Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Daniel Fajmon – Nebaví ma sedieť v kancelárii, preto propagujem naše produkty v praxi

Daniel Fajmon, hopsaj.sk, hopsej.cz, Tomikup.cz

Daniel Fajmon svoje produkty pozná naozaj do posledného detailu. Sám je ich vášnivým používateľom. Prečítajte si jeho podnikateľský príbeh a aké to je mať do práce na skok. Zdroj foto: FB archív Dana Fajmona z hopsaj.sk

Ak práve riešite otázku, s čím podnikať na Slovensku, vedzte, že na internete dokážete predať čokoľvek, čo má potenciál.

Napríklad aj skákacie či klokanie topánky, alebo snežné korčule ako Daniel Fajmon v e-shope hopsaj.sk.

1. Daniel, aké boli Vaše podnikateľské začiatky? Myšlienka na predaj tzv. klokaních a skákacích topánok je celkom odvážna. Ako sa zrodila a ako na ňu zareagovalo Vaše okolie, rodina – odhovárali Vás?

Daniel Fajmon, hopsaj.sk

Daniel Fajmon robí najlepšiu reklamu svojim produktom na rôznych eventoch, priamo v praxi. V zime najviac propaguje snežné korčule. V lete sa venuje všetkému, čo HOPsá.
So svojim tímom často vystupuje aj na plesoch a firemných večierkoch.
Zdroj foto: Archív Daniela Fajmona

No začnem od konca. Mama mi na vysokej vždy hovorila “Uč sa! Skákacie topánky Ťa živiť nebudú”.

Ale keď mi chýbal rok do inžiniera, rozhodol som sa z ČVUT odísť a vymeniť elektroniku za obchod :-).

Ľudí s dvoma vysokými školami bez práce je veľa. A ja som mal možnosť robiť, čo ma baví.

2. S českou verziou e-shopu ste u nás začínali v roku 2013, kedy boli Kangoo Boots, resp. Fitness Boots v našich zemepisných šírkach prakticky neznáme. Aké sú ich hlavné pozitíva, prínosy?

Klokanie topánky sú až neuveriteľne nákazlivé.

Sám som sa na ne pozeral cez prsty, keďže sa primárne venujem vysokým skákacím topánkam na saltá. Ale keď som ich vyskúšal, pochopil som ich potenciál.

Je to, ako keby ste behali po Mesiaci, kde je nízka gravitácia. To jednoducho musíte skúsiť.

3. Okrem klokaních a skákacích topánok nájdeme vo Vašich e-shopoch snežné korčule Sled Dogs, jednokolky, skákacie tyče POGO, elektrické kolobežky … Vaša ponuka sa slušne rozrastá :). Ktoré marketingové kanály Vám na získavanie nových zákazníkov fungujú najlepšie?

No priznám sa, že u produktov, ktoré už ľudia poznajú, dosť spolieham na SEO. Aj preto pre mňa bol dôležitý nedávny redesign, ktorý je prívetivejší pre mobily a Google to oceňuje.

Ináč dosť veľkú reklamu našim hračkám robíme aj offline, keďže s nimi jazdíme po celej ČR a Slovensku, a za rok si ich môžu vyskúšať na rôznych športových akciách tisícky ľudí. V dnešnej dobe sa už samozrejme majiteľ e-shopu neobíde bez prepracovaných online kampaní a remarketingu. To som si kedysi robil sám, ale už nestíham držať krok, takže som ho zveril do rúk profesionálnej agentúre.

Daniel Fajmon z hopsaj.sk predstavuje snežné korčule

4. Okrem svojich e-shopov máte na konte aj zaujímavú aplikáciu TOMIKUP. Tá má skvelý potenciál nielen pre koncových používateľov, ale aj pre samotné e-shopy. Prezraďte, koľko ľudí ju aktuálne používa a ako funguje, resp., aké novinky chystáte?

Tomikup aplikácia

Aplikácia Tomikup ponúka okrem wishlistu, ktorý uľahčí výber darčekov, aj zdieľaný nákupný zoznam. Registrácia je rýchla a jednoduchá, môžete použiť svoj FB login alebo prihlasovacie údaje z Google účtu.

Tomikup nám robí veľkú radosť. Naša myšlienka je jednoduchá „Jeden wishlist pre všetky e-shopy“. Čokoľvek sa mi páči, uložím si na wishlist, alebo ako nápad na darček pre konkrétneho člena rodiny.

Je tam aj super zdieľaný nákupný zoznam na potraviny. Momentálne využíva Tomikup viac ako desaťtisíc aktívnych používateľov :-).

Najintenzívnejšie sa význam Tomikup prejavil cez Vianoce 2018. Obyčajne je to tak, že e-shop po nasadení Tomikup tlačidla nepocíti zmenu ihneď. Ale pred Vianocami prídu cez aplikáciu zrazu stovky ľudí, ktorí hľadajú darček pre svojich blízkych.

Každý e-shop to má inak. Ide aj o to, ako daný predajca vysvetlí výhody Tomikupu svojim zákazníkom. Ale princíp je nasledovný:

  • Do wishlistu si pridám produkt, ktorý ma zaujal.
  • Pred Vianocami a mojimi narodeninami/ sviatkom aplikácia upozorní mojich priateľov na moje konkrétne želania.
  • Väčšina ľudí sa teda na uložené odkazy pozrie, pretože v danej chvíli naozaj rozmýšľajú, aký darček mi kúpiť.

Aj keby nakúpil len jeden z nich, zvyšok sa aspoň dozvedel o existencii uloženého e-shopu, takže efekt je dlhodobý.

Čoskoro nasadíme redesign a Tomikup bude ešte používateľsky prívetivejší.

Veľkou novinkou je mobilná appka pre iOS a Android. Vďaka nej si môže každý zapisovať nápady na darčeky akonáhle sa priateľ o niečom zmieni.

5. Ak by ste mali znovu začať podnikať na internete, urobili by ste niečo inak? Čo by ste odporúčali začínajúcim podnikateľom?

Základ je určite podnikať v tom, čo ma baví a v čom sa vyznám. Ak si zvolím obor len podľa lukrativity, môže ma to o chvíľu omrzieť a hlavne zapálený konkurent bude mať veľkú výhodu.

Moja hlavná chyba bola, že som sa snažil všetko robiť sám. Teraz už viem, že one-man show je fajn na začiatku, ale akonáhle je to možné, človek sa musí obklopiť profesionálmi v jednotlivých oboroch.

No a hlavná rada? Máte super nápad? Prestante o ňom iba rozmýšlať a jednoducho to skúste!

Začať môžete napríklad aj hneď, vytvorením testovacieho e-shopu od BiznisWeb.sk na 15 dní zadarmo:

vytvoriť e-shop na BiznisWeb.sk

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@biznisweb.sk :)

Stiahnite si aktualizovaný e-book o podnikaní na internete

Ako a v čom začať podnikať