Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

„Na začiatku podnikania bola joga,“ hovorí Monika Hojnošová z Naturshop.sk

podnikateľský príbeh Naturshop.sk - ako prebieha migrácia na FLOX 3Podnikavé ženy majú rady výzvy. Rovnako ako Monika Hojnošová z Naturshop.sk. Joga ju priviedla k prírodnej kozmetike a ekologickým produktom, ktoré predáva vo svojom e-shope.

 

1. E-shop s prírodnou kozmetikou – Naturshop.sk prevádzkujete na BiznisWebe od roku 2008. Kto všetko stojí za perfektným zákazníckym servisom, blogovými príspevkami a dizajnom Vášho internetového obchodu?

Naturshop.sk je zatiaľ v rodine :-). Sme rodinná firma a v priebehu rokov každý pomohol, ako mohol, vedel a mal, resp. stále tu má svoje miesto. Nesmieme zabudnúť ani na kamaráta Maroša, ktorý pomáhal s prvým dizajnom webstránky a to úplne bez nároku na honorár :-). Keďže sa v živote venujeme viacerým projektom z oblasti zdravého životného štýlu, pozitívneho a spirituálneho smerovania človeka (napríklad joge), toto je neodmysliteľná súčasť celej koncepcie čisté BIO a EKO prírodné produkty. Musím poďakovať aj BiznisWeb teamu, ktorý, kedykoľvek bolo potrebné, pomohol a poradil, vďaka.

rodinné podnikanie na Slovensku

Na chode e-shopu Naturshop.sk sa s láskou podieľa aj mama so sestrou. Vľavo sestra pani Moniky, Silvia a mama Elena.

 

2. Prečo ste sa rozhodli práve pre tento segment podnikania?

Keď sme sa ešte v 90-tych rokoch so sestrou dostali k joge, veľmi sme zmenili životný štýl. Stali sme sa vegetariánkami a začali sme aplikovať aj ďalšie prvky zdravého životného štýlu ako jogové a dychové cvičenia, meditácie a podobne. Bolo to zrazu, ako keď nájdete svoju životnú cestu, ktorá vám prinesie hodnoty a princípy, ktoré s vami súznejú a viete, že sú niekde v hĺbke vašou súčasťou. Tam sme sa dostali k väčšiemu povedomiu a vnímaniu potreby ekológie, ochrany prírody a zvierat. Nutne sme teda prešli na kvalitnejšie a čisto prírodné produkty. V začiatkoch sme sa venovali hlavne prírodnej kozmetike, zisťovali sme rozdiely medzi prírodnou a konvenčnou kozmetikou a neskôr sme na týchto skúsenostiach a poznatkoch postavili aj naše hodnoty a kritéria pre produkty v Naturshop.sk. Prvou čisto prírodnou značkou v ponuke bola Weleda, kde nám Janko T. z vtedajšej Weledy veľmi ochotne a neúnavne vysvetľoval veci spolu s vtedajšou manželkou Liv. Neskôr pribudli značky Lavera, Dr.Hauschka a ďalšie.

rodinné podnikanie na Slovensku

Prírodnú kozmetiku či EKO čistiace prostriedky môžete mať doma už do 3 dní. Ak bývate v Bratislave, môžete si tovar prísť osobne vyzdvihnúť.

 

3. Správne predpokladám, že v časoch, keď ste s e-shopom začínali, ešte nebola taká konkurencia ani povedomie o ekologickej drogérii, ekologických pracích a čistiacich prostriedkoch? Čo sa za ten čas zmenilo?

Hmm, dovolím si tvrdiť, že sme boli medzi prvými, čo sa tomuto segmentu s BIO a EKO produktmi začali venovať ešte v časoch, kedy u nás naozaj až také povedomie nebolo. Bolo to preto veľmi náročné a to najmä finančne. Nebyť presvedčenia a myšlienky, ktorá nás držala, asi by sme to “nedali”, ale nejako sme sa cez to dostali a pomohli sme, samozrejme s pomocou priateľov, renomovaným BIO značkám mať svoje miesto aj na slovenskom trhu vtedy ešte v kamennej predajni a neskôr už len ako eshop, aby sme vysoké bratislavské nájmy za priestory mohli radšej použiť na promo a osvetu. Dnes je už veľa aj BIO predajní aj eshopov (povedala by som, že na Slovensko až príliš veľa), ale už aj záujem zákazníkov vzrástol a povedomie je úplne niekde inde, než keď sme v dávnych časoch začínali :-).

 

4. Zerowaste trend so sebou prináša možnosť načapovať si eko drogériu do vlastných nádob. Nepremýšľali ste v tejto súvislosti o možnosti zriadiť kamennú predajňu?

Zerowaste je skvelá myšlienka a všetky BIO obchody chcem takto povzbudiť, aby sa na to dali. Možnosť načapovať si opätovne EKO prostriedky redukuje produkciu odpadov, že je to dôvod k radosti :-). Možno by sme sa ku kamennej predajni aj vrátili za čas. Zatiaľ sa nám nájmy v Bratislave za komerčné zaujímavé (teda aj navštevované) priestory zdajú naozaj privysoké a BIO obchodov je už veľa. Ale táto myšlienka ísť bližšie k zákazníkom je stále otvorená a reálna a asi aj potrebná.

