Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

FAQ a jeho význam na webe

FAQ, časté otázky, význam faq na webe, faq a seo

Internetová skratka FAQFrequently Asked Questions, vznikla pôvodne pre potreby diskusných fór.

Neznalí nováčikovia neustále dookola kládli tie isté otázky, čo otravovalo ostatných účastníkov diskusií.

Iniciatívni správcovia diskusie preto pripravili zoznam základných otázok s odpoveďami.

V dnešnej dobe je FAQ neoddeliteľnou súčasťou internetových obchodov a www stránok.

Prečo? Zhrnutie prinášame v nasledujúcich bodoch.

 

Význam FAQ na www stránke / e-shope

 

  • Výzva k feedbacku

FAQ, spolu s formulárom, anketou, knihou návštev a diskusným fórom … môžeme zaradiť medzi prostriedky, ktoré zlepšujú komunikáciu so zákazníkom. Ak zákazník nenájde na www stránke / e-shope to, čo potrebuje, je veľká pravdepodobnosť, že vám o tom dá vedieť.

Vy, ako správca webu, tak získavate nielen informácie o vašich zákazníkoch, ale aj o tom, čo by ste mohli na stránke vylepšiť.

 

  • Zvýšenie dôveryhodnosti webu

Sekcia častých otázok na webe zároveň (potenciálneho) zákazníka presvedčí o tom, že rozumiete jeho potrebám a preto ste mu pripravili “hotové informácie”, aby ste ušetrili jeho čas.

Navyše, kto okrem výrobcu by mal ovládať a ponúkať informácie o danom produkte, ak nie práve konkrétna web stránka predajcu?

 

  • Podpora SEO

Prirodzené zahustenie obsahu kľúčovými slovami – v názve otázky a v samotnej odpovedi preto nezabudnite uviesť keywords, na ktoré inzerujete alebo ste optimalizovali www stránky.

Zvýšite tak vyhľadateľnosť vašich stránok na internete.

 

  • Urýchlenie supportu

Ak ponúkate služby, software alebo produkty, kt. ovládanie je zložitejšie, sekcia FAQ vám môže ušetriť pár taskov a telefonátov na zákaznícku podporu.

Ale pozor! Neznamená to, že keď ste si dali robotu s prípravou FAQ, nebudete ponúkať support zákazníkom. Práve naopak!

 

Ako má vyzerať sekcia FAQ?

Ak používate redakčný systém pre tvorbu www stránky, s najväčšou pravdepodobnosťou umožňuje vložiť samostatný blog FAQ. Na vás len ostáva naplniť FAQ otázkami a odpoveďami.

Aby ste vytvorili FAQ sekciu, ktorá spĺňa svoj účel, inšpirujte sa:

Trieďte a kategorizujte

Otázky by mali byť rozdelené do všeobecných kategórií a podkategórií, aby návštevníci mohli ľahko nájsť to, čo hľadajú.

časté otázky, sekcia FAQ

Príklad dobre zorganizovanej sekcie FAQ

Orientujte sa na zákazníka

Uistite sa, že otázka vo FAQ patrí naozaj medzi tie často kladené. FAQ nie je priestor pre informácie, ktoré chcete zákazníkom povedať vy.

Vyjadrujte sa jazykom zákazníkov

Oháňať sa odbornými termínmi môže svedčiť o tom, že sa v branži naozaj vyznáte, ale každý špecifický výraz zákazníkom aj vysvetlite. Vo všeobecnosti platí, že www stránky sú tvorené pre ľudí, preto sa snažte čo najviac prispôsobiť ich jazyku.

Dbajte aj na vizuálnu stránku 

Nejedná sa len o grafický design. Je jasné, že stránka FAQ by mala byť koncipovaná v súlade s grafickou šablónou www stránky. Väčšiu hodnotu pridáte sekcii FAQ, ak využijete konkrétne screenshoty.

Počítajte s tým, že ľudia  nečítajú

Návštevníci webu text scannujú, preto myslite na záchytné body pre ľahšiu orientáciu v texte.

Ukážka záchytných bodov vo FAQ

 

Vyhľadávanie je samozrejmosťou

Ak je vaša sekcia častých otázok rozsiahla, nezabudnite na možnosť vyhľadávania podľa kľúčových slov. Starostlivo zvážte kľúčové pojmy, ktoré k jednotlivým otázkam nadefinujte.

Pozor, aby ste to neprehnali s obsahom!

Dajte návštevníkom len toľko informácií, koľko nevyhnutne potrebujú, zbytočné omáčky vynechajte.

Držte sa zásady “menej je niekedy viac”.

 Myslite na SEO!

Názvy otázok môžete zadávať s ohľadom na frázy, ktoré zákazníci vyhľadávajú, napr. “Ako dlho trvá?…”

Názov otázky pre FAQ z hľadiska long tail-u

 

vytvoriť www stránku, vytvoriť eshop

Tvorba www stránky

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@biznisweb.sk :)

Stiahnite si aktualizovaný e-book o podnikaní na internete

Ako a v čom začať podnikať