SEO princípy, ktorými Google prinútite navštíviť Vaše www stránky alebo e-shop
Na našom blogu o podnikaní na internete sme Vám už zopár rád pre SEO optimalizáciu ponúkli.
Nezaškodí, ak si pár bodov pripomenieme.
K tomu, aby vyhľadávače Vaše www stránky navštevovali pravidelne ako hodinky, stačí málo. Inšpirujte sa nasledujúcimi bodmi.
On Page SEO nadovšetko
Pre Google algoritmus sú dôležité najmä:
- rýchlosť načítania stránky
- prehľadná štruktúra webu
- vyplnené informácie pre vyhľadávače – nadpis, popis stránok, kľúčové slová
Produkty zatrieďujte do kategórií:
Aj keď Vám ide o SEO, tvorte obsah pre ľudí!
Pohybovať sa na stránkach s nudným obsahom a ešte nudnejším designom v dnešnej dobe nikoho neprinútite. Ak ale vytvoríte pútavý obsah, ktorý navyše doplníte pútavou grafikou, zvyšujete pravdepodobnosť, že návštevník bude obsah zdieľať na sociálnej sieti, osloví tým svojich priateľov a Vy môžete získať nových zákazníkov.
Buďte vždy aktuálni
Úprava obsahu www stránky alebo eshopu Vám môže zabrať viacero hodín, na blogu sa môžete vyjadriť oveľa rýchlejšie. Ideálne je, ak máte RSS z blogu aj na Vašich stránkach, napr.:
Pre prevádzkovanie blogu doporučujeme napr. WordPress.
K aktuálnosti sa viaže aj stav skladu. Nezavádzajte zákazníkov informáciou, že produkty sú na sklade a že tovar expedujete do 24 hodín, ak to nie je pravda. Koledujete si o peknú spŕšku negatívnych referencií na sociálnych sieťach.
Dajte Googlu dostatok kľúčových slov
V rámci SEO optimalizácie dbajte na tvorbu kvalitného obsahu www stránok. Začnite hneď od titulky!
Zabudnite na úvodné frázy typu: “Vitajte na našich stránkach” alebo príhovor konateľa na titulnej stránke. Poďte rovno k veci a nezabúdajte na kľúčové slová! Na titulke uveďte, čo ponúkate, veľkým plusom je prehľadné menu a ľahká orientácia, napr. aj pomocou drobkovej navigácie.
Kľúčové slová uvádzajte nielen v textoch, ale aj v nadpisoch, v rámci alternatívnych tagov k obrázkom a hypertextovým odkazom.
Ak prezentujete svoje služby napr. na Prezi.com alebo Slideshare, nezabudnite zvoliť výstižný názov, obsahujúci kľúčové slová z Vašej branže.
To isté platí aj pre súbory na stiahnutie, na kt. odkazujete na Vašich stránkach alebo e-shope.
Venujte sa linkbuildingu
Ako na linkbuilding sa dočítate aj v našom článku. Kvalitné spätné odkazy na Vaše www stránky alebo e-shop získate napr.:
- registráciou do porovnávačov tovaru a vyhľadávačov
- výmenou odkazov s konkurenčnými www stránkami, kt. sa na Googli umiestňujú na prvých 3 miestach v prirodzených výsledkoch vyhľadávania
- založením vlastného blogu
- z profilov a stránok na sociálnych sieťach
Ak ste natrafili na zaručene výhodnú ponuku nákupu spätných odkazov, ruky preč! Kupovať mačku vo vreci sa nevypláca.
Analyzujte do zbláznenia!
Neočakávajte od SEO optimalizácie okamžité výsledky. Musíte byť trpezliví. Aj keď možno nemáte času na zvyš, lebo patríte k prevádkovateľom menších e-shopov a všetko si manažujete v rámci family tímu, no čas na prácu s dátami si nájsť musíte. V opačnom prípade Vás môže postihnúť rýchly pád.
Využívajte minimálne Google Analytics.
Neopakujte sa a nepodvádzajte!
V prípade, že ste sa rozhodli pre podporné www stránky, popracujte na inovácii obsahu. Názvy produktov, podstránok, obrázkov a informácie pre roboty … musia byť unikátne!
V minulosti ste sa možno stretli s www stránkami, ktoré mali zahustený obsah kľúčovými slovami v rovnakej farbe písma, ako pozadie stránky (napr. biele písmo na bielom podklade) alebo kľúčové slová takmer neviditeľné voľným okom. Takéto praktiky však prísne sledujú a tvrdo trestajú Google updaty.
Dajte Googlu sitemapku
Naučte Google štruktúru Vášho webu. Vygenerujte si sitemapu cez Google Webmaster Tools.