Ako sa pripraviť na Vianoce alebo, čo urobiť lepšie či inak podľa Martina Kupca z Oxalisdessous.sk
V priebehu posledných mesiacov sa snažíme o zlepšenie zákazníckej skúsenosti a zvýšenie radosti pri rozbaľovaní zásielok. Každú objednávku pekne zabalíme, doplníme drobným brandingom v podobe nálepiek, darčekom a katalógom. S Vianocami môžeme takéto „posolstvo“ rozšíriť čo najviac, a navyše tak získať verných zákazníkov na celý rok.
Na Vianoce sa v úplne prvej fáze pripravujeme už s veľkým predstihom pri príprave marketingového plánu na celý rok. Naplno potom začneme v októbri a s napätím čakáme, že to v polovici novembra všetko vypukne.
Mohlo by sa zdať, že spodná bielizeň je skvelý artikel na Vianoce, ale nie je to úplne tak. Väčšinou darčeky pre rodinu objednávajú ženy, maminky alebo babičky, ktoré sú po celý rok našimi vernými zákazníčkami a podprsenkou by svojmu manželovi zrejme radosť úplne neurobili…. A teraz, čo s tým?
1. Vytvorenie vianočných kategórií
Je to podľa mňa úplný základ, pretože v predvianočnom období bude väčšina vašich zákazníkov práve hľadať nejaký vianočný darček. Nezabudnite na vianočnú kategóriu odkazovať z hlavnej stránky a rozdeliť darčeky do skupín. U nás rozdeľujeme darčeky pre pánov, dámy a pre oboch.
2. Vypichnúť sortiment, ktorý cez rok nemusí byť hitom
U nás je to nočný sortiment: pyžamá, nočné košele, župany a pánska spodná bielizeň. Kategórie, ktoré sú pre nás počas roka skôr okrajové. Všetci to dobre poznáme, mäkký darček pod stromčekom je povinnosť každý rok a z toho môžeme ťažiť 😊. Určite to máte aj u vás. Stačí len vymyslieť, čo z vášho sortimentu máte prakticky každé Vianoce pod stromčekom a to potom „stačí“ náležite odpromovať.
3. Úprava kampaní na všetkých frontách
Tento bod určite nie je originálny a možno preto ho mnoho z nás trocha podceňuje. Úpravy textov u bežných kampaní by mali byť samozrejmosťou. Skúste ale vymyslieť, čím v inzerátoch zaujať: Doručenie do druhého dňa, vrátenie do 30 dní, doprava zadarmo, darčekové balenie atď… K úspechu môže tiež pomôcť vytvorenie nových kampaní na sortiment, ktorý bežne nepromujete, viď predchádzajúci bod.
Bannery môžete nechať, ale upravený vianočný dizajn im dá rozhodne punc väčšej dôležitosti. Priznám sa, že nám bannery ako predajný kanál veľmi nefungujú, ale po nejakej dobe a zavedení nových formátov od Seznamu sme ich do tohtoročnej predvianočnej sezóny znovu zaradili, tak snáď budú mať pozitívne výsledky.
4. Rozosielanie mailingov podľa segmentov
Ide samozrejme o sortiment, ktorý predávate, ale my špeciálne v predvianočnom období posielame v newsletteroch úplne odlišný sortiment pre pánov a pre dámy. V mailingu u mužov volíme viac zdobenú spodnú bielizeň a napríklad minulý rok boli veľmi obľúbené škatuľky so spodnou bielizňou v univerzálnej veľkosti. Pre dámy posielame už vyššie spomínaný nočný sortiment alebo pánsku spodnú bielizeň pre pánov. Je to viac pracné, ale určite sa to oplatí.
5. Black Friday
Nezabudnite sa dobre pripraviť už na Black Friday. Prvýkrát sme ho pre našich zákazníkov robili minulý rok a musím povedať, že sme sa nestačili diviť. Pre úspešnosť akcie je ale veľmi dôležité ponúknuť výraznejšiu zľavu na všetko alebo aspoň na niektoré zaujímavé produkty či značky. Pokiaľ to neurobíte, nemá podľa mňa veľmi zmysel sa do tejto akcie zapájať. Konkurencia je počas Black Friday veľká a ostatní výraznú zľavu pravdepodobne ponúknu. Je to samozrejme na zváženie, ale posledné roky ukázali, že táto akcia môže byť zásadná pre úspech celého novembra.
Sme rodinná spoločnosť, ktorá už viac ako 20 rokov prevádzkuje špecializované predajne s luxusnou dámskou spodnou bielizňou, nočnou bielizňou a plavkami. V súčasnosti kombinujeme predaj v kamenných predajniach a na internete, kde sa snažíme svojim zákazníkom zaistiť maximálny pôžitok a radosť z nákupu.
Oxalis dessous, vaša francúzska spodná bielizeň a plavky.
Doporučujeme prečítať si ďalšie diely vianočného seriálu Ako pripraviť svoj e-shop na vianočnú sezónu:
Majo Ďurmek z e-shopu liliana.sk radí, ako vyťažiť z vianočnej sezóny maximum
E-shop originalnehracky.sk – líder na trhu s hračkami radí, ako vyťažiť z vianočnej sezóny maximum