User experience – dôležitá časť vašej online marketingovej stratégie
Na konferencii Marketing Live 2015 odznela aj prezentácia Michala Matúša z Testbirds s.r.o. o User experience (UX) ako strategickej súčasti online marketingovej stratégie.
Čo by ste mali vašim zákazníkom ponúkať, aby boli maximálne spokojní?
- telefonickú podporu
- mobilnú a desktopovú verziu web stránky, e-shopu
- kamennú predajňu
- záručný a pozáručný servis
Hlavné dôvody, prečo sa zamerať na user experience?
V prvom rade si treba odpovedať na otázky, čo chceme prostredníctvom UX návštevníkom web stránky al. e-shopu ponúknuť?
Napr. sa môže jednať o:
- nejakú hodnotu
- zábavu
- uľahčenie používania
UX pomáha:
- generovať leady, zvyšuje predaj a povedomie o značke
- ušetriť náklady a zvýšiť efektivitu
- zlepšovať hodnotu značky
- lepšie digitalizovať produkt
5 UX tipov pre web stránky a e-shopy
- Uľahčite vyhľadávanie – napr. prostredníctvom “odporúčaných al. navrhovaných produktov”, príp. skúste našepkávač:
- Odstráňte zbytočné bariéry a prvky zvyšujúce nedôveru – poznáte to, keď idete sťahovať aplikáciu zdarma a po zadaní vášho mailu musíte odsúhlasiť prístup k vašim FB pages a XY ďalších povolení:
- Ponúknite používateľom kontrolu/komfort – typickým príkladom môže byť prihlasovanie na vaše web stránky alebo e-shop. Ak po zadaní nesprávneho prihlasovacieho mena alebo hesla systém zobrazí hlášku , návštevník nevie, ktoré z týchto 2 atribútov napísal nesprávne – vo finále ho to môže až odradiť od realizácie nákupu. S podobnými prekážkami realizácie konverzií sa stretávame aj pri objednávkach – nezmyselné kolonky vo formulároch, nefungujúce captcha verifikácie a pod.
- Získavajte údaje – spoznajte vaše cieľové publikum, testujte ich správanie, zobrazenie web stránky alebo e-shopu na mobilných zariadeniach. Naučte sa premýšľať ako vaša cieľová skupina a vyvarujte sa tak organizačnej slepote.
- Vyskúšajte Crowdtesting Testbirds.sk – vďaka reálnym používateľom, ktorí sú zaangažovaní priamo v procese vývoja, získate digitálne produkty, ktoré je radosť používať :). S Testbirds získate kompletné testovanie a analýzu používateľského zážitku vašej mobilnej aplikácie alebo dokážete odhaliť prípadné usability chyby. Dozviete sa, čo presne očakávajú používatelia od vašich produktov, služieb, web stránky, e-shopu. V portfóliu majú viac než 2000 reálnych testerov, ktorí testujú na rôznych zariadeniach. Na základe 50 aspektov si nadefinujete presnú cieľovú skupinu, profi team z Testbirds analyzuje a pretransformuje feedback od testerov do reálnych návrhov a to všetko už do 5 dní. Ak máte záujem o crowdtesting, stačí vyplniť formulár.