategórie, napr. hračky do detskej izby?

Zatiaľ to neriešime a sústreďujeme pozornosť skôr na neustále vylepšovanie triedenia obsahu do správnych kategórií a filtrov. No do budúcna takéto rozšírenie do súvisiacich kategórií produktov nevylučujeme. 

 

5. Súčasťou agregátora POHODO.sk je aj blog so zaujímavými inšpiráciami a prelinkovanými produktmi zo zaregistrovaných e-shopov. Akým spôsobom docielim, že v relevantnom článku budú aj moje produkty? 

Spomenuli sme už vyššie, že bidovanie má vplyv aj na obsah bannerov vkladaných do článkov. Zatiaľ výber realizujeme výlučne v našej réžii, so zohľadnením nastavených bidov v súvisiacich kategóriách produktov. V prípade záujmu zo strany eshopu však nemáme problém realizovať individuálne nastavenie s preferenciou konkrétnych vybraných produktov.

Okrem blogu však stojí za povšimnutie ešte zaujímavejšia sekcia Fotoinšpirácie. V rámci nej vyberáme a priebežne dopĺňame stále nové fotografie, ktoré vie návštevník filtrovať podľa miestnosti, štýlu a ďalších kritérií. Ak teda chce zariadiť napríklad obývačku v retro štýle, vie sa inšpirovať niekoľkými desiatkami kvalitných fotografií takýchto obývačiek. A nielen to – v prípade, že sa mu na konkrétnej fotke páči vybraný produkt, tak si priamo z fotky vie zobraziť všetky produkty v danej kategórii a nájsť tak rýchlo to, čo hľadá alebo čo ho inšpirovalo na uvedených fotografiách.

 

6. Aké sú výhody registrácie e-shopov na POHODO.sk? 

Na rozdiel od konkurenčných projektov na trhu ponúkame spoluprácu s dominantným vydavateľom periodickej tlače a médií v oblasti bývania na Slovensku. To nám dáva omnoho širšie možnosti na vzájomnú kooperáciu nielen v rámci Pohodo.sk, ale aj obsahu, optimalizácie pre vyhľadávače, súťaží a podobne. 

 

Vytvorili ste si e-shop s bytovým textilom, nábytkom či dekoráciami a chcete zvýšiť návštevnosť a počet konverzií? Zaregistrujte svoj e-shop na POHODO.sk.

registrácia e-shopu do pohodo.sk

avatar
Autor: BiznisWeb.sk Spolu s našimi klientmi vyvíjame redakčný systém (CMS) FLOX pre tvorbu e-shopu a webstránok. Svoj prvý e-shop či webstránku si u nás vytvoríte rýchlo a jednoducho aj bez programátora a grafika. Bez problémov k nám premigrujete i svoj zabehnutý e-shop. Vyskúšajte si zadarmo, ako to u nás funguje.

Stiahnite si aktualizovaný e-book o podnikaní na internete

Ako a v čom začať podnikať