Ako pripraviť eshop či web stránku na Vianoce
Vianoce sú tu len raz za rok. Tak, ako čo najlepšie pripraviť váš eshop alebo web stránku na vianočnú sezónu? Ak rozmýšľate, ako zaujať pozornosť zákazníkov vášho eshopu, vybrali sme pre vás 8 overených tipov.
Ako váš eshop vianočne naladiť?
1. Samostatná kategória Tipy na darčeky
Uľahčite návštevníkom vášho webu nákup vianočných darčekov. Pridajte na titulku rozcestník Tipy na vianočné darčeky a ideálne, ak pridáte hneď dva – vianočné darčeky pre ženu, vianočné darčeky pre muža. Aj Google to ocení.
V BiznisWebe môžete pre tento účel využiť napr. Rozcestník do kategórií produktov.
2. Aplikácia Tomikup
Je jedno, na akom e-shopovom riešení ste vybudovali eshop. Tomikup ponúka rýchlu a jednoduchú implementáciu wishlistu aj pre vašich zákazníkov. Sami si vytvoria zoznam vianočných prianí, z ktorých si potom jednotliví členovia rodiny rezervujú konkrétny darček. Skvelé riešenie aj pre mladomanželov alebo rozrastajúce sa rodiny. Množstvo tipov na vianočné darčeky nájdete aj v magazíne Tomikup.
Ak ste o aplikácii Tomikup a jej výhodách zatiaľ nepočuli, pozrite si krátke video:
3. Natívna reklama
O tom, ako funguje natívna reklama Strossle v praxi, sme sa presvedčili aj my v BiznisWebe. Potvrdilo sa nám, že takouto prirodzenou cestou nájdeme svojich adresátov oveľa ľahšie. Práve vo vianočnom období, keď na nás odvšadiaľ číha reklama, nám dobre padne prirodzený a nevtieravý obsah. Prečo teda neponúknuť potenciálnym záujemcom napr. nezávislé produktové recenzie, ktoré jasne odprezentujú ich výhody? Skvelé je, že si natívny článok môžete napísať aj vy sami, ak si ale netrúfate, Strossle to urobí za vás. Prípadne oslovte influencerov, na článok na ich blogu bude Strossle v kampani odkazovať. Nám Strossle pomohlo vypredať aj prvý ročník konferencie esko2017.
4. Pútavá infografika nič nepokazí
Práve teraz sa oplatí pohrať s vašimi minuloročnými štatistikami a zistiť, ktoré produkty sa počas vianočnej sezóny predávali najviac, o čo mali zákazníci záujem, aká bola priemerná hodnota objednávky? Tieto informácie viete získať relatívne rýchlo. Pútavú infografiku vytvoríte raz-dva napr. aj cez nástroj Canva.com. Prípadne sa inšpirujte infografikami z piktochart.com.
5. Koláže
Canvu odporúčame minimálne vyskúšať. Poslúži vám aj pri tvorbe koláží a headerov na sociálne siete. Ak nemáte vlastné obrázky, môžete využiť niektoré z databázy, prípadne z free fotobánk. Skúste napr. Stocksnap.io, Albumarium.com, Startupstockphotos.com alebo SplitShire.com.
6. Vianočné video miesto statickej hlavičky na FB
Stačí obyčajné mp4 video, ktoré dokážete nahrať aj cez svoj smartphone, potrebné rozmery 820 x 312 px, pričom sám FB odporúča 820 x 462 px.Cover video však musí byť dlhé minimálne 20 sekúnd.
7. Darčekové balenie v cene
Často stačí len škatuľka alebo papierová taška s vašim logom, prípadne drobná pozornosť k objednávke. Nielen, že obdarovaného potešíte, ale zároveň tak efektívne vyriešite aj váš branding :).
8. Upravte notifikačné maily
Čo tak vymyslieť originálne vianočné znenie potvrdenia objednávky alebo notifikácie o zmene statusu objednávky? Ideálne hneď aj s krátkym vianočným prianím. Zákazníkov to iste prekvapí aj príjemne poteší. Ak ste svoj eshop vybudovali na BiznisWebe, stačí v administrácii, v sekcii Nastavenia/Texty a šablóny upraviť Preddefinované šablóny.
Ak v rámci vianočných kampaní plánujete pripraviť aj tématicky ladené fotografie. Myslite na to, že vaši zákazníci potrebujú vidieť najmä to, čo im kúpa produktu/služby v konečnom dôsledku prinesie:
Ďalšie inšpirácie, ako pripraviť váš eshop na vianočnú sezónu nájdete aj v stále aktuálnom minuloročnom článku.
Úspešnú vianočnú kampaň prajeme,