Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Konkurenčné výhody v e-shope

Konkurenčné výhody v e-shope nie sú len ikony s krátkym textom. Majú oveľa komplexnejšie využitie. Sú jedným z hlavných faktorov ovplyvňujúcich úspech vášho podnikania. Preto je dôležité, aby ste ich šírili naprieč online i offline kanálmi.

konkurenčné výhody e-shopu

Čo je konkurenčná výhoda?

Konkurenčná výhoda je pridaná hodnota, ktorú pre svojich zákazníkov vytvárate. Nie je to len benefit nákupu vo vašom e-shope. Je to súbor faktorov, ktoré dávajú zákazníkovi dôvod, aby u vás nakupoval opakovane a zároveň vám pomáha udržať si náskok pred konkurenciou. Napríklad je to váš prístup k zákazníkom, usmiaty a školený personál, drobná pozornosť alebo čokoľvek iné, čím sa váš online biznis líši od ostatných.

Konkurenčná výhoda má svoje kritériá:

  • dôležitosť – pre zákazníkov majú vaše produkty či služby určitú hodnotu
  • výraznosť – vaše produkty, značka či služby sa vyznačujú charakteristickým prvkom, s ktorým sa inde nestretneme
  • výnimočnosť – produkty z vašej dielne či ponuky majú unikátne vlastnosti, ktoré presahujú aktuálne trhové štandardy
  • nenapodobiteľnosť – taktiež sa vyznačujú rysmi, ktoré konkurencia nedokáže napodobniť
  • cenová dostupnosť – výrobok si cieľoví zákazníci môžu dovoliť
  • ziskovosť – svoje produkty vyrábate a predávate so ziskom.

 

Ako zistiť svoje konkurenčné výhody?

Rovnako, ako v prípade kľúčových slov, aj tu stavte na zdravý sedliacky rozum. Ale taktiež na prieskum, analýzu minimálne 2 konkurentov alebo ideálne sa spýtajte priamo svojich zákazníkov a zamestnancov. Ďalšou možnosťou je tzv. VRIO analýza (z angl. Value = hodnota, Rareness = vzácnosť, Imitiability = napodobiteľnosť, Organization = organizácia), ktorá zhodnotí aj váš konkurenčný potenciál. 

Konkurenčné výhody svojho e-shopu však zistíte rýchlo a jednoducho, ak si odpoviete napr. na nasledovné otázky:

  1. Kto sú a budú vaši zákazníci?
  2. Aké riešenie im ponúkajú vaše produkty/služby?
  3. V čom sú vaše produkty či značka jedinečné?
  4. Komu konkurujete a čím konkrétne?
  5. Vďaka čomu vyrástla vaša konkurencia? …

 

K tejto téme odporúčame prezentáciu Jirky Chomáta

 

Ako s konkurenčnými výhodami pracovať?

Komunikujte ich vo svojich kampaniach. Prezentujte ich naprieč internetom. A taktiež vo svojich printových materiáloch :).

Ako napríklad my na Reshoper 2019:

Ako vložiť konkurenčné výhody do e-shopu?

Ak ste svoj internetový obchod či webstránku vytvorili v BiznisWebe, ktorý patrí medzi TOP 5 e-shopových riešení na prenájom, stačí pridať blok Výhody.

Konkurenčné výhody môžete zobraziť rôznymi spôsobmi a nahrať k nim vlastné ikonky či použiť font s ikonami zadarmo.

Ukážky konkurenčných výhod v e-shopoch klientov BiznisWebu:

konkurenčné výhody e-shopu distribuujúceho krehké sklenené obaly javisro.sk

konkurenčné výhody e-shopu distribuujúceho krehké sklenené obaly javisro.sk

acko.sk – slovenské obliečky s dlhoročnou tradíciou a ich unikátne výhody

acko.sk – slovenské obliečky s dlhoročnou tradíciou a ich unikátne výhody

výhody e-shopu stevula.sk s pánskymi košeľami a nohavicami

výhody e-shopu stevula.sk s pánskymi košeľami a nohavicami

 

A aké sú výhody BiznisWebu? Vyskúšajte si ich všetky na 15 dní úplne zadarmo. Vytvorte si vlastný e-shop a otestujte si, ako komunikujeme so zákazníkmi a ako dokážeme pomôcť rásť aj vášmu podnikaniu:

testovanie CMS pre vytvorenie e-shopu od BiznisWebu

 

avatar
Autor: BiznisWeb.sk Spolu s našimi klientmi vyvíjame redakčný systém (CMS) FLOX pre tvorbu webstránky a e-shopu. Svoj prvý e-shop či webstránku si u nás vytvoríte rýchlo a jednoducho aj bez programátora a grafika. Bez problémov k nám premigrujete i svoj zabehnutý e-shop. Vyskúšajte si, ako to u nás funguje na 30 dní zadarmo.

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať