Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Zmena štruktúry URL vo FLOXe

Ako ste možno postrehli, po avízovanej zmene štruktúry URL adries v redakčnom systéme FLOX sa vo Facebookovej skupine SEOloger strhla vlna nesúhlasu.

Česká e-commerce komunita nedoporučila náš pôvodný zámer zmenu URL adries u všetkých klientov BiznisWeb/ByznysWeb.

 

Preto sme využili ponúkanú konzultáciu od Pavla Ungra a aj na základe odporúčaní od ďalších odborníkov e-commerce scény sme sa rozhodli zmenu zrealizovať len:

  • u novovytvorených webov a e-shopov,
  • resp. aktivovať novú štruktúru URL adries na požiadanie aj už existujúcim e-shopom a webstránkám.

 

Prečo sme sa rozhodli pre novú štruktúru URL adries?

Na základe viacerých podnetov od SEO odborníkov, ktorých služby využívajú naši klienti, a taktiež po odporúčaniach na SEO školení pre našich klientov od Visibility sme dospeli k názoru, že zmena štruktúry URL adries v našom CMS FLOX je ideálnym riešením.

Pripravili sme preto návrh nových URL adries.

A na základe odporúčaní SEO komunity sme novú štruktúru URL adries zaviedli len pre novo vytvárané weby.

Možnosť zaktivovať novú štruktúru URL adries pre existujúce e-shopy a webstránky ponúkame aj klientom, ktorí za ňu v minulosti apelovali.

Stačí nás kontaktovať a následne postupovať podľa pripraveného návodu.

 

Za porozumenie ďakujeme,

BiznisWeb tím.

 

POĎAKOVANIE:

Týmto opätovne ďakujeme všetkým účastníkom diskusie v SEOloger skupine za komentáre, Pavlovi Ungrovi za telefonickú konzultáciu, Visibility a Marcelovi Machovičovi z Visibility za konzultácie pri návrhu štruktúry URL adries.


Pôvodný, momentálne už neaktuálny text:

Ako iste viete, všetky vylepšenia a inovácie vo FLOXe robíme s jediným cieľom – čo najviac zefektívniť a uľahčiť vaše podnikanie na internete.

Preto sme pre vás pripravili sémanticky správnejšie a pre SEO korektnejšie URL adresy.

Celý proces sme pre vás spísali do návodu.

Zatiaľ nemusíte robiť nič, k finálnej zmene URL adries vo FLOXe dôjde až v pondelok – 23. apríla 2018.

Po tomto dátume bude potrebné zrealizovať nasledujúce zmeny.

 

Ako sa zmení URL vo vašom webe?

V URL adrese jednotlivých produktov a odpovedí vo FAQ pribudne kľúčové slovo – návod.

 

 

Prečo nová štruktúra URL adries?

1. Sémantika – umožňuje robotom lepšie porozumieť kódu a obsahu na webe. Preto by URL adresa mala obsahovať kľúčové slovo.

2. Lepšie SEO – z hľadiska SEO je štruktúra nových URL adries nevyhnutná. Čím korektnejšia URL, tým lepšie SEO.

3. Noví zákazníci kombináciou vyššie uvedených prvkov máte šancu získať nových zákazníkov svojho e-shopu, resp. návštevníkov webstránky/blogu.

 

Najčastejšie otázky 

V pripravenom návode nájdete aj odpovede na najčastejšie otázky:

  • Kedy zrealizujeme zmenu URL adries na nové?
  • Kde všade sa automaticky zaktualizujú nové URL adresy?
  • Akým spôsobom funguje presmerovanie 301, prostredníctvom ktorého celú zmenu zrealizujeme?
  • Čo budete musieť po zmene URL adries dňa 23. 4. 2018 urobiť vy?
  • Či existuje možnosť, aby ste si súčasnú URL adresu ponechali?

V súvislosti s avízovanou zmenou URL adries odporúčame skontrolovať, či máte aktívnu sitemapu v Search Console.

Ak nie, aktivujte si ju, aby ste následne mohli monitorovať zmeny.

avatar
Autor: BiznisWeb.sk Spolu s našimi klientmi vyvíjame redakčný systém (CMS) FLOX pre tvorbu webstránky a e-shopu. Svoj prvý e-shop či webstránku si u nás vytvoríte rýchlo a jednoducho aj bez programátora a grafika. Bez problémov k nám premigrujete i svoj zabehnutý e-shop. Vyskúšajte si, ako to u nás funguje na 30 dní zadarmo.

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať