Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Ako pomohla výhra v MastersGate minuloročnému víťazovi – gabonga.sk

Tretí ročník MastersGate súťaže je v plnom prúde. Do 20. apríla 2018 máte možnosť prihlásiť svoj e-shop aj vy.
Chcete vedieť, ako pomôže výhra v súťaži vášmu podnikaniu na internete? Spýtali sme sa jedného z minuloročných víťazov Ondreja Gazdu z gabonga.sk.

 

Gabika a Ondrej Gazda z gabonga.sk vyhrali minulý rok v súťaži MastersGate

Gabika Gazdová s manželom Ondrejom vyhrali so svojim e-shopom gabonga.sk MastersGate minulý rok

1. Eshop gabonga.sk prevádzkujete na BiznisWebe od roku 2009. Okrem toho, že pribudla konkurencia, čo ďalšie sa za ten čas vo Vašom podnikaní zmenilo? Robíte niečo inak, ako v minulosti?

Áno, sme na trhu od roku 2009. V tých časoch to bola predovšetkým zábava, nebola taká konkurencia a išlo to, dá sa povedať, samostatne. Od počiatku sme vôbec neinvestovali do reklamy a robili sme si to svojpomocne. Nápomocné nám boli rady a návody od Bizniswebu, školenia od Pricemania Academy a konferencie.

Občas sme využili na spoluprácu niekoho iného. Zamestancov sme doteraz neprijali, avšak ako sme rástli, niektoré služby sme museli outsourcingovať. Hlavne logistiku. Bez tohto partnera si to už pár rokov nevieme predstaviť.

 

2. Minulý rok ste vyhrali v súťaži MastersGate v kategórii malé a stredné e-shopy. Celkovo súťažilo viac ako 120 e-shopov, z ktorých sa 16 dostalo pred odbornú porotu. Získali ste tak ročný akceleračný program. Čo Vám táto výhra priniesla?

Súťaž MastersGate v nás zarezonovala už prvý rok. Na jednej strane sme sa do toho neopreli ako v druhom ročníku a na druhej strane tam boli naozaj silní hráči (napr. GymBeam, Dedoles). Len sme sa skúsili zapojiť.

Druhý ročník sme sa rozhodli zapojiť a vyhrať. Podarilo sa. Ročný akceleračný program bol zaujímavý a niektoré témy nás naozaj oslovili a dokopali nás napr. k redizajnu. Teraz sme sa do súťaže už nezapájali. Vyhrali sme a ideme ďalej. Výhra nám priniesla užitočné kontakty, z ktorých čerpáme doteraz a rovnako aj naštartovala spoluprácu s niektorými firmami z oblasti logistiky a marketingu.

 

3. V roku 2017 ste sa rozhodli aj pre redizajn svojho e-shopu gabonga.sk. Ako ste si vybrali tvorcu webdizajnu? Kládli ste pri návrhu aj dôraz na UX? Prípadne, ak by ste mali podnikateľom poradiť, ako na redizajn e-shopu, na čo podľa Vás nesmú zabúdať?

Redizajn bol výslednou kombináciou súťaže MastersGate a Pricemania Academy. Bez ohľadu na MastersGate sa pravidelne vzdelávame a sledujeme trendy (Eshop summit v ČR, MastersGate, PricemaniaAcademy, ecommerce komunita na Twitteri…).

Redesign e-shopu gabonga sme minulý rok pôvodne vôbec nemali v pláne, ale po konzultáciách a doporučeniach sme do toho išli.

UX bolo pre nás veľmi dôležité, pretože je rovnako dôležité pre zákazníka. Dnes by sa bez neho redizajn určite nemal robiť.

Samozrejme sme spolupracovali s ui42, daren&curtis aj BiznisWebom. Pravdupovediac, posledné slovo sme mali my :-). Pozeráme pri tom aj na ostatné úspešné e-shopy, ktorým pomáhajú renomované agentúry. Nie so všetkým ale súhlasíme, a preto konečné rozhodnutie robíme sami. Nie však tvrdohlavo, radi si necháme poradiť. Pred časom, keď sme robili prvý redizajn (pri zmene z FLOX 1 na FLOX 2), boli zmeny “brutálne”. Tá zmena bola fantastická, keď sa pozriem do Google Analytics. Teraz taký skok nebadáme, avšak vnímame to pozitívne. Dôležité je uvedomiť si, že to je neustály vývoj.

výherca MastesrGate 2017 gabonga.sk

Napriek tomu, že redizajn e-shopu gabonga.sk nebol na pláne, investícia doň sa vyplatila

 

4. Aký je feedback na redizajn od Vašich zákazníkov? Lepšie sa im na webe orientuje? Rýchlejšie nájdu to, čo hľadajú?

Mali sme problém s návrhom v podobe, v akej sme ho dostali, a nevedeli sme sa zhodnúť na niektorých prvkoch. Napokon sme to rozhodli. Ako spomínam vyššie, je to proces, ktorý sa asi nikdy neskončí a neustále pracujeme na tom, aby sme pre zákazníka pripravili  jednoduchšiu a rýchlejšiu cestu k nákupu. Nákupný proces sa zlepšil, hlavne na mobiloch. Mobil stále zvyšuje svoj podiel a tam sme to vylepšili. Nie je to ešte ideálne, ale je to oveľa lepšie ako to bolo.

 

5. Za aký čas sa Vám stihla investícia do redizajnu vrátiť? Resp., aké sú hlavné pozitíva redizajnu?

Redizajn je záležitosť veľmi emocionálna. Hlavne vtedy, keď meníte trochu farby a obujete sa aj do grafiky. Ak k tomu riešite UX, psychológiu predaja… je to komplexná záležitosť, ktorá zaberie veľa času a energie. Výsledok však nie je tak jednoznačne merateľný ako napríklad pri výkonnostnom marketingu, kde si to viete oveľa rýchlejšie spočítať. Áno, aj tu existujú viaceré ukazovatele, avšak redizajn berieme ako investíciu do budúcnosti.

Rok 2017 nám priniesol nárast, avšak bolo to hlavne z toho, že sme začali predávať veľmi aktívne v ČR a rovnako aj v SR sme sa prvýkrát obuli do výkonnostného marketingu. Voľba partnera však nebola veľmi vhodná. Avšak bola to skúsenosť, na ktorej sa dá stavať. Tento rok by sme chceli cez gabonga.hu predať rovnaké množstvo tovaru v Maďarsku, ako sme na gabonga.cz predali minulý rok v ČR. SR si žije svoj život a konverzný pomer sa veľmi nezmenil. Konkurencia stále rastie.

 

Gabonga.sk nie je jediný e-shop, ktorému výhra v MastersGate pomohla zvýšiť obrat v e-shope. V prvom ročníku súťaže rezonovali mená ako GymBeam a Dedoles, v druhom napr. Vnímavé hračky či iHRYsko.

Tým ďalším výhercom môžete byť práve vy. Okrem akceleračného programu, networkingových príležitostí, konzultácií od expertov z Google či Facebooku a účasti na 2-dňovom summite získavate tiež kvalitný spätný odkaz pre svoj web.

 

A navyše, ak vo svojej kategórii získate najväčší počet hlasov, automaticky sa dostávate priamo do finále Mastersgate. A to je šanca, ktorá sa neodmieta :).

Prihláste svoj e-shop do súťaže už dnes a začnite zbierať hlasy od fanúšikov, priateľov či známych:

prihlásenie e-shopu do mastersgate

 

avatar
Autor: BiznisWeb.sk Spolu s našimi klientmi vyvíjame redakčný systém (CMS) FLOX pre tvorbu webstránky a e-shopu. Svoj prvý e-shop či webstránku si u nás vytvoríte rýchlo a jednoducho aj bez programátora a grafika. Bez problémov k nám premigrujete i svoj zabehnutý e-shop. Vyskúšajte si, ako to u nás funguje na 30 dní zadarmo.

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať