Audio branding – budujte povedomie o značke prostredníctvom sluchových vnemov
Počuli ste už o audio brandingu? Rovnako, ako vizuálny branding, pomáha audio branding vytvárať povedomie o značke.
Zvukový branding (audio branding, hudobný branding alebo akustický branding) označuje využitie zvuku k posilneniu identity značky.
Na základe štúdie zverejnenej na portáli StatisticBrain.com je jasné, že naša pozornosť a koncentrácia prudko upadá. Kým v roku 2000 bolo priemerné rozpätie pozornosti 12 sekúnd, v roku 2013 len 8 sekúnd.
Z uvedeného dôvodu je nutné atakovať všetky zmysly vašich potenciálnych zákazníkov. Len v tom prípade získavate konkurenčnú výhodu.
Audio branding nie je o backgroud-e
Zabudnite na to, že budete nasilu prehrávať návštevníkom vašich www stránok a e-shopov vami vybraný playlist!
Audio branding zďaleka presahuje využívanie reklamných zvučiek, jedná sa o disciplínu, ktorá prostredníctvom patentovaného zvuku a hudby pomáha budovať zvukovú identitu značky. Dotvára hodnoty, ktoré daná značka alebo firma prezentuje.
Napríklad ako v tomto videu – pozrite si video najprv bez zvuku a následne so zvukom:
Tak ako, pocítili ste ako melódia pridáva reklamnému posolstvu význam? 😀
Ďalšie príklady audio brandingu nájdete v nasledujúcom videu:
Audio branding – využitie v praxi
V našich podmienkach je audio branding využívaný predovšetkým veľkými spoločnosťami – bankami, telefónnymi operátormi, fast foodmi …
Azda aj vám utkvel v pamäti jingel T-mobilu:
Aj keď už T-Mobile zmenil názov a angažuje Evu Mázikovú a podobné celebrity, ak započujete túto zvučku, automaticky sa vám vybaví logo spoločnosti a jej názov.
Výskumy jasne dokazujú, že medzi poslucháčom a hudbou (zástupcom firmy alebo spoločnosti) je silná emocionálna a psychická väzba. Nehovoriac o tom, že vďaka hudbe sa eliminujú aj jazykové bariéry.
Napr. zo štúdie z roku 2008 z Leicester-skej Univerzity v Británii vyplýva, že 24% zákazníkov rado nakúpi v obchode, kde sa hrá ich obľubená hudba.
V USA Dr. James Kellaris dokonca udomácnil termín „EARWORM„, poznáte tie chytľavé popevky, ktoré celý deň nemôžete dostať z hlavy.
Ako vyplýva z rozhovoru s Dr. Corneliusom Ringe-om, senior partnerom Audio Branding Academy sa audio branding v rámci online marketingu využíva predovšetkým v Európe a USA. A ako vidieť, vôbec nestagnuje, práve naopak. Audio Branding Academy pracuje na beta verzii databázy obsahujúcej audio logá rôznych spoločností – audiologo-database.com.
Tipy, ako na audio branding
1. Podporte zvukom zmyslové vnímanie vašich produktov – charakteristický obal, originálna chuť, vôňa, hebkosť materiálu na dotyk.
Napr. ako Coca-Cola:
2. Charakteristický firemný zvuk využite napr. aj ako zvučku informujúcu o prichádzajúcich návštevníkoch do predajne.
3. Ak chystáte uvedenie novej značky alebo kolekcie produktov, oslovte skúseného DJ-ja, kt. dodá vášmu eventu tie správne grády.
4. Pokiaľ prevádzkujete akýkoľvek kamenný obchod, prispôsobte playlist vašej cieľovej skupine, event. sa snažte, aby sa vaši zákazníci u vás cítili príjemne – púšťajte napr. vo vašej kaviarni či čajovni chill out alebo lounge music a pod.
5. Ak sa rozhodnete, že si firemné zvučky nahráte sami, možno oceníte program Audacity. Umožní vám nahrať napr. samých seba, zároveň poslúži aj ako mixážny pult, takže si celú nahrávku zostriháte, upravíte … ako potrebujete. Na konvertovanie Audacity súborov do MP3 formátu budete potrebovať Lame plugin.
6. V prípade, že sa rozhodnete audio branding podporiť formