Konkurenčné výhody v e-shope
Konkurenčné výhody v e-shope nie sú len ikony s krátkym textom. Majú oveľa komplexnejšie využitie. Sú jedným z hlavných faktorov ovplyvňujúcich úspech vášho podnikania. Preto je dôležité, aby ste ich šírili naprieč online i offline kanálmi.
Čo je konkurenčná výhoda?
Konkurenčná výhoda je pridaná hodnota, ktorú pre svojich zákazníkov vytvárate. Nie je to len benefit nákupu vo vašom e-shope. Je to súbor faktorov, ktoré dávajú zákazníkovi dôvod, aby u vás nakupoval opakovane a zároveň vám pomáha udržať si náskok pred konkurenciou. Napríklad je to váš prístup k zákazníkom, usmiaty a školený personál, drobná pozornosť alebo čokoľvek iné, čím sa váš online biznis líši od ostatných.
Konkurenčná výhoda má svoje kritériá:
- dôležitosť – pre zákazníkov majú vaše produkty či služby určitú hodnotu
- výraznosť – vaše produkty, značka či služby sa vyznačujú charakteristickým prvkom, s ktorým sa inde nestretneme
- výnimočnosť – produkty z vašej dielne či ponuky majú unikátne vlastnosti, ktoré presahujú aktuálne trhové štandardy
- nenapodobiteľnosť – taktiež sa vyznačujú rysmi, ktoré konkurencia nedokáže napodobniť
- cenová dostupnosť – výrobok si cieľoví zákazníci môžu dovoliť
- ziskovosť – svoje produkty vyrábate a predávate so ziskom.
Ako zistiť svoje konkurenčné výhody?
Rovnako, ako v prípade kľúčových slov, aj tu stavte na zdravý sedliacky rozum. Ale taktiež na prieskum, analýzu minimálne 2 konkurentov alebo ideálne sa spýtajte priamo svojich zákazníkov a zamestnancov. Ďalšou možnosťou je tzv. VRIO analýza (z angl. Value = hodnota, Rareness = vzácnosť, Imitiability = napodobiteľnosť, Organization = organizácia), ktorá zhodnotí aj váš konkurenčný potenciál.
Konkurenčné výhody svojho e-shopu však zistíte rýchlo a jednoducho, ak si odpoviete napr. na nasledovné otázky:
- Kto sú a budú vaši zákazníci?
- Aké riešenie im ponúkajú vaše produkty/služby?
- V čom sú vaše produkty či značka jedinečné?
- Komu konkurujete a čím konkrétne?
- Vďaka čomu vyrástla vaša konkurencia? …
K tejto téme odporúčame prezentáciu Jirky Chomáta.
Ako s konkurenčnými výhodami pracovať?
Komunikujte ich vo svojich kampaniach. Prezentujte ich naprieč internetom. A taktiež vo svojich printových materiáloch :).
Ako napríklad my na Reshoper 2019:
- Konkurenčné výhody BiznisWeb/ByznysWeb na Reshoper 2019.
- Jazykové verzie a customizovateľný webdizajn – konkurenčné výhody BiznisWeb/ByznysWeb.
- Množstvo priamych napojení šetrí váš čas i peniaze.
- Pravidelné aktualizácie zadamo – konkurenčné výhody BiznisWeb/ByznysWeb.
Ako vložiť konkurenčné výhody do e-shopu?
Ak ste svoj internetový obchod či webstránku vytvorili v BiznisWebe, ktorý patrí medzi TOP 5 e-shopových riešení na prenájom, stačí pridať blok Výhody.
Konkurenčné výhody môžete zobraziť rôznymi spôsobmi a nahrať k nim vlastné ikonky či použiť font s ikonami zadarmo.
Ukážky konkurenčných výhod v e-shopoch klientov BiznisWebu:

konkurenčné výhody e-shopu distribuujúceho krehké sklenené obaly javisro.sk

acko.sk – slovenské obliečky s dlhoročnou tradíciou a ich unikátne výhody
A aké sú výhody BiznisWebu? Vyskúšajte si ich všetky na 15 dní úplne zadarmo. Vytvorte si vlastný e-shop a otestujte si, ako komunikujeme so zákazníkmi a ako dokážeme pomôcť rásť aj vášmu podnikaniu: