Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Newsletter – Ako tvoriť vizuálne zaujímavý obsah

Nezobrazuje sa vám tento newsletter správne? – kliknite sem.

ako tvoriť zaujímavý obsah

Na blogu Quicksprout.com sme narazili na zaujímavú infografiku o tom, prečo je vizuálny obsah taký dôležitý.

O význame obrázkov pre vaše web stránky alebo e-shopy sme vás informovali aj na našom blogu o podnikaní na internete.

význam obrázkov v textePrečo je vizuálny obsah dôležitý?

Ako všetci vieme, náš mozog spracúva 90% vizuálnych informácií. Dekódovanie textového obsahu je60000-krát pomalšie ako spracovávanie zrakových vnemov.

63% obsahu sociálnych sietí tvoria práve obrázky. 66% updatov na sociálnych sieťach sú práve obrázky.

Ak používatelia nájdu na internete zaujímavú fotografiu, 50% z nich ju veľmi ochotne zdieľa aj na svojich FB pages alebo iných profiloch na sociálnych sieťach.

54% používateľov internetu zverejňuje svoje originálne fotografie alebo videá, kt. sami vytvorili.

Obrázky sú kľúčom k online úspechu

Ak váš text obsahuje relevantné obrázky, generuje až o 94% viac videní ako bežný textový obsah bez obrázkov.

Viac ako 80% respondentov uviedlo, že obrázky sú veľmi dôležitým, resp. dôležitým prvkom marketingových aktivít na sociálnych sieťach.

význam obrázkov v texteNástroje pre tvorbu vizuálneho obsahu

Ak potrebujete nafotiť produktové obrázky, zopár tipov nájdete aj na blogu o podnikaní na internete.

Autori infografiky odporúčajú pre úpravu obrázkov napr.:

ako tvoriť vizuálne zaujímavý obsahTipy, ako tvoriť vizuálny obsah, ktorý budú ľudia milovať

ako tvoriť vizuálny obsah1. Skúste obrázkové koláže – obrázky môžete vkladať do tabuliek alebo rámikov.

Dodá to vašim fotografiám profesionálny look a lepšie do nich zakomponujete text.

2. Nájdite si vhodný foto filter a používajte ho na všetky vaše fotografie – budú pôsobiť jednotnejšie a oveľa lepšie zaujmú.

3. Zvoľte si preferované farby a fonty, najvhodnejšie je, aby ste ladili s firemným logotypom.

  • Žltá farba vyjadruje optimizmus, teplo, jas – vo svojom logu ju využívaju napr. UPS, Žlté stránky alebo National Geographic.
  • Oranžová je priateľská, dôverčivá a veselá farba, na ktorú stavila napr. Fanta, Orange alebo vyhľadávač Mozilla.
  • Červená farba evokuje vzrušenie, mladistvú sviežosť alebo väčší objem – využili ju napr. Coca-Cola, LEGO či Nintendo.
  • Fialová je kreatívnou farbou, ktorá vyjadruje aj múdrosť, resp. imaginatívne riešenia – v logu ju má napr. Yahoo, Cadbury či v odtieni magenta Slovak Telekom.
  • Na modrú ako farbu dôvery, sily a spoľahlivosti nedá dopustiť napr. Twitter, Dell, Facebook alebo Oreo.
  • Zelená nás zasa naladí na mierumilovnú vlnu, symbolizuje zdravie, rast – do loga ju využili napr. Spotify, Starbucks alebo HolidayInn.

4. Vyberajte nápadné obrázky s jasnými a výraznými farbami. Agentúra Laundry Service zistila, že fotografie z Instagramu sú oveľa efektívnejšie pre inzerciu alebo publikovanie na sociálnej sieti ako obrázky z fotobánk.

The Ultimate Guide to Creating Visually Appealing Content
Courtesy of: Quick Sprout

Aktuálne novinky o CMS Flox 2.0 nájdete na našich stránkach.

Novinky zo sveta internetového marketingu, SEO, PPC nájdete na našom blogu o podnikaní na internete.

avatar
Autor: BiznisWeb.sk Spolu s našimi klientmi vyvíjame redakčný systém (CMS) FLOX pre tvorbu e-shopu a webstránok. Svoj prvý e-shop či webstránku si u nás vytvoríte rýchlo a jednoducho aj bez programátora a grafika. Bez problémov k nám premigrujete i svoj zabehnutý e-shop. Vyskúšajte si zadarmo, ako to u nás funguje.

Stiahnite si aktualizovaný e-book o podnikaní na internete

Ako a v čom začať podnikať