Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Newsletter – A/B testovanie vs. používateľské testy

Nezobrazuje sa Vám tento newsletter korektne? – kliknite sem.

To, že je potrebné testovať nové funkcionality, grafický design a pod., sme vám už niekoľkokrát prízvukovali.

2 najzákladnejšie spôsoby testovania sú A/B testovanie a používateľský test.

Často sa oba spôsoby považujú za akési protiklady, ale v skutočnosti sa navzájom veľmi dobre dopĺňajú.

Viete, kedy je vhodné použiť A/B testovanie a kedy je vhodnejšie zapojiť používateľov vašich www stránok alebo internetových obchodov?

Na blogu Abovethefolddesign.com sme našli veľmi výstižnú infografiku.

Ak potrebujete nájsť odpovede na otázky Koľko? alebo Aké/Ktoré?, zvoľte A/B testovanie:

  • aké ceny sú efektívnejšie?
  • ktoré call-to-action buttony prinášajú viac konverzií?
  • ktoré designové prvky zvyšujú konverzie, napr. registráciu na www stránky/e-shop?
  • ktorá grafická šablóna generuje viac objednávok?
  • ktorá e-mailová kampaň je efektívnejšia?

Na druhej strane, ak sa potrebujete dopracovať k odpovedi na otázku Prečo? alebo Odkiaľ?, ideálne je zvoliť používateľské testovanie, aby ste videli, ako sa návštevníci vášho webu správajú:

  • prečo ľudia nepoužívajú moju aplikáciu, resp. nenavštevujú moje www stránky?
  • prečo používatelia klikajú na uvedený hypertextový odkaz?
  • odkiaľ sa používatelia dozvedeli o mojich www stránkach?
  • prečo návštevníci mojich www stránok nekupujú moje produkty?
  • prečo sú niektoré prvky na mojich web stránkach efektívnejšie?

V ideálnom prípade je najvhodnejšie investovať do oboch testovaní zároveň, získate tým oveľa viac informácií na vyhodnotenie a následne prehodnotenie vašich zámerov.

Základný rozdiel medzi A/B testovaním a používateľským testom spočíva samozrejme vo:

  • finančnom rozpočte
  • časovej náročnosti

Ďalší markantný rozdiel je samozrejme v tom, že pri používateľskom testovaní musí byť s respondentom kompetentná osoba, ktorá jeho správanie zaznamenáva, kým pri A/B testovaní je možné v podstate “nechať bežať” obe verzie a po ukončení testu nazhromaždené údaje vyhodnotiť.

Zo skúsenosti pre A/B testovanie odporúčame:

  1. Google Analytics, ktorý ponúka nástroj “Experimenty”
  2. Optimizely.com 
  3. Mouseflow.com

TIP: ak nemáte čas na používateľské testovanie, nahrajte si pohyb myši a sledujte, ako sa návštevníci vašich www stránok či e-shopu na webe pohybujú.

a/b testovanie versus používateľské testovanie


Aktuálne novinky o CMS Flox 2.0 nájdete na našich stránkach.

Novinky zo sveta internetového marketingu, SEO, PPC nájdete na našom blogu o podnikaní na internete.

avatar
Autor: BiznisWeb.sk Spolu s našimi klientmi vyvíjame redakčný systém (CMS) FLOX pre tvorbu e-shopu a webstránok. Svoj prvý e-shop či webstránku si u nás vytvoríte rýchlo a jednoducho aj bez programátora a grafika. Bez problémov k nám premigrujete i svoj zabehnutý e-shop. Vyskúšajte si zadarmo, ako to u nás funguje.

Stiahnite si aktualizovaný e-book o podnikaní na internete

Ako a v čom začať podnikať