Online nástroje pre návrh kľúčových slov
Donedávna ste mohli využívať (aj bez konta v Google AdWords) Google Keyword Tool, v rámci ktorého ste mohli zistiť odhadovaný traffic a synonymá vami zadaného kľúčového slova alebo výrazu. Ten však nahradil Google Keyword Planner, ktorý môžete využívať v rámci vášho Google AdWords účtu.
Jeho využívanie je i naďalej bezplatné, takže ak ste boli zvyknutí využívať Keyword Tool napr. pre zahustenie obsahu na vašich www stránkach v rámci SEO, nemusíte sa ničoho obávať, Google sa len rozhodol viac zamerať na podporu inzerentov v PPC reklame. Dnes vám však ukážeme aj ďalšie online nástroje, prostredníctvom ktorých získate prehľad o efektivite jednotlivých keywords.
Google Webmaster Tools
GWT ponúka prehľad zobrazenia verifikovaných www stránok alebo e-shopov na konkrétne kľúčové slová. Výhodou je, že je to nástroj samotného Googlu. Aj keď, zarytí zástancovia SEO tvrdia, že hodnoty nie sú objektívne, dá sa s nimi pracovať.
Bing Keyword Tool
Nástroj od Bing-u je alternatívou GWT a má jednu obrovskú výhodu – používateľ si môže vybrať, z akého obdobia chce selektovať výsledky:
Nástroj je zatiaľ v betaverzii.
Nevýhodou je, že vyhľadávač BING používa len veľmi malé percento používateľov. Navyše ho môžete využívať len v prípade, že máte vytvorený používateľský účet (jeho vytvorenie vám však nezaberie ani 1 minútu) a tak isto, ako v prípade GWT – verifikované stránky.
WordTracker
V prípade, že ste expandovali aj do zahraničia a potrebujete zobraziť traffic anglických kľúčových slov, určite ho využijete.
WordTracker ponúka možnosť filtrovať výsledky podľa zhody:
- kľúčové slovo v ľubovoľnom poradí
- presná zhoda
- súvisiace pojmy
Ak chcete využívať kompletnú verziu, je nutné nástroj si predplatiť (mesačne vychádza na necelých 82 €). Verzia zdarma je k dispozícii rovnako len pre registrovaných používateľov.
Semrush
V prípade, že realizujete aj PPC kampaň, aj SEO zároveň, samozrejme o5 pre anglicky hovoriace krajiny, Semrush je tu pre vás. Výsledky vyhľadávania pochádzajú z Googl-u jednotlivých krajín, ale neberú do úvahy napr. slangové výrazy alebo špecifické pojmy.
Google našepkávač
Pri zadávaní začiatočných písmen jednotlivých kľúčových slov do vyhľadávača Google vám Google zobrazí rôzne návrhy (na základe vašej histórie vyhľadávania a lokality):
Sklik
Návrh kľúčových slov od Seznamu využijete napríklad pri úprave kľúčových slov alebo pri zakladaní novej kampane:
Výsledky vyhľadávania sú samozrejme z českého Seznam.cz.
Etarget
Počet inzerentov na dané kľúčové slová v ČR, Slovensku, Rumunsku alebo Maďarsku zistíte aj vďaka Etargetu:
- kombinácie kľúčových slov v reklamnej sieti Etarget-e
- počet inzerentov inzerujúcich na dané slovo v Etarget-e
TIP:
V prípade, že máte mierny chaos v tom, ktoré kľúčové slová ste už na webe aplikovali, využiť môžete 2 online nástroje, ktoré vám zoznam aktuálnych kľúčových slov zobrazia. Jedná sa o:
Zdroj: http://moz.com/blog/keyword-volume-tools?