Zmena štruktúry URL vo FLOXe
Ako ste možno postrehli, po avízovanej zmene štruktúry URL adries v redakčnom systéme FLOX sa vo Facebookovej skupine SEOloger strhla vlna nesúhlasu.
Česká e-commerce komunita nedoporučila náš pôvodný zámer – zmenu URL adries u všetkých klientov BiznisWeb/ByznysWeb.
Preto sme využili ponúkanú konzultáciu od Pavla Ungra a aj na základe odporúčaní od ďalších odborníkov e-commerce scény sme sa rozhodli zmenu zrealizovať len:
- u novovytvorených webov a e-shopov,
- resp. aktivovať novú štruktúru URL adries na požiadanie aj už existujúcim e-shopom a webstránkám.
Prečo sme sa rozhodli pre novú štruktúru URL adries?
Na základe viacerých podnetov od SEO odborníkov, ktorých služby využívajú naši klienti, a taktiež po odporúčaniach na SEO školení pre našich klientov od Visibility sme dospeli k názoru, že zmena štruktúry URL adries v našom CMS FLOX je ideálnym riešením.
Pripravili sme preto návrh nových URL adries.
A na základe odporúčaní SEO komunity sme novú štruktúru URL adries zaviedli len pre novo vytvárané weby.
Možnosť zaktivovať novú štruktúru URL adries pre existujúce e-shopy a webstránky ponúkame aj klientom, ktorí za ňu v minulosti apelovali.
Stačí nás kontaktovať a následne postupovať podľa pripraveného návodu.
Za porozumenie ďakujeme,
BiznisWeb tím.
POĎAKOVANIE:
Týmto opätovne ďakujeme všetkým účastníkom diskusie v SEOloger skupine za komentáre, Pavlovi Ungrovi za telefonickú konzultáciu, Visibility a Marcelovi Machovičovi z Visibility za konzultácie pri návrhu štruktúry URL adries.
Pôvodný, momentálne už neaktuálny text:
Ako iste viete, všetky vylepšenia a inovácie vo FLOXe robíme s jediným cieľom – čo najviac zefektívniť a uľahčiť vaše podnikanie na internete.
Preto sme pre vás pripravili sémanticky správnejšie a pre SEO korektnejšie URL adresy.
Celý proces sme pre vás spísali do návodu.
Zatiaľ nemusíte robiť nič, k finálnej zmene URL adries vo FLOXe dôjde až v pondelok – 23. apríla 2018.
Po tomto dátume bude potrebné zrealizovať nasledujúce zmeny.
Ako sa zmení URL vo vašom webe?
V URL adrese jednotlivých produktov a odpovedí vo FAQ pribudne kľúčové slovo – návod.
Prečo nová štruktúra URL adries?
1. Sémantika – umožňuje robotom lepšie porozumieť kódu a obsahu na webe. Preto by URL adresa mala obsahovať kľúčové slovo.
2. Lepšie SEO – z hľadiska SEO je štruktúra nových URL adries nevyhnutná. Čím korektnejšia URL, tým lepšie SEO.
3. Noví zákazníci – kombináciou vyššie uvedených prvkov máte šancu získať nových zákazníkov svojho e-shopu, resp. návštevníkov webstránky/blogu.
Najčastejšie otázky
V pripravenom návode nájdete aj odpovede na najčastejšie otázky:
Kedy zrealizujeme zmenu URL adries na nové?
Kde všade sa automaticky zaktualizujú nové URL adresy?
Akým spôsobom funguje presmerovanie 301, prostredníctvom ktorého celú zmenu zrealizujeme?
Čo budete musieť po zmene URL adries dňa 23. 4. 2018 urobiť vy?
Či existuje možnosť, aby ste si súčasnú URL adresu ponechali?
V súvislosti s avízovanou zmenou URL adries odporúčame skontrolovať, či máte aktívnu sitemapu v Search Console.
Ak nie, aktivujte si ju, aby ste následne mohli monitorovať zmeny.