Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Naštartujte kreditky, Valentín ide!

Message in the clotheslineAko každý iný sviatok, aj Valentín sa dá využiť na zvýšenie počtu objednávok, zlepšenie sociálnej interakcie s fanúšikmi alebo na oslovenie ďalších potenciálnych zákazníkov s lákavou ponukou. V dnešnom blogposte nájdete zopár tipov na facebookové súťaže, posty alebo úpravy web stránok. Ááá, pozrieme sa aj na valentínske tipy od prevádzkovateľa e-shopu a posvietime si aj na našu valentínsku súťaž, vďaka ktorej máte možnosť získať www stránky či e-shop na pol roka zadarmo, príp. na 1 rok s 30% zľavou.

Troška histórie o sviatku sv. Valentína

14.2. – do istej doby to bol v našich kalendároch obyčajný deň. Niekto slávil narodeniny, niekto výročie, iný zapíjal rozchod či povýšenie v práci :). Z anglicky hovoriacich krajín sa k nám tento „sladký vírus“ začal masívne šíriť koncom 20.storočia. Prvá komerčná valetínka bola vyrobená v 40.rokoch 19.storočia v USA. Valentínske pozdravy však evidujeme už zo stredoveku. Aj vy si ešte pamätáte na svoju prvú valentínku? Na základnej či strednej škole? Stačil nám aj obyčajný papier s vyznaním a srdiečkom od „tajne“ milovanej osoby. Pod vplyvom komercionalizácie sa však zo sviatku sv. Valentína stáva akýsi beh za wellness pobytmi, diamantami a pod. Poznáte pojem riadené očakávanie? Ak napríklad tento rok utratíte konkrétnu čiastku, len ťažko ju dokážete budúci rok tromfnúť. Na druhej strane predstavuje riadené očakávanie akúsi motiváciu, napr. aj v e-commerce svete. Každý rok je potrebné zlepšovať svoje služby a ak tento rok vyrukujete len so zverejnením zľavy na objednávku, budúci rok si dajte tú námahu a pripravte aspoň darčekový certifikát s tématickým designom.

Koľko stojí Valentín?

Američania a sviatok zaľúbených

Podľa infografiky DailyInfographic.com až 62% Američanov oslavuje Valentína, pričom až 61% mužov a 39% žien kupuje kvety. Za sladké dobroty utratia týždeň pred Valentínom Američania až 448 miliónov USD. A dokonca, k valentínskemu sviatku sa vyrobí 8 miliárd sladkých srdiečok. Množstvo týchto sladkostí by dokázalo 20x spojiť Rím s mestom Valentine v Arizone tam a späť. A ak by vás náhodou zaujímalo, v USA majú aj mestá s tzv. love-ly menami: love-ly cities v usa

Valentín vo Veľkej Británii

Podľa Brandwatch.com 65% Britov sviatok Sv. Valentína obľubuje (jedná sa o 63% Angličanov a 65% Angličaniek), naopak 35% ho nenávidí (percentuálne sa jedná o 37% respondentov a 35% respondentiek). V ankete o najromantickejšie britské mestá sa medzi top 5 umiestnili: najromantickejšie miesta v anglicku Briti najviac nakupujú pohľadnice, čokoládky, kvety, šperky, klišé plyšáčikov, parfémy, ale napr. aj playstation, kindle, hodinky či elektrické holiace strojčeky 🙂 Obe pohlavia sa zhodli, že najčastejšie kupované valentínske darčeky sú: najpreferovanejšie valentínske darčeky v uk

Valentín v Českej republike a na Slovensku

Ako vyplýva z prieskumu poisťovne Generali, minulý rok plánovalo 81% našich českých susedov utratiť za valentínsky darček maximálne 500 Kč. Do 1000 Kč si predsavzalo utratiť 14%, nad 1000 Kč len 5% respondentov. Majetnejší respondenti investovali aj do exotických zájazdov na Maledivy či do lyžovačiek. Slováci minú na vyjadrenie citov voči svojim drahým polovičkám  okolo 40 €. Podľa „úžasne hodnoverného a prínosného“ minuloročného prieskumu Poštovej banky Slováci nie sú veľmi romantickí. Každý deviaty respondent uviedol, že šťastie v jeho živote je závislé na peniazoch. Medzi najtradičnejšie darčeky patria na Slovensku nepochybne parfémy, spodná bielizeň či šperky. Priemerná hodnota objednávky za valentínske darčeky na Zľavomat.sk dosahovala minulý rok hodnotu 45 €. Najviac sa predávali napr. valentínske pobyty alebo iné výlety, za ktoré sa utratilo v priemere 130 €. Medzi nakupujúcimi dominovali na Zľavomate minulý rok muži (až 60%).

Valentín a podnikanie

Azda najväčším biznisom je, ak sa dvojica rozhodne vstúpiť do manželského zväzku. Čo sa podnikania na internete týka, z tohto sviatku profitujú predovšetým online kvetinárstva, cukrári, klenotníctva, ale napr. aj e-shopy predávajúce spodnú bielizeň. Preto som sa rozhodla položiť zopár otázok nášmu úspešnému klientovi Mariánovi Ďurmekovi z liliana.sk: 1. Prejavuje sa sviatok zaľubených na počte vašich objednávok? Ak áno, nakupujú u vás zväčša muži alebo ženy? Áno, Valentín sa u nás veľmi prejavuje na počte objednávok, keďže máme v ponuke tovar, ktorý sa priamo alebo nepriamo spája s týmto sviatkom zaľúbených. I keď veľa ľudí sa tvári, že Valentína neoslavuje a majú voči nemu antipatie. Avšak malá pozornosť v podobe kvetu, sladkosti alebo sexi kúsku spodného prádla ich dozaista poteší 🙂   2. Chystáte pred Valentínom špeciálnu akciu, PPC kampaň či kampaň na sociálnych sieťach? Ak áno, koľko približne investujete do valentínskeho predaja?  Na Valentína chystáme viaceré akcie v podobe postupných zliav na jednotlivé produkty vo vybrané dni, kampaň na Facebooku a valentínsku súťaž pre našich fanúšikov. Počas celého roka máme spustenú bannerovú retargetingovú kampaň, ktorá je pre nás efektívna a je v podstate taktiež súčasťou predvalentínskeho predaja.

E-commerce tipy, ako vyťažiť z Valentína maximum

Ak potrebujete prostredníctvom sviatku zaľúbených zvýšiť sociálnu interakciu s fanúšikmi, doporučujeme Facebook súťaž – inšpirácie na 5 tipov na Valentínsku súťaž na Facebooku som našla v infografike od SociallyStacked.com: 1. Požiadajte vašich fanúšikov o nahranie fotky so svojím miláčikom – s osobou opačného či rovnakého pohlavia, so psom, mačkou, hračkou, čačkou 😀 2. Požiadajte fanúšikov o fotografiu ich home-made valentínskej dekorácie 3. alebo o natočenie krátkeho videa o tom, ako by si priali prežiť ideálneho Valentína. 4. Aby ste sa aj trošku prezentovali, vyzvite vašich priaznivcov na uploadovanie fotografií, kde sú zachytení s vašimi produktami alebo vo vašom obchodíku a pod. 5. Veľmi vďačnými sú aj súťaže typu:

  • obľúbený valentínsky recept na večeru alebo zákusok
  • najzamilovanejší príbeh – požiadajte fanúšikov o zverejnenie príbehu, ako sa spoznali s partnerom
  • alebo ich požiadajte o napísanie valentínky, ktorá bude adresovaná vášmu e-shopu alebo konkrétnemu produktu.

Ak nie ste práve nadšencami súťaží, stačí, ak na vašej timeline postnete napr. výzvu na doplnenie vety:

  • Doplňte vetu: „Najzamilovanejší song je ……….“ a získajte jednu z 3 zaujímavých cien!
  • alebo „Najromantickejší film je …………“
  • príp. „Najromantickejšie rande, aké som kedy zažil/-a bolo ………“ podeľte sa s nami o zopár detailov a vyhrajte!

Tipy, ako upraviť vaše web stránky alebo e-shop k sviatku zamilovaných

Na blogu Econsultancy.com nájdeme tipy na valentínsku úpravu www stránky.

