Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

5 SEO tipov ako písať Title Tag

 

meta tag title, titleTagy TITLE a META v hlavičke HTML poskytujú vyhľadávačom základné informácie o Vašich www stránkach alebo e-shopoch.

Pomocou nich môžete zadefinovať title (nadpis), desctription (popis) a keywords (kľúčové slová).

Tag TITLE je z hľadiska SEO najdôležitejší tag, ktorý sa zobrazuje v rámci výsledkov vyhľadávania vo vyhľadávači (SERP – Search Engine Results Page).

Title by mal obsahovať vybrané kľučové slová a jeho dĺžka by nemala presiahnuť 65-70 znakov (vrátane medzier).

Čím lepší je TITLE, tým vyššie sa umiestnia Vaše www stránky vo výsledkoch vyhľadávania.

Ako teda písať title tak, aby Vám priniesli čo najviac klikov a samozrejme zákazníkov? Inšpirujte sa!

Kľúčové slovo umiestnite vždy na začiatok

Nepísané pravidlo hovorí, že slovo na prvej pozícii title má najväčšiu váhu. Vyhľadávače akceptujú kľúčové slová v presne takom tvare, v akom ste ich do title zadali, preto rozlišujte singulár a plurál, konkrétny slovosled a pod.

Ak potrebujete do title zakomponovať viacero kľúčových slov, oddeľte ich zvislou čiarou |:

Rovnako využite aj názov Vašej firmy alebo domény, ktorý obsahuje kľúčové slová, umiestnite ho na koniec title:

Lákajte v Title na zľavy a špeciálne akcie

Prečo sa neinšpirovať zľavomatmi a nepoužiť do Title formulku typu: “Tenisky NIKE so zľavou 15%” Zákazníci zľavy milujú, preto zvýšte CTR (mieru prekliku) a zakomponujte do title aj informácie o prebiehajúcom výpredaji.

Deklarujte úsporu financií

Šikovní predajcovia do Title tagu zakomponujú aj informáciu o tom, že kúpou ich produktu dokážete ušetriť napr. až 70% z hodnoty nákupu v bežnom obchode.

Využite synonymá, množné číslo a ďalšie tvary kľúčových slov

Ak medzi Vaše top kľúčové slová generujúce zisk patria aj rôzne tvary daného slova, zakomponujte ich do title na príslušnej stránke.

 Využite “akčné slová”

Nabádajte potenciálnych zákazníkov k akcii, napr. pomocou slov ako “Nakúpte záhradný nábytok online!”

Tip: existuje niekoľko spôsobov, ako správne písať title. Najčastejšie však title referuje o obsahu na danej stránke. Title sa preto snažte písať ako názov kapitoly v knihe – napovie čo to o obsahu a motivuje nás čítať ďalej, resp. v prípade title nás motivuje kliknúť napr. na reklamný odkaz.

vytvoriť www stránku, vytvoriť eshop

Tvorba www stránky

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@biznisweb.sk :)

Stiahnite si aktualizovaný e-book o podnikaní na internete

Ako a v čom začať podnikať