Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Ako písať popisy produktov, ktoré predávajú

ako písať pútavé popisy produktovZačali ste podnikať alebo už nejaký ten rôčik podnikáte na internete a predávate cez e-shop? Hľadáte možnosti, ako vyniknúť a zaujať medzi konkurenciou?

Viete, akú moc má správny popis produktu? A ako má vlastne taký popis vyzerať?

Každý dobrý copywriter Vám potvrdí, že zákazníkov zaujímajú predovšetkým benefity, teda výhody, ktoré im Vaše produkty či služby prinesú a úžitok, ktorý z nich majú.

Ako teda písať popisy produktu tak, aby z návštevníka Vášho e-shopu dokázali  urobiť zákazníka?

Ako postupovať pri písaní popisu produktu?

Žiaden zaručený návod Vám nikto nedá.  Ponúkame Vám ale pár skvelých tipov, ktoré pomohli mnohým našim klientom v rámci SEO pohotovosti.

1. OBSAH – Vcíťte sa do potrieb Vašich zákazníkov – čo potrebujú a hľadajú?

V popisoch by mali nájsť odpovede na otázky:

  • Čo to je?

  • Na čo mi to bude (slúžiť)?

  • Aký problém mi to vyrieši? Čo mi to prinesie, zjednoduší?

  • Prečo by som si to mal/-a kúpiť?

  • Čo to má naviac v porovnaní s podobným alebo starším produktom?

  • Čo to má naviac v porovnaní s konkurenciou?

  • Je toto to správne pre mňa?

  • Čo kúpou získam?

A samozrejme, treba vedieť, aké kľúčové slová zadávajú používatelia, ak hľadajú Vaše produkty. Preto odporúčame Google AdWords KeyWord Planner, resp. Návrh klíčových slov od Seznam.cz.

Tak získate bohatú zásobu kľúčových slov aj long tail pojmov, ktoré využijete nielen pri optimalizácii, ale aj pri písaní obsahu webstránky či e-shopu.

Ku konkrétnemu produktu alebo kategórii produktov zakomponujte vždy max. 2-3 kľúčové slová a pri ďalších produktoch použite ich alternatívy, obmeny, zmenu slovosledu v prípade zložených pojmov a pod.

2. FORMÁTOVANIE – Popisy produktov sú text a ten si zaslúži hlavu a pätu

Presne takto, ako text v knihe, by popisok produktu nikdy nemal vyzerať. Čítali by ste si toto Vy ako zákazník? Sotva… No schválne, koľko chýb ste napočítali?

nesprávny popis produktu - ukážka

  • Definujte nadpisy odstavcov v dlhom popise produktov.

  • Keď popisujete produkt, mali by ste ho mať pri sebe – nahraďte zákazníkovi možnosť ohmatať si ho tým, že ho správne popíšete.

  • Popisy by mali byť gramaticky správne, aj po interpunkčnej stránke.

  • Testujte produkty v akcii, píšte o tom, ako sa odlišuje produkt od predchádzajúcej rady, aká bude nasledujúca, predstavte klady a príp. nedostatky nižšej verzie produktu. Príp. oslovte na test odborníka, ktorý o Vašom produkte napíše aj na svojom blogu.

  • Produktová fotogaléria by mala obsahovať Vaše vlastné fotografie, najlepšie ošetrené vodoznakom. Ak predávate kabelky, ukážte, čo všetko sa do nej vojde; ak topánky, odfoťte podrážku v teréne, na ktorý je určená… Používajte aj takéto “živé” obrázky s výpovednou hodnotou pre zákazníka. Veľmi dobre “predávajú”.

  • Ponúkajte aj alternatívne, resp. súvisiace produkty – odporučte ďalšie vybavenie, napr. k bicyklu aj fľašu či hydrobatoh, súpravu na opravu defektu, prilbu, tretry, dres… Nezabudnite vyplniť aj alternatívne popisy k obrázkom, aj v rámci jazykových verzií.

  • Vypracujte si systém v ukladaní dát v Správcovi súborov, ľahkú a rýchlu orientáciu medzi súbormi oceníte aj v budúcnosti.

3. Kontrola na záver

  • Ako ste Vy vo finále spokojný s tým, ako detail produktu s popismi vyzerá po grafickej a obsahovej stránke? Ak ste neoslovili nezainteresovanú osobu, ktorá by si Vaše popisy prečítala a príp. doplnila svoje postrehy, urobte to teraz nech máte reálnu spätnú väzbu.

detail produktu - ukážka členenia popisu produktu na mieru

kopirovanie-textu-bez-formatovania.pngTIP z praxe: v našom redakčnom systéme FLOX 3 si pri písaní popisov formátovanie dokážete následne upraviť. Docielite tým, že sa zákazník bude vedieť očami na prvý pohľad v popise ľahko zorientovať a nájde rýchlo, čo potrebuje. A o to nám ide. Získať čo najrýchlejšie jeho pozornosť. Ak ale chcete písať vo worde kvôli gramatickej kontrole, odporúčam, pred skopírovaním textu do e-shopu si pripravený text vložiť do akéhokoľvek textového editora, napr. Poznámky a až potom kopírujte.

Záver:

Písanie popisov produktov v e-shope nie je záležitosť na pár minút. Je tomu treba venovať patričnú pozornosť, inak môžete mať super produkty a žiadne predaje.

Skúste si teraz otvoriť Váš e-shop a zistiť, či sa návštevníci z popisu Vašich produktov dozvedia odpovede na otázky, ktoré sú uvedené v prvej časti tohto článku. Ak nie, doplňte si ich čím skôr.

Dajte si záležať aj na použití správnych kľúčových slov. Keď toto všetko máte, overte si, ako to na Vašom e-shope bude vyzerať. Návštevník by sa mal v popise produktu vedieť ľahko zorientovať. Preto, pozor na to, ako to naformátujete.

Máme pre Vás ešte niečo dôležité k popisom produktov. Nabudúce si ukážeme, ako by mal konkrétne vyzerať správny popis tovaru. A viete, koľko znakov by mal ideálne obsahovať? Ako postupovať, ak máte e-shop napojený na dodávateľa cez XML feed a teda sa Vám aktualizujú popisy podľa zmien od dodávateľa? To Vám všetko prezradíme.

A pozrieme na popisy aj očami Googlu a Seznamu. Sledujte nás, naučíme sa spolu popisy písať tak, aby boli v týchto vyhľadávačoch dobre viditeľné.

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - v BiznisWebe pracuje od r. 2009, momentálne ako Key Account Manager. Vo voľnom čase relaxuje s rodinou a psom v prírode alebo premýšľa nad novými témami, ktoré by vás mohli zaujímať ;)

Diskusia k článku