Newsletter – Ako tvoriť vizuálne zaujímavý obsah
Nezobrazuje sa vám tento newsletter správne? – kliknite sem.
Na blogu Quicksprout.com sme narazili na zaujímavú infografiku o tom, prečo je vizuálny obsah taký dôležitý.
O význame obrázkov pre vaše web stránky alebo e-shopy sme vás informovali aj na našom blogu o podnikaní na internete.
Prečo je vizuálny obsah dôležitý?
Ako všetci vieme, náš mozog spracúva 90% vizuálnych informácií. Dekódovanie textového obsahu je až 60000-krát pomalšie ako spracovávanie zrakových vnemov.
Až 63% obsahu sociálnych sietí tvoria práve obrázky. 66% updatov na sociálnych sieťach sú práve obrázky.
Ak používatelia nájdu na internete zaujímavú fotografiu, 50% z nich ju veľmi ochotne zdieľa aj na svojich FB pages alebo iných profiloch na sociálnych sieťach.
54% používateľov internetu zverejňuje svoje originálne fotografie alebo videá, kt. sami vytvorili.
Obrázky sú kľúčom k online úspechu
Ak váš text obsahuje relevantné obrázky, generuje až o 94% viac videní ako bežný textový obsah bez obrázkov.
Viac ako 80% respondentov uviedlo, že obrázky sú veľmi dôležitým, resp. dôležitým prvkom marketingových aktivít na sociálnych sieťach.
Nástroje pre tvorbu vizuálneho obsahu
Ak potrebujete nafotiť produktové obrázky, zopár tipov nájdete aj na blogu o podnikaní na internete.
Autori infografiky odporúčajú pre úpravu obrázkov napr.:
Tipy, ako tvoriť vizuálny obsah, ktorý budú ľudia milovať
1. Skúste obrázkové koláže – obrázky môžete vkladať do tabuliek alebo rámikov.
Dodá to vašim fotografiám profesionálny look a lepšie do nich zakomponujete text.
2. Nájdite si vhodný foto filter a používajte ho na všetky vaše fotografie – budú pôsobiť jednotnejšie a oveľa lepšie zaujmú.
3. Zvoľte si preferované farby a fonty, najvhodnejšie je, aby ste ladili s firemným logotypom.
- Žltá farba vyjadruje optimizmus, teplo, jas – vo svojom logu ju využívaju napr. UPS, Žlté stránky alebo National Geographic.
- Oranžová je priateľská, dôverčivá a veselá farba, na ktorú stavila napr. Fanta, Orange alebo vyhľadávač Mozilla.
- Červená farba evokuje vzrušenie, mladistvú sviežosť alebo väčší objem – využili ju napr. Coca-Cola, LEGO či Nintendo.
- Fialová je kreatívnou farbou, ktorá vyjadruje aj múdrosť, resp. imaginatívne riešenia – v logu ju má napr. Yahoo, Cadbury či v odtieni magenta Slovak Telekom.
- Na modrú ako farbu dôvery, sily a spoľahlivosti nedá dopustiť napr. Twitter, Dell, Facebook alebo Oreo.
- Zelená nás zasa naladí na mierumilovnú vlnu, symbolizuje zdravie, rast – do loga ju využili napr. Spotify, Starbucks alebo HolidayInn.
4. Vyberajte nápadné obrázky s jasnými a výraznými farbami. Agentúra Laundry Service zistila, že fotografie z Instagramu sú oveľa efektívnejšie pre inzerciu alebo publikovanie na sociálnej sieti ako obrázky z fotobánk.
Aktuálne novinky o CMS Flox 2.0 nájdete na našich stránkach.
Novinky zo sveta internetového marketingu, SEO, PPC nájdete na našom blogu o podnikaní na internete.