 

5. S Vašim e-shopom ste sa v roku 2017 odhodlali na prechod na FLOX 3. Ako to celé prebiehalo?

Áno :-). Rozhodovala som sa dlho a potom ešte dlho trvalo, kým sa stránka upravila do terajšej podoby, ale už by som nemenila, to veľké úsilie a práca sa začali tento rok vracať a verím, že to je len začiatok. Po migrácii sa nám síce stalo, že zmeny názvov kategórií spôsobili prepad na pozíciách v Google, čo samozrejme malo za následok veľký pokles objednávok v Naturshop.sk. Presmerovali sa však URL a postupne sme to dolaďovali. Veľmi nám vtedy pomohli aj vaši kolegovia, slečna Sláviková a pán Petrík a ďalší, ktorí svojimi radami a úpravami na stránke pomohli, spolu s reklamou v Google, pozície za pár týždňov dostať opäť na prvú stránku. Bolo to veľmi náročné obdobie, ale ustáli sme ho a tento rok sa tržby v eshope zdvihli, takže FLOX 3 má na tom samozrejme zásluhu tiež :-).

 

Poznámka : aby sme podobným situáciám predišli, minulý rok sme k migrácii dopracovali automatické presmerovania URL adries a spísali 5 rád, ktoré vám pomôžu zachovať si svoje vybudované pozície.

 

6. Súčasťou migrácie e-shopu na FLOX 3 bol aj redizajn a obsahové úpravy s dôrazom na maximálnu používateľskú prívetivosť. Pomáhal Vám profík alebo ste sa riadili podľa seba, resp. feedbacku od zákazníkov?

Redizajn stránky prvotný bol od vás po migrácii z FLOX 1 a potom som ho robila sama. Ostala napríklad základná farebnosť od vás, ktorá sa mi hneď zapáčila. Toto je jedna z vecí, ktorá ma veľmi baví a preto som to nepustila z ruky :-). Nevravím, že to tak ostane navždy, ale kým sa dá, tak sa tomu plánujem venovať. Feedback od zákazníkov samozrejme berieme na prvom mieste. Upravovali sme prehľadnosť webu a kategórií, keď sa zdali byť neprehľadné. Znova však musím pochváliť team Biznisweb kedykoľvek som si nevedela rady, ochotne pomohli a vysvetlili, alebo aj spravili.

 

7. Ak by ste mali porovnať funkcie z FLOX 1 a FLOX 3, ktoré inovácie vo FLOX 3 oceňujete najviac?

Už si na FLOX 1 ani nepamätám :-), ale naozaj je stránka vo FLOX 3 modernejšia, ponúka väčšie možnosti redizajnovania, úprav, je prepojená na veľmi veľa funkcií dodávateľov, PPC, účtovné programy atď. Produkt má možnosti upravovať kategórie – len zaškrtnem, kam ho chcem umiestniť, v ktorých kategóriách sa má zobraziť, priamo v objednávkovom formulári máme bonusový systém – takže, naozaj sme spokojní.

 

8. Zmenila sa u Vás komunikácia so zákazníkmi po prechode na FLOX 3? Ponúkate im niečo viac okrem newsletterov?

prírodné produkty Naturshop

Zákazníci Naturshop.sk si ku každej objednávke vyberajú darček z bonusového systému.

Áno, komunikujeme o niečo viacej. Newslettre samozrejme posielame, bannery teraz využívame viac a vo FLOX 3 aj dynamické bannery, čo už je taký nevyhnutný moderný prvok pre mňa. Ponúkame tiež bonusový systém, ktorý FLOX 3 umožňuje darčeky k nákupom, kde si zákazník môže vybrať do nákupného košíka z ponuky darčekov, keď jeho objednávka prekročí určitú sumu. Máme EKO a BIO darčeky (najmä z prírodnej kozmetiky a EKO drogérie) nad 60 EUR, nad 80, 100, 120 a nad 200 EUR. Teraz v septembri plánujeme v spolupráci s niektorými dodávateľmi aj špeciálne darčekové balíčky pri nákupoch nad určitú sumu, ktorú zákazník dostane ako bonus zdarma.

 

Za úspechom e-shopu Moniky Hojnošovej sa skrývajú roky poctivej práce, testovania prírodnej kozmetiky a eko prípravkov, množstvo hodnotných článkov na blogu, ku ktorým sa zákazníci vracajú aj po rokoch, komunikácia so zákazníkmi a neustále inovácie svojho e-shopu i podnikania ako takého.

Pani Monika je jedna z mála podnikavých žien, ktorým máme tú česť v BiznisWebe prenajímať naše e-shopové riešenie.

 

Vyskúšajte si aj vy, ako by vám podnikanie na internete uľahčili funkcie v našom redakčnom systéme FLOX 3.

ako vytvoriť e-shop alebo webstránku

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať