Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Ako vytvoriť konkurencieschopný e-shop s tovarom na sklade a rozpočtom do 5000€?

ako vytvoriť konkurencieschopný e-shop, tipy od bratov Bugeľovcov z originalnehracky.sk

Ako vytvoriť zarábajúci e-shop s rozpočtom 5000 €? Spolu s bratom Andrejom (na fotke vľavo) sme pre vás spísali všetko, čo budete potrebovať.

Sme malým e-shopom, ktorý bez veľkých nákladov vybudoval značku Originálne hračky. Nie sme veľkou zabehnutou firmou, ktorá expanduje na zahraničné trhy, ale práve preto sa nami môžete inšpirovať. V čase písania tohto článku máme na porovnávači Heureka.sk 856 recenzií s priemerným hodnotením 98 % a so zlatým certifikátom Overené zákazníkmi. Viac ako 80 % našich tržieb však tvoria nákupy z organického vyhľadávania, čo znamená, že za reklamu platíme minimum. Na Google.sk máme 140 kľúčových slov do tretieho miesta. Sú to slová, ktoré sú vyhľadávané minimálne 50-krát za mesiac. Z toho je viac ako polovica na prvom mieste.

Na začiatku zabudnite na to, že vytvoríte e-shop a začnete hneď predávať. Pripravte sa na to, že prvé mesiace nebudete zarábať. To je jednoducho fakt. Všetko, čo sa vám podarí zarobiť, aj tak rovno investujete do zlepšenia svojich služieb, aby ste aspoň čiastočne dobehli konkurenciu.

Prvé nákupy prídu po pár dňoch, možno týždňoch od spustenia obchodu. Ďalšie nákupy z organického vyhľadávania (napr. Google) po týždňoch až mesiacoch. S tým jednoducho musíte rátať a dať tomu čas. Už pri tvorbe e-shopu sa treba zamerať na SEO (optimalizáciu pre vyhľadávače).

Veľakrát vám odborníci nepovedia, koľko vás bude stáť e-shop, lebo je to veľmi individuálne a záleží to od množstva faktorov. Príklad nižšie je náš návrh, ako by sme rozdelili 5000 €, ak by sme vytvárali nový e-shop. Vlastne, je to dosť aktuálny návrh, keďže minulý rok sme vytvorili druhý e-shop jutro.sk na základe podobnej kalkulácie.

 

Kalkulácia tvorby konkurencieschopného e-shopu

Cena

Premium CMS systém od Bizniswebu so všetkými potrebnými doplnkami 950€ s DPH/rok
Nákup tovaru, ktorý budete mať na začiatku na sklade 1000€ s DPH
SEO nástroj Collabim 160€ s DPH/rok
Napojenie na dodávateľa (import produktov a dostupnosti cez XML feed) 480€ s DPH
Obalový materiál – škatule, stretch fólie, bublinkové fólie, pásky 500€ s DPH/rok
Tvorba loga a jednoduchý návrh dizajnu 190€ s DPH
Reklama – začiatok: (Heureka, Google, Facebook) 300€ s DPH
Livechatoo 70€ s DPH/rok
Kniha E-SHOP OD NÁPADU PO ÚSPECH (Martin Krupa) 20€ s DPH
Ostatné náklady (účtovník + financie na účte pre ďalšie nákupy a platby …) 1330€ s DPH/rok

 

Všetky tieto náklady sa dajú, samozrejme, spraviť v iných hodnotách. Niekto uprednostní viac, resp. menej peňazí napríklad do nákupu tovaru, reklamy, dizajnu alebo špecialistu. My si osobne myslíme, že na začiatku tvorby e-shopu špecialistu nepotrebujete. Vo všetkom je dobré sa osobne oťukať a v prípade, že niektoré veci vám robia väčší problém, potom si najať špecialistu, ktorý to spraví za vás. Ak vám napadá ešte niečo iné, stačí to doplniť a znížiť napríklad hodnotu tovaru na sklade. Technické vybavenie ako PC a tlačiareň majú takmer všetci doma, preto sme ich do výpočtu neuvádzali.

 

V prípade, že po pár dňoch, resp. týždňoch začnete predávať, tak ste na začiatok vyhrali. Stačí v tom pokračovať a stále sa vzdelávať a skúšať nové veci. Netreba nevyhnutne chodiť na konferencie, ktoré stoja desiatky, resp. stovky eur a váš čas. Sledujte konkurenciu, veľké e-shopy a inšpirujte sa vecami, ktoré fungujú. Samozrejme, nemyslíme kopírovať texty a obrázky, ale napríklad predajné akcie, rozloženie webu, farby (upraviť odtiene, nech nie je rovnaký atď.). Veľa informácií si viete nájsť na internete úplne zadarmo. Sledujte blogy rôznych renomovaných marketérov a veľa sa dozviete.

 

Tu sú zdroje, odkiaľ berieme informácie my:

https://www.biznisweb.sk/faq (SK)

https://www.collabim.cz/sk/ (SK)

https://www.ui42.sk/ (SK)

https://visibility.sk/ (SK)

https://moz.com/ (AJ)

Nakoniec ponúkame 6 rád, ktorých by sme sa držali pri tvorbe e-shopu v roku 2019:

ako vytvoriť prosperujúci a konkurencieschopný e-shop v roku 2019

Ako vytvoriť zarábajúci e-shop v roku 2019? Inšpirujte sa našimi tipmi

1. Dobrý e-shop systém a dodávateľ tovaru

Najdôležitejšou vecou pre vás je výber dobrého e-shop systému a hlavného dodávateľa tovaru. Všetky ostatné veci si už dokážete spraviť sami, prípadne ich časom zmeniť podľa vlastného uváženia, bez veľkých finančných strát.

 2. Nízke ceny neznamenajú viac predajov

Nenastavujte ceny svojich produktov príliš nízko. Pri objednávkach treba rátať s tým, že budete mať reklamácie, chyby pri odosielaní a všetko budete musieť opravovať na svoje náklady a samozrejme, s úsmevom na tvári. Prípadne, niekto neprevezme dobierku a poštovné si budete musieť aj tak zaplatiť. Na začiatku o vás nebude nikto nič vedieť, čiže, aj keby ste len skúsili, že budete predávať veľmi lacno, veľa nepredáte.

3. Byť videný

Je potrebné byť videný: snažte sa zaregistrovať svoj e-shop na všetkých možných predajných kanáloch a viac sa venujte tým, kde sú vaši zákazníci a ktoré viete dobre spravovať. Každý e-shop si robí reklamu na nejakom mieste a aspoň na začiatku je dobré byť tak povediac všade, aby ste získali prehľad. Určite odporúčame:

  • porovnávače: Heureka a Najnákup,
  • sociálne siete: Facebook, Instagram, Youtube, Pinterest,
  • väčšie katalógy ako Zoznam a Azet.

 

Každý tovar má svoje špecifiká a svoju cieľovú skupinu, pre ktorú je určený. Niektoré veci sa dobre prezentujú na Instagrame, iné sú skvelé s videami na Youtube a niekde je pre ľudí najdôležitejšia cena, a preto je potrebné byť v porovnávačoch tovarov.

4. SEO

Snažte sa e-shop postaviť na základných SEO princípoch. Pri SEO by sme odporúčali samoštúdium, keďže je to podľa nás jedna z najpodstatnejších aktivít na e-shope a ťažko merateľná práca. Ak to dáte spravovať nejakému odborníkovi, tak vám to síce nastaví správne, ale naďalej tomu nebudete rozumieť, a časom si ho možno aj sami nechtiac pokazíte. Collabim vám veľmi uľahčí prácu v SEO a internetovom marketingu.

5. Názov

Názov stránky a celkovo e-shopu by nemal byť príliš dlhý. My sme túto chybu spravili a teraz si to často uvedomujeme. Bohužiaľ, zmena a celý rebranding by nás stál veľa času a peňazí. Nakoniec, človek nikdy nevie, či by to bolo lepšie. Stačí sa pozrieť na veľké e-shopy alebo celosvetové firmy. Ich názvy sú zväčša tvorené od troch do osem písmen.

6. Sklad

Zo začiatku podnikania treba so skladom a jeho zásobami pracovať veľmi opatrne. Môže sa stať, že niektoré produkty nakúpite vo väčšom počte a pritom sa vôbec nebudú predávať. Ako na webe s hračkami, tak aj na webe s náradím sme mali očakávania, že sa budú najviac predávať úplne iné produkty, ako bola nakoniec realita.

 

Môže nastať aj prípad, že vás podnikanie po roku alebo dvoch omrzí a tento druh práce vás nebude baviť, ani živiť. Stále si však môžete povedať, čo všetko vám to dalo a to je pre vás na nezaplatenie. Už po roku práce na e-shope by ste mali získať základy v oblastiach ako sú SEO, PPC kampane, obchodné právo, účtovníctvo, zlepšíte si komunikáciu, naučíte sa zodpovednosti, dodržiavaniu termínov, získate nové kontakty a možno aj novú pracovnú ponuku.

Chcete vedieť, ako sme s podnikaním na internete a e-shopom originalnehracky.sk začínali? Prečítajte si náš príbeh.

 

V ďalších článkoch vám postupne predstavíme naše recenzie na produkty, vďaka ktorým sme vyrástli a stále sa zlepšujeme.

Recenzia na e-shopový systém, vďaka ktorému sme s originalnehracky.sk vyrástli a stále sa zlepšujeme

Recenzia na SEO nástroj, vďaka ktorému sme s originalnehracky.sk vyrástli a stále sa zlepšujeme

Recenzia knihy E-shop od nápadu po úspech

 

avatar
Autor: Andrej a Michal Bugeľovci Andrej (vľavo) a Michal Bugeľovci prevádzkujú e-shopy originalnehracky.sk a jutro.sk. Značku originalnehracky.sk založili v roku 2013 a dnes patrí medzi lídrov na slovenskom trhu.

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať