Predaj produktov cez e-shop: Ako najlepšie prezentovať produkty a služby
Kľúčová funkcia eshopu je samozrejme predaj produktov. V predchádzajúcich článkoch sme sa naučili ako písať popisy produktov v e-shope a ukázali sme si ako vyzerá ideálny popis produktu.
Váš e-shop či webstránka je v podstate prezentácia vašich produktov a služieb. Preto by mali obsahovať čo najviac informácií a fotografií, ktoré potenciálnym zákazníkom nahradia fyzický kontakt. Dnes si povieme, aké by tie informácie a fotografie mali byť.
Najviac konkrétnych informácií, ako čo najlepšie prezentovať vaše produkty či služby sme si odniesli od Jirku Chomáta na E-shopsummite 2016.
Rozdiel medzi offline a online nákupom
Jedno je isté, ten pocit, keď nakupujete offline – môžete si produkt ohmatať, vyskúšať, ovoňať, ochutnať … je nenahraditeľný.
Teda, ako sa to vezme 🙂
Práve dokonalý popis produktu v e-shope ho dokáže skvele suplovať.
A presne v tom je tajomstvo vášho úspechu.
Kým pri offline nákupe musíte vy alebo vaši obchodníci neustále dokola opakovať tie isté vlastnosti produktu a znovu predvádzať funkcie produktu, porovnávať s nižšími verziami a podobne, vo Vašom e-shope všetko stačí pripraviť raz 🙂
Ušetríte tak svoj čas, čas vašich zamestnancov a všetky dáta ostanú nezmenené až do ďalšej aktualizácie.
Nehovoriac o tom, že informácie v e-shope môžu slúžiť aj ako know-how pre vašich predajcov.
A samozrejme, je tu nemalá úspora financií.
Jirka spomenul krásny projekt Matěja Horáka, mladého stolára a reštaurátora, ktorý stojí za Jedu si dřevo.
Do každého popisu produktu vložil kúsok seba, rovnako ako do každého kúsku, ktorý vyrobil a na e-shope ponúka.
Posúďte sami a skúste sa tiež inšpirovať.
Viete, prečo by si vaši zákazníci mali kupovať vaše produkty?
To samozrejme vyplýva aj z faktu, že poznáte vašu cieľovú skupinu, viete, čo vaši zákazníci potrebujú a oni vedia, že u vás to dostanú.
Predávate elektrospotrebiče? Potom by ste mali vedieť, že novú chladničku si kupujeme nie preto, že sa nám pokazila tá predošlá, ale preto, čo sa nám do nej vojde 🙂
Napr. podľa Jirkových slov, basa piva, 2 otvorené fľaše vína nad sebou vo dverách alebo pekáč babičkiných buchiet. A presne tieto fotky chceme aj vidieť na internete 🙂 Tieto fotky predávajú.
Na vašich webstránkach a e-shopoch sa pohrajte s detailami, ukážte zákazníkom, čo zažijú s vašimi produktami. To je veľavravná charakteristika, ktorá predaju produktov najviac pomôže.
Napríklad ako naša klientka HOJDAVAK.cz – presne vie, že rodičia bábätiek sa potrebujú vyspať, mať viac času na každodenné povinnosti, potrebujú byť v pohode, mať silu na ďalší deň. A myslí aj na potreby samotných bábätiek – veď aj ony sa potrebujú vyspať doružova, v bezpečnom prostredí, ktoré je im blízke (rytmické pohupovanie zdola nahor ako v brušku).
Alebo odprezentujte, ako im váš produkt uľahčí konkrétnu situáciu, napr. ako BMW.
“Obyčajná” pánska bunda – ochráni vás i vaše cennosti pred nepriaznivým počasím, pritom je ľahká. Myslí na vaše kľúče od auta, tablet či smartphone, dokonca má aj otvor na sluchátka.
Ďalšiu skvelú inšpiráciu, ako na to, nájdeme u Apple. Presne vedia, ktorý produkt je pre akých používateľov vhodný.
Hľadáte notebook, ktorého baterka vydrží celý deň? Nech sa páči, práve pre Vás máme MacBook Air:
Skvelý príklad, ako vyzerá prezentácia produktu na profesionálnej úrovni, nájdeme aj v ďalšom e-shope.
Pútavá grafika, ľahká navigácia, prehľadné usporiadanie prvkov v detaile produktu, lupa na obrázok produktu, prehľadná produktová fotogaléria.
TIP: V detaile vášho produktu by nemali chýbať alternatívne, resp. súvisiace produkty.
Ak predávate kosačky, ponúknite aj krovinorez alebo nožnice na trávu, ktorými si zákazník uľahčí prácu na ťažšie dostupných miestach.
Predaj produktov – aj vyššia cena vie predávať
Máte pocit, že vaši zákazníci odchádzajú ku konkurencii kvôli nižšej cene? Presvedčte ich, že za vyššou cenou u vás sa skrýva viac – predĺžená záruka, kvalitné materiály, bezplatný pozáručný servis …
Ak ako rodič budete kupovať dieťatu prvý bicykel, podľa čoho ho vyberiete?
Podľa ceny? Na základe komerčnej reklamy? Podľa odporúčaní vašich známych?
Ako prvé si asi vyfiltrujete produkty podľa ceny.
Už na prvý pohľad je vidno, že lacnejšie verzie nemajú brzdu (pritom koordinácia oko-ruka je už dokonale rozvinutá a vaše dieťa nemá problém samé brzdiť):
Vyššia cena nemusí byť prekážkou pri predaji produktov. Neváhajte vašim zákazníkom vysvetliť, prečo je cena oproti konkurencii vyššia. 119 € za odrážadlo je síce dosť, ale ktoré odrážadlo má brzdu a rám, vďaka ktorému sa nedajú vykrútiť riadidlá a predchádza tak zbytočným pádom? Ktoré odrážadlo je ľahké, ale pritom odolné aj pri častých pádoch? Navyše sa vojde aj do tých najmenších kufrov osobných áut.
Presne na to stavila táto značka – vidíte ten rozdiel?
Ako prezentovať konkurenčné výhody produktov pri predaji cez e-shop
Zakomponujte vaše konkurenčné výhody ich do dizajnu webstránky či e-shopu. Už na titulnej stránke by malo byť návštevníkovi jasné, prečo práve vy ste preňho tí praví. Mal by to vidieť.
Všetky vaše benefity pri predaji produktov dokážete podľa Jirku Chomáta prezentovať:
fotkou,
a v neposlednej rade aj referenciami spokojných zákazníkov, ktorí sa, najmä na sociálnych sieťach, radi podelia aj o fotografie.
Nehľadajte výhovorky typu – “nemám na to peniaze”, “teraz na to nemám čas”, snažte sa urobiť aspoň malý krok, ktorý vám v tomto smere dokáže pomôcť.
Často stačí naozaj málo – kvalitná produktová fotografia a pútavý text a máte vyhrané. Ako dodal Jirka v rámci odpovede na otázku z publika: “Aj z distribučného e-shopu sa dá vyžmýkať konkurenčná výhoda.”
Všetko je to len o vás a vašom rozhodnutí. Len vy ste strojcom svojho šťastia.
V ďalšom článku pre vás pripravujeme stratégie bidovania PPC kampaní v produktových porovnávačoch. Ak ste aj vy boli na NEkonferenci 2016 v Brne, určite viete, že sa týkala práve zaujímavých informácií a tipov, ako čo najefektívnejšie využiť tieto predajné kanály. Postupne vám ich všetky predstavíme.