  1.  upravte vašu titulnú stránku, napr. rozcestníkom s tipmi na darčeky pre muža, ženu, dieťa … úprava web stránky alebo e-shopu na valentína
  2. s predchádzajúcim bodom sa viaže aj vytvorenie špecializovaných podstránok s darčekmi pre muža, ženu atď.: kategorizácia produktov v súvislosti s valentínom
  3. pomôžte s výberom správnej veľkosti – vytvorte pre mužov napr. sprievodcu pre nákup vhodnej veľkosti spodnej bieliznesprievodca-velkostami
  4. samozrejmosťou môže byť pribalenie malého darčeka – napr. valentínskeho srdiečka, prázdnej valentínky a pod. k objednávke, nulová cena za dopravu alebo napr. ponuka valentínskeho balenia (darčekové papierové taštičky a pod.).

ďalšie tipy nájdete napr. na týchto blogoch:

Nech je to ako chce, ak je vám Valentín proti srsti, môžete ho „stráviť“ aj zmysluplnejšie – napr. v rámci Valentínskej kvapky krvi alebo nastavovaním či vyhodnocovaním vašej reklamnej kampane 🙂 V každom prípade, trendy ukazujú, že ak prevádzkujete web stránku, resp. e-shop, dokážete podobné, na prvý pohľad nezmyselné sviatky, využiť vo svoj prospech. A ak web alebo e-shop zatiaľ nemáte a premýšľate, že by ste si ho založili, práve pre vás je určená naša valentínska súťaž. Podmienky súťaže sú jednoduché:

  1. vytvoríte si web stránky alebo e-shop na biznisweb.sk na 15 dní zdarma
  2. nájdete srdce-sutaz, ktoré sme ukryli do vášho test webu
  3. URL adresu stránky, kde sa srdiečko nachádza nám pošlite na sutaz@biznisweb.sk

Vyhrať môžete napr.: 1. cena: Predplatné vybraného balíka služieb BiznisWeb (vzťahujúceho sa na vašu testovaciu stránku) na pol roka zdarma 2. cena: Ručne maľovaný obraz od Janiny 3. cena: Hand made kabelka od Jarga’s – lezecké vecičky * EXTRA BONUS – každý HAND MADE výrobca, ktorý sa zapojí do súťaže a objedná si do 14.3.2015 eshop, získava jednorázovú 30 % zľavu na ročné predplatné. Súťaž prebieha od 14.1.2015 do 14.2.2015. Výherci budú kontaktovaní na e-mail, z ktorého poslali správnu odpoveď do 20.2.2015.

valentínska súťaž biznisweb

Získajte web alebo e-shop na pol roka zadarmo! – súťažte s BiznisWeb.sk

Zdroj: http://dailyinfographic.com/valentines-day-by-the-numbers-infographic-2 http://www.brandwatch.com/2014/02/valentines-day/ http://www.sociallystacked.com/2014/01/share-the-love-14-last-minute-valentines-day-facebook-contests-infographic/ https://econsultancy.com/blog/64311-five-ecommerce-personalization-tips-for-valentine-s-day/ http://www.windsorcircle.com/blog/great-valentines-day-email-promotions-campaign-examples https://www.homecredit.sk/tlacove-spravy/slovaci-si-zvykli-na-valentina-na-svojich-blizkych-minu-okolo-38-eur http://www.denik.cz/ekonomika/na-80-procent-cechu-hodla-do-valentyna-investovat-nejvyse-500-korun-20140213.html http://openiazoch.zoznam.sk/cl/142395/Zdravie-peniaze-a-laska-Najvyznamnejsie-zivotne-hodnoty-Slovakov http://www.slovenskyvyber.sk/stories/clanok/N%C3%A1kupy_cez_z%C4%BEavov%C3%A9_port%C3%A1ly_sv._ Valent%C3%ADn_a_ob%C4%BE%C3%BAben%C3%A9_tovary_a_slu%C5%BEby/Valent%C3%ADnske_dar%C4%8Deky

nakupuj%C3%BA_na_Z%C4%BEavomat.sk_najmae_mu%C5%BEi/aid/22457?af=archiv

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@biznisweb.sk :)

Stiahnite si aktualizovaný e-book o podnikaní na internete

Ako a v čom začať podnikať