Zápisky z konferencie Daily Web 2014 – 3. časť o výkonnosti webu
Nedávno sme si predstavili prvé 2 faktory ovplyvňujúce výkonnosť web stránky alebo e-shopu.
Okrem UX a optimalizácie konverzných pomerov na výkonnosť webu vplývajú aj:
Lead Generation
Explainer Video
3. Lead Generation
Jedná sa o spôsob získavania kontaktov alias leadov potenciálnych klientov, ktorí prejavia reálny záujem o váš produkt či službu.
Samotný pojem „lead“ označuje proces zmeny, kedy sa z potenciálneho zákazníka stáva platiaci, resp. nakupujúci.
Lead Generation (LG) je však aj o samotnom spracovaní získaných údajov, teda o ich využití v praxi.
LG ako marketingový nástroj využíva všeobecne známu informáciu – používatelia už majú dosť vtieravých reklám a bannerov, alebo sa voči nim stali absolútne rezistentní.
Preto LG pracuje na presne opačnom princípe – motivovaný klient prichádza sám a získava za to napr. zľavu na nákup či iný benefit.
Pre prvotné oslovenie je najvhodnejší formulár s maxim. 3 políčkami. LG nie je striktne zameraný len na kupujúcich zákazníkov, v rámci content marketingu vám pomôže napr. získať nových čitateľov pre váš blog.
Ako delíme leady?
Existujú rôzne modely generovania leadov, napr.
- porovnanie produktov na trhu – napr. prostredníctvom porovnávačov produktov a ich cien
- mikrosites poskytujúce informácie o produkte či službe
- hybridný model – kombinácia vyššie uvedených modelov
Leady môžete získať napr. ak ponúknete stiahnutie e-booku pod podmienkou vyplnenia formulára, z vášho blogu alebo skupiny odberateľov noviniek mailom. Ďalšou možnosťou je aj nakupovanie leadov z databáz, vtedy odberateľ platí za každý overený lead, preto ho získa len jeden partner.
4. Explainer video (EV) ako spôsob zvyšovania výkonnosti webu
Youtube na Slovensku zaznamenalo viac ako 200 mil. videní.
Preto je načase využiť EV pre zvýšenie návštevnosti web stránky a e-shopu.
Ďalším pádnym dôvodom je, že EV predlžuje čas strávený na stránke, často až dvojnásobne, preto je vhodné umiestniť ho napr. aj na titulnú stránku.
EV je animované video, ktoré dokáže komplikovanejší proces popísať, resp. vysvetliť za krátky čas.
EV je vhodné doplniť o hovorené slovo, tzv. pridanú hodnotu, vďaka ktorej pôsobia vizuálne prvky oveľa presvedčivejšie.
EV by nemalo byť dlhšie ako 1,5 minúty. Mali by ste si dávať pozor, aby ste neskĺzli do infantilnosti, snažte sa skôr reálne prezentovať vaše produkty alebo sa zamerajte na to, čo vašich používateľov zaujíma.
Najdôležitejšou fázou je samotná príprava videa. Aj keď existuje množstvo online programov na jeho zhotovenie, je potrebné, aby ste sa zamysleli aj nad samotným skriptom, štýlom ilustrácie a grafikou (preferovaná je vektorová a flatová grafika).
Programy na tvorbu explainer videa
Ak sa rozhodnete natočiť explainer video, môžete použiť aj tzv. stop motion techniku (fotenie jednotlivých snímkov, kedy sa medzi jednotlivými snímkami pohne objektom na scéne) alebo online template:
- http://www.makewebvideo.com/en/templates/explainer-videos
- http://www.adobe.com/sk/products/aftereffects.html
- http://www.techsmith.com/camtasia.html
- http://goanimate.com/