Ako ovplyvňujú farby internetové nakupovanie?
Kvalitný, profesionálny webdesign dokáže zvýšiť obrat na Vašom internetovom obchode.
Vhodne zvolené farby na webe pôsobia na zákazníkov ako magnet a znižujú mieru okamžitého opustenia stránky (Bounce rate).
Výskumy KISSmetrics poukazujú na fakt, že až 93% zákazníkov kladie pri nákupe dôraz na vizuálne vnemy – na grafickú podobu webstránky, kvalitný obrázok, usporiadanie textu … 85% zákazníkov motivuje k nákupu práve farba produktu.
Podľa charakteristickej farby vás zákazníci spoznajú až o 80% lepšie.
Biela farba má vo webdesigne významnú úlohu. Tzv. biele miesto alebo negatívny priestor oddeľuje jednotlivé grafické prvky od obsahu webu, pôsobí ako relaxačná zóna pre oči. Ak je na stránke príliš mnoho obsahu, ľudské oko dokáže informácie oveľa lepšie spracovať práve vďaka bielym miestam. Bielu farbu využívajú najmä spravodajské portály.
Window shoppers (ľudia túlajúci sa nákupnými centrami, ktorí nikdy nenakúpia) intenzívne reagujú práve na sviežu, optimistickú a mladistvú žltú.
Na web stránkach sa využívajú jej jemnejšie odtiene v spojení s dominantnejšími farbami.
Energická červená evokuje dojem okamžitosti, jedinečnej možnosti alebo urgencie.
2 minútový vizuálny kontakt s intenzívnou červenou navodzuje pocit nepokoja a podráždenosti. Využívajte ju preto len pro výpredajoch.
Rôzne odtiene červenej, vhodne zladené s ďalšími prvkami webdesignu, môžu však grafickej šablóne dodať na atraktívnosti.
Modrá sa označuje ako farba biznisu alebo bankového sektora.
Nie náhodou sme na ňu vsadili aj my v BiznisWebe. Vzbudzuje pocit istoty a dôveryhodnosti.
Zelená farba je v oblasti webdesignu veľmi preferovaná.
V kombinácii s modrou a šedou navodzuje na www stránke príjemnú atmosféru. Považuje sa za pozitívnu farbu, ale zároveň evokuje krehkosť a neskúsenosť.
Oranžová farba síce nezaprie základ červenej, no oproti červenej je výrazne pokojnešia. Je preto vhodná pre www stránky, ktoré vyžarujú pozitívnu energiu a teplo. Pozor na jej využitie v prípade luxusnej web stránky! Hypnoticky nabáda k objednaniu tovaru, k odoslaniu objednávky / formulára či kliknutiu na tlačítko na webe.
Romantická a ženskosť symbolizujúca ružová predurčuje využitie farby pre cieľovú skupinu ženy a dievčatá.
Využívajú ju napr. e-shopy s oblečením.
Konzervatívna, no veľmi moderná čierna farba symbolizuje luxus, moc a eleganciu.
Je vhodná pre štýlové a trendy www stránky ponúkajúce luxusné produkty.
Harmonická fialová farba uvoľňuje napätie. Je vhodná pre web stránky spájané so zdravím a duchovnom.
Fialová je však aj farbou kreativity a bohatstva.
Šedá farba je primárne neutrálna. Jej smútočný podtón eliminuje vhodné zladenie so zelenou alebo modrou.
Preferujú ju väčšinou spravodajské portály alebo komerčné aplikácie.
Hnedá farba nie je vo webdesigne veľmi frekventovaná. Rovnako, ako modrá farba, symbolizuje dôveru a stabilitu.
V značnej miere je využívaná hlavne v hotelovej oblasti alebo v kultúrne orientovaných projektoch.
Z prieskumov ďalej vyplýva, že:
- slabá navigácia na webstránke a e-shope a laicky pôsobiaci webdizajn odradia až 42% zákazníkov,
- 52% zákazníkov sa už nikdy na stránky nevráti, ak ich neoslovila celková estetika web stránky alebo e-shopu.
Podceniť význam webdizajnu sa nevypláca. Investujte preto do spolupráce s profesionálnym web designérom a využite jeho skúsenosti.
Grafická šablóna web stránky sa vo významnej miere podieľa na počte objednávok z internetového obchodu. Mala by byť doplnkom kvalitného SEO.