Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Ako uspieť na sociálnych sieťach? Ponúknite viac

Na #ESSE18 ma zaujala tiež prednáška Adama Zbiejczuka: Sociálne médiá sú viac než iba vaša FB stránka.

Facebook, ako aj iné médiá, sa neustále vyvíja a to, čo platilo pred pár rokmi, už nie je pravda. Veľký počet lajkov alebo obrovská základňa fanúšikov nie je zárukou pre vaše konverzie.

ako uspieť na sociálnej sieti

Čo by ste mali vedieť robiť, aby ste uspeli na sociálnych sieťach

  1. Skvelý obsah, ktorý je relevantný.
  2. Rýchla zákaznícka podpora, čo poteší.
  3. Mať vlastný príbeh.

Tieto 3 veci budujú na sociálnych sieťach vašu značku.

 

Pre úspech v reklame na sociálnych sieťach musíte

  1. Správne cieliť na vaše publikum.
  2. Správne bidovať, čo je pri online reklame kľúčové. Bidovanie ovplyvňuje zobrazovanie reklamy, prekliky aj cenu.
  3. Tvoriť krásne reklamy, lebo tie predávajú najviac.

 

Sociálne siete majú obrovskú silu, pozitívnu aj negatívnu

V tomto sú veľká zbraň a vy ju musíte vedieť správne používať, lebo sa môžete dostať do problémov. Slovo sa na internete šíri veľmi rýchlo. Na sociálnych sieťach je vhodné nielen rozprávať, ale aj počúvať. Ako príklad Adam uviedol prípad Alzy a Martinusu.

Naštvaná zákazníčka napísala na svoj osobný profil o nepríjemnej skúsenosti s Alzou. Zaplatila za objednávku, ale nebola jej doručená a nevedela sa dopátrať, čo je s ňou. Tri dni sa snažila skontaktovať s Alzou cez ich tel. zákaznícku linku, formulár na webe, Facebook ale nikde sa jej to nepodarilo. Cez tento jej status sa to nakoniec dostalo k niekomu z Alzy a problém vyriešili. Avšak na takéto veci by ste si mali dať veľký pozor.

reakcia nespokojného zákazníka na Facebooku

Naopak, za pozitívny príklad bol slovenský Martinus, ktorého príbeh s delfínom už asi poznáte, lebo je to celkom známa vec. Ak nie, ich zákazník si prial k jeho stej objednávke nakresliť delfína. A tak mu ho nakreslili ☺:

plňte svojim zákazníkom priania

Ľudia zdieľajú na sociálnych sieťach svoje negatívne skúsenosti, ale tie extra pozitívne ešte radšej. Ak ich prekvapíte niečím, čo nečakali, vašou skvelou zákazníckou podporou a úprimným záujmom, takéto veci budú šíriť vo veľkom.

Príbeh o žirafe Joshie vás chytí za srdce

Na Floride bola na dovolenke rodina s malým trojročným chlapcom, ktorého najobľúbenejšou hračkou bola plyšová žirafa menom Joshie. Spolu aj zaspávali. Pri návrate domov však zistili, že žirafa zostala v hoteli. Otec synovi vysvetlil, že Joshie sa nestratila, len sa jej na Floride tak páčilo, že si chcela predĺžiť pobyt. Potom zavolali do hotela, či by im ju mohli poslať poštou a poprosili ich, či by ju mohli vyfotiť niekde pri bazéne, alebo niečo podobné. Aby chlapec videl ako si to tam žirafa užíva ☺. A oni jej urobili kompletný fotobook, na ktorom je žifara pri bazéne, na wellness alebo v plážovom vozíku ☺. A takéto príbehy ľudia s nadšením zdieľajú.

príbeh žirafy Joshie

Zákazníčkam nášho e-shopu liliana.sk ponúkame od začiatkov podnikania 100 % zákaznícky servis. Jednu vtipnú príhodu si môžete prečítať aj v minuloročnom článku na blogu o podnikaní na internete.

 

Možno vás bude zaujímať aj môj predchádzajúci článok:

Ako si vybrať vhodného blogera pre svoj e-shop

 

avatar
Autor: Marián Ďurmek Spolu s bratom Dušanom prevádzkujem od roku 2011 e-shop liliana.sk, kde pomáhame ženám so správnym výberom spodnej bielizne, plaviek a dámskeho oblečenia.

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať