Rozšírenie o propagáciu – Nové rozšírenie v Google Adwords
Nedávno Google sprístupnil nové rozšírenie o propagáciu aj pre slovenských používateľov. Nástroj, o ktorom sa hovorí, že je na ceste stať sa jedným z najefektívnejších rozšírení reklamy Google Adwords, v prípade PPC internetových obchodov. Vďaka ochote jedného z našich klientov k sme mali možnosť otestovať ho na reálnom eshope.
ČO JE ROZŠÍRENIE O PROPAGÁCIU?
Rozšírenie o propagáciu je akoby dodatočný riadok (v mobilnej verzii 2) zobrazený pod vašou textovou reklamou. Využiť ho dokážete na desktope ale aj na mobile. Je špecifický svojim tipom, ktorý je vyjadrený buď ako peňažná zľava, alebo percentuálna zľava na vaše produkty alebo služby.
Upúta pozornosť potenciálnych zákazníkov vo forme štítku (v mobilnej verzii) s tučným písmom vedľa vášho promo textu. Okrem toho sa môžete rozhodnúť, či budete zobrazovať propagačné kódy so zľavou, text špeciálnych príležitosti (Vianoce, Valentín, Veľká noc, Deň matiek…), dokážete vybrať rozsah dátumov od kedy do kedy bude propagácia aktívna, alebo zobrazíte konkrétnu sumu objednávky, ktorá je so zľavou prepojená.
KEDY ROZŠÍRENIE KONKRÉTNE VYUŽIJETE?
V prípade, že je napr.:
- poštové zadarmo pri nákupe nad 40 eur,
- 10 % zľava na všetko do Vianoc,
- zľava 20 % na tovar skladom platí od – do,
- vernostné zľavy – 15 %,
- Black Friday – zľavy 70 %,
- zľava na prvý nákup v hodnote 5 %,
- Nákupy s magazínom XXX, zľava až 30 %, zľavový kód xxx2017,
- atď…
Tip: Najbližšie nás čakajú novoročné výpredaje – dokážete osloviť najmä tých zákazníkov, ktorí dostali pod stromček hotovosť.
AKO ROZŠÍRENIE O PROPAGÁCIU NASTAVIŤ
V novom prostredí Adwords nájdete Rozšírenia v záložke “Reklamy a rozšírenia”. Na vytvorenie nového rozšírenia kliknite na “ + Rozšírenie reklamy”.
Rozšírenie o propagáciu je posledný typ rozšírenia v zozname. Pridáte ho buď do konkrétneho účtu, kampane, alebo reklamnej zostavy. Osobne uprednostňujem (ak je to kapacitne možné) rozšírenia pridávať čo najkonkrétnejšie k reklamnej zostave, aby bolo obsahovo viac naviazané na reklamnú zostavu, s ktorou sa bude zobrazovať. Takto by to malo vyzerať:
Pole Príležitosť je voliteľné. Vyberiete ho v prípade, že zobrazujete informácie týkajúce sa špecifickej udalosti:
Typ propagácie “do určitej výšky” sa zobrazuje vedľa slova “až”
Podrobnosti využijete v prípade promo kódov alebo konkrétnej sumy objednávky potrebnej na to, aby zákazník zľavu uplatnil.
Dátum propagácie pomáha zákazníkom nielen určiť dĺžku trvania akcie. Dokážete v nich vzbudiť tzv. FOMO stav (z anglického fear of missing out) – vyvolávate v nich strach z toho, že im niečo ujde a motivujete ich k rýchlejšiemu rozhodnutiu k nákupu.
Nastavenia sú viac menej intuitívne. Opäť platí, že najlepší spôsob ako zistíte, ktoré nastavenie je pre vás ideálne, je testovať rôzne funkcie s vašimi reklamami.
Dobré vedieť:
- nedokážete kontrolovať, kedy sa rozšírenie zobrazuje,
- limit v počte znakov je 20 v riadku “Položka” na produkt a službu, ktorú propagujete
- povinné údaje, ktoré musia byť vždy vyplnené Mena, Typ propagácie, Položka a cieľová URL adresa,
- bližšie požiadavky, súvisiace pravidlá a bežné dôvody zamietnutia,
- rozšírenie je možné využiť len v kampani vo Vyhľadávaní,
- ak sa rozhodnete rozšírenie testovať, odporúčame zvoliť kampaň / reklamnú zostavu, ktorá už beží nejaký čas, aby ste dokázali porovnať obdobie pred a s rozšírením,
- rozšírenie sa zobrazuje v reklamách v hornej aj spodnej časti vyhľadávania,
- prehľad príležitostí s konkrétnym dátumom, kedy dokážete rozšírenie využiť:
- aký výkon dosiahla naša testovacia kampaň spolu s rozšíreniami celkovo (aký výkon mala kampaň v prípade, že sa zobrazovalo aj rozšírenie o propagáciu):
- aký výkon malo rozšírenie o propagáciu verzus iné rozšírenie v rámci rovnakého zobrazenia (naozaj rozšírenie prispelo k lepším výkonom kampane/ reklamnej zostavy?)
Napriek tomu, že rozšírenie o propagáciu neprinieslo konkrétne kliknutie alebo konverziu, vidíme, že zákazník klikol na reklamu 291-krát v čase, keď bolo rozšírenie zobrazené (obdobie 19.10. – 8.12.2017).
Nevieme však presne určiť, či kliknutie na reklamu bolo aj vďaka rozšíreniu o propagáciu – tým, že sa reklama odlišovala od konkurencie a splnila očakávanie zákazníka. Alebo zákazník propagáciu nepovažoval za podstatnú v jeho hľadaní, a preto na rozšírenie neklikol. Z dát v tabuľke č. 1 ale krásne vidíme, že miera prekliku – CTR bola jednoznačne najvyššia v prípade, že sa propagácia zobrazovala v reklame.
Keďže sme testovali rozšírenie prvýkrát, vidíme priestor na zmenu. Môžeme sa zamerať len na konkrétne reklamné zostavy (teraz bolo rozšírenie globálne nastavené na celú kampaň rovnako) a hrať sa s jeho funkciami, zmeniť obsah a prispôsobiť reklame. Využiť špeciálne príležitosti, ktoré nás čakajú ako napr. vyššie spomínané povianočné, novoročné výpredaje.
Zdroje:
Blog ppchero.com