Skúsení e-shopári radia, ako získať viac objednávok, 1.časť
Každý rok utrácame za vianočné darčeky v e-shopoch vyššiu a vyššiu sumu. Čoraz viac Slovákov si obľúbilo nakupovanie online. Je to pre mnohých z nás praktickejšie nielen v období Vianoc.
Na e-shopoch sa nakupuje jedna radosť
Čím ďalej, tým viac uprednostňujeme komfort pred návštevou obchodných centier. Na e-shopoch nás láka bohatší sortiment a výhodné ponuky pre verných zákazníkov, vďaka ktorým v konečnom dôsledku ušetríme, ale na druhej strane nakúpime viac.
Ako získať viac objednávok z e-shopu?
Je jasné, že neexistuje univerzálny recept na úspech. Každému funguje niečo viac a niečo menej, podľa toho, v akom odbore podniká. Preto máme pre vás niekoľko trefných a overených tipov na zvýšenie predaja priamo od skúsených e-shopárov, našich klientov.
Prečítajte si, čo pomohlo im k objednávkam a novým zákazníkom v uplynulom roku a v čom určite hodlajú zotrvať, aby si ich biznis udržal stúpajúci trend.
Prezradíme vám, aké kroky podnikli a aké marketingové stratégie použili k dosiahnutiu rekordného počtu objednávok.
Obsahový marketing je základ úspechu. Potvrdil to aj Ján Šustek z mdiet.sk. Okrem blogu a sekcie FAQ na webstránke ponúkajú informácie o bielkovinovej ketogénnej diéte aj na blog.sme.sk.
“Striedali sme aj reklamu na Facebooku. Treba ale priznať, že v roku 2016 mal najväčší prínos Google AdWords a SEO,” dodáva pán Šustek.
E-mailové kampane pomohli získať nových zákazníkov e-shopu OriginálneHračky.sk.
“Taktiež možnosť preddefinovať súhlas s posielaním newsletterov pre ľudí s objednávkou, kým sme to nemali zaškrtnuté, tak si newsletter dávalo posielať veľmi málo ľudí. Momentálne posielame cca 6000 klientom a snažíme sa vytvoriť maximálne dva newslettre za mesiac. Jeden je zväčša nejaká akčná ponuka – najviac sa nám osvedčila doprava zadarmo so zníženou hodnotou objednávky na pár dní,” popisuje svoju taktiku Michal Bugeľ.
Ako zvládnuť nápor klientov v e-shope v období sezónneho predaja?
“Čo sa týka sezónnosti, je to jednoznačne o spôsobe rýchlej komunikácie v poradí telefón, e-mail. Veľmi záleží aj na čase a možnostiach doručenia,” radí pán Šustek, administrátor mdiet.sk.
“Zamestnávame rodinu na dohodu, vedia sa prispôsobiť času a podmienkam a hlavne nám môžu robiť všetky tie manuálne veci – hľadanie produktov, balenie, vypisovanie štítkov. Všetky objednávky, maily a telefonáty si riešime iba admini. Základ je všetko riešiť čo najrýchlejšie, prípadne aj cez víkendy alebo po večeroch. Ľudia si to vážia. Upravujeme aj šablóny e-mailov, hlavne pred Vianocami s informáciou, že všetko dodáme do Vianoc, keďže táto otázka sa objavovala pri viacerých objednávkach napriek tomu, že sme to mali na stránke zverejnené na viacerých miestach,” prezrádza svoju taktiku Michal Bugeľ z OriginálneHračky.sk.
Viete, čo dokážete vyčítať zo štatistík vášho e-shopu?
Okrem Google Analytics či iných štatistických nástrojov sa oplatí raz za čas pripraviť aj ďalšie reporty. Využijete ich pre potreby PR správ, zaujímavé infografiky na váš e-shop, web alebo blog. Skvele však poslúžia aj ako hodnotný obsah na sociálne siete.
Je radosť vidieť výsledky vášho úsilia aj v zaujímavých číslach. Napríklad ako v prípade mdiet.sk.
“Bielkovinová ketogénna diéta pomohla minulý rok schudnúť našim pacientom rekordných 3000 kg. V priemere sa veľkosť redukcie pohybovala od 4 do 14 kg, priemer redukcie 4-6 kg za 2 týždne. Pričom priemerný čas redukcie bol 1 mesiac. Jeden pacient z Košíc dokonca schudol až 52 kg,“ vysvetľuje Ján Šustek z mdiet.sk.
Ako sa presadiť s e-shopom na českom trhu
Pokiaľ ste sa rozhodli, že tento rok rozšírite vaše podnikanie aj do Českej republiky, mali by ste vedieť, že Seznam už dávno nie je vyhľadávačom číslo 1 🙂
Veronika Filipin z waterfall-products.cz a waterfall-furniture.cz tvrdí: “Když shrnu internetový prodej v roce 2016, nejlepší výsledky má u nás vyhledávač Google, na druhém místě pak přímá návštěvnost, zde bychom mohli zahrnout např. inzerci v časopisech apod. Dále pak vede Seznam, Google AdWords a Facebook. Srovnávače u nás nikdy moc velkou roli nehrály, jsou vhodné spíše pro eshopy s běžnějším zbožím. Velkou pomocí je pro nás vždy blog byznyswebu, kde si hlídáme novinky a tipy jak být trochu napřed oproti konkurenci.”
Pani Filipin doporučuje komunikovať so zákazníkmi prostredníctvom sociálnych sietí:
“Oproti minulým letům nyní klademe větší důraz na sociální sítě. A to především na Facebook a nově v roce 2016 i placenou reklamu na Instagramu. Sociální sítě jsou pro nás ale spíše příjemným zpestřením k naší práci. Napřímo tak můžeme s našimi zákazníky sdílet radosti s nově rozbaleným či vystaveným zbožím, nábytkem, či ukázky z cest po světě, když pokukujeme po nových produktech. Zákazníci tak mají z první ruky náhled na naši práci z jiného úhlu a vědí o novinkách, i když jsou ještě ve fázi příprav. Každá sociální síť vyžaduje trochu jiný obsah, který člověk časem vycítí. Na Instagramu nám lidé více lajkují fotografie „z terénu“, např. fotografie z focení produktů apod. Facebookoví fanoušci zase upřednostňují už samotné hotové produktové fotografie.”
A čo považuje za základ úspechu pani Filipin z Waterfall Sense s.r.o.?
“Myslím si, že základem úspěchu je být něčím jiný a hlavně dělat práci srdcem. Dnešní doba se mi hodně libí, jeden dva lidé dnes díky internetu a sociálním sítím, dokáží víc, než fabrika o stovkách lidí. Navíc pokud je čas na změnu, je možné ji provést okamžitě a ne čekat na schválení od x lidí několik měsíců. Chceme zůstat „friendly“ a když chce zákazník přijet se psem a dát si „coffee“, tak proč ne.”
Na Facebooku sa oplatí vkladať video obsah, postačia aj krátke 360° prezentácie produktov alebo zábery na detaily produktov, často majú takéto videá naozaj rekordné počty videní:
E-shopy sú in
Trend budúcnosti sú e-shopy. Ľudia ich preferujú pred nákupmi v preplnených obchodoch a obchodných centrách. Z pohľadu podnikateľa je vytvorenie a správa e-shopu oveľa menej finančne náročná ako napríklad udržiavanie a chod klasickej predajne.
Ak chcete začať podnikať, zvážte výhody e-shopu
A keď sa rozhodnete, nezabudnite pri tvorbe vášho e-shopu na webdizajn optimalizovaný pre mobilné zariadenia, SSL bezpečnostný certifikát. Potom už stačí len sledovať aktuálne informácie od skúsených eshopárov na blogu o podnikaní na internete a načúvať svojim zákazníkom. Pokračovanie článku s radami od našich klientov, e-shopárov využívajúcich BiznisWeb.sk, nájdete tu.
Držíme vám palce.