Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

MamaLu.sk – „najkrajší šperk ženy je kabelka“

podnikateľský príbeh MamaLu.skLucia Rybárová miluje svoju rodinu, život, cestovanie po svete a tiež módu. Vášeň k rôznym materiálom, farbám, vzorom a ich kombináciám dokonale uplatňuje vo svojom e-shope MamaLu.sk

Ako sama tvrdí, za všetkým je „jedna hlava plná snov, predstáv a ilúzií, jeden pár nekonečne šikovných rúk a mnoho, mnoho hodín, dní a nocí nadšenia a radosti.“

Prečítajte si rozhovor s Luciou, ktorá handmade kabelky povýšila na štýlové, jedinečné a unikátne kúsky.

1. Lucia, Instagram @mamalu_fashion hýri nádhernými a farebnými koženými taškami, mokasínami či opaskami, ktorých krásu a originalitu si všimli aj ženy zo slovenského showbiznisu. Ako dlho zdobia Vaše produkty slovenské internety?

Lucia Rybárová - mamalu.sk

Lucia Rybárová s dcérkou, vďaka ktorej sa začal písať celý príbeh MamaLu.sk

mamalufashion instagram

Instagram mamalu_fashion

Je pravda, že kabelky MamaLu ste mohli vidieť na niektorých známych ženách a vždy ma veľmi poteší, keď ma osloví nejaká verejne známa osoba, pohladí to ego, ale v skutočnosti je pre mňa inšpiratívna každá z tých žien, s ktorými sa vďaka mojej práci stretnem, či už osobne, alebo virtuálne :-). V lete to už budú 4 roky, čo idem cestou za svojim snom, ktorá je občas tŕnistá, ale je naozaj krásna. Ešte predtým sa však naša rodina rozrastie, tak som zvedavá, ako mi to pôjde s dvoma deťmi :-).

 

2. O tom, že robíte to, čo Vás baví, niet pochýb. Je to vidno z každej jednej recenzie Vašich spokojných zákazníčok. Veľa e-shopárov má problém získať pozitívnu referenciu na Facebooku či hodnotenie z Heureky. Ako to robíte Vy? Máte na to nejaký “tajný” recept, s ktorým ste ochotná podeliť sa?

Nemám :-), ale myslím si, že odpoveď je v samotnej otázke. Jedinou cestou je robiť to, čo nás baví a čo milujeme. Robiť to úprimne a zo srdca. Toto sa oklamať nedá. Človek nikdy neuspokojí všetkých zákazníkov, ale každá takáto recenzia, alebo fotka od zákazníčky má pre mňa minimálne rovnakú hodnotu, ako uverejnenie či zmienka o MamaLu v časopise, či televízii. Bez spätnej väzby strácam vietor z plachiet. 

Podľa mňa to perfektne vystihuje aj recenzia mojej zákazníčky, ktorú nájdete medzi ostatnými referenciami na FB MamaLu fashion

zákaznícka recenzia mamalu.sk

 

3. Profil MamaLu nájdeme aj na handmade portáli Sashe, no všetku tvorbu ste už asi nasmerovali len do svojho e-shopu. Má, podľa Vás, Sashe pre začínajúcich handmade tvorcov význam?

ako vytvoriť handmade e-shopZáludná otázka :-), nerada by som portál Sashe odsúdila, lebo som tam sama veľakrát našla zaujímavé produkty či darčeky, keďže originalita je pre mňa vždy kľúčová. Ale ja osobne ako dizajnér som tam zatiaľ nezakotvila, vytvorila som síce niekedy dávno účet, ale keďže si všetky siete a komunikáciu spravujem sama, musela som si určiť priority a tými sú pre mňa sociálne siete a web. Okrem týchto komunikačných kanálov je tých povinností toľko, že na Sashe mi nejak neostala kapacita. Občas sa tam ale rada popozerám a vidím tam perspektívu skôr pre handmade tvorcov ako dizajnérov.

 

4. Kto všetko sa skrýva za značkou MamaLu? 

Ja a celá moja rodina. Moja rodina v zmysle bezhraničnej podpory najmä od mojej mamy, bez ktorej by to nešlo, či už v súvislosti s venovaním svojho času mojej dcérke, alebo pomoci či cenných rád, keďže moja mama je celý život obchodníčka. Moja dcérka, lebo bez nej by MamaLu nikdy nevznikla, ten impulz a rozhodnutie prišlo práve vtedy, keď som sa stala mama. MamaLu – to je realita, nie ilúzia 🙂 a čo sa týka samotnej výroby, spolupracujem s dvoma dielňami.

 

Lucia Rybárová - mamaLu pri práci

Lucia Rybárová – mamaLu pri práci. Zdroj: archív mamaLu

5. Na blogu som našla článok, že ste zvíťazili v medzinárodnej súťaži, ale nedopátrala som sa v akej. Môžete nám svoje víťazstvo priblížiť, prosím? 

Asi to bude znieť ako klišé, ale najväčším ocenením mojej práce sú práve tie recenzie a spätná väzba od zákazníčok. Súťaž, na ktorú sa pýtate, bola pravdepodobne zahraničná súťaž, ktorú vyhlásila spoločnosť, ktorá tká šatky na nosenie detí. Zadanie bolo kúpiť od nich ľubovoľné, myslím 3 ústrižky a čo najoriginálnejšie ich zapracovať do svojej tvorby. Tá súťaž ma veľmi zaujala, práve preto, že bola zahraničná a tiež preto, lebo úplný začiatok mojej tvorby bol založený na kombinovaní ústrižkov babyšatiek s kožou. Išla som do toho naplno a výsledok bol naozaj krásny, mala som veľkú radosť. 


6. Lucia, ste ďalším príkladom úspešnej mamy podnikateľky, ktorá si našla tú svoju správnu cestu. A my sme radi, že na nej kráčate s BiznisWebom. Čo rozhodlo o tom, že ste si v spleti e-shopových riešení vybrali práve nás?

Zvažovala som vtedy viac možností, no BiznisWeb mi z toho po všetkých stránkach vychádzal pre mňa najlepšie a zatiaľ som spokojná, len toho času na údržbu e-shopu keby bolo viac …

 

prehliadka kabeliek a tašiek MamaLu na Bratislavských módnych dňoch7. Cvičíte jógu, a tak v e-shope chystáte aj sekciu Yoga wear by MamaLu. Nedávno ste mali na Bratislavských módnych dňoch (BMD) by Mercedes-Benz aj módnu prehliadku. Aké ďalšie novinky chystáte?

Ako som už na sieťach spomínala, prehliadka na BMD bola pre mňa doposiaľ takým vysnívaným vrcholom, po ktorom mali nasledovať ešte ďalšie prehliadky a s tým súvisiace aktivity. Avšak medzičasom sme sa dozvedeli krásnu novinu, no keďže tehotenstvo malo v prvej polovici nečakaný a komplikovaný priebeh, musela som všetko podriadiť tomu najdôležitejšiemu – zdraviu a na nejaký čas prijať kľudový režim. Bolo ťažké prestať v najlepšom, ale pochopila som, že je to dobre práve tak, ako je. A zároveň som získala čas na utriedenie si myšlienok o tom, akou cestou ďalej ísť, čas na vstrebanie toho všetkého, čo sa za posledný rok udialo a tiež na uvedomenie si, že nech sa deje čokoľvek, to najdôležitejšie je zdravie a rodina. Nové projekty a spomínaná línia yoga wear budú musieť trochu počkať. Priebežne však vznikajú nové tašky, ktoré boli, sú a aj budú vždy hlavnou podstatou mojej tvorby. 

 

8. Predvianočné nákupy sú v plnom prúde. Vo Vašom e-shope nájdeme aj zopár krásnych kabeliek či tašiek, ktoré máte skladom. Ktoré z nich by ste doporučili ako tip na vianočný či prípadne narodeninový darček?

V najbližších dňoch tam nejaké aj pribudnú, ale pre mňa sú najväčšou srdcovkou kolekcie Majolika bags, Luxury line, Tote bag a Weekend bags a ktorákoľvek z nich by aj mňa osobne kedykoľvek urobila šťastnou. Sú to skvosty, ktoré žene budú robiť radosť celé roky :-). Ja vždy ale preferujem osobný prístup a som rada, keď mi zákazníčka napíše o svojich predstavách a snoch a nájdeme, alebo vytvoríme niečo presne pre ňu. Je taktiež veľmi milé komunikovať s mužmi, ktorí chcú urobiť svojim polovičkám radosť, sú to perfektní zákazníci,  s ktorými je radosť komunikovať. 

 

Chcete aj vy robiť to, čo vás baví? Rozbehnite svoje podnikanie na internete.

Vytvorte si e-shop v BiznisWebe na 15 dní zadarmo:

vytvoriť e-shop v BiznisWebe

 

Prečítajte si ďalšie podnikateľské príbehy e-shopárov z BiznisWebu:

Ako sa v Ružomberku šijú kvalitné slovenské obliečky značky Adelafilipp ®

Ako vybudovať silnú značku a komunitu v lokálnom nárečí – rozhovor s Máriom Šturdíkom

Ako vytvoriť konkurencieschopný e-shop s tovarom na sklade a rozpočtom do 5000€?

Daniel Fajmon – Nebaví ma sedieť v kancelárii, preto propagujem naše produkty v praxi

Petr Chvál – Konkurenčný boj je všade, preto som stavil na jedinečný obsah

Viliam Nemec – Migrácie e-shopu som sa bál zbytočne

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@biznisweb.sk :)

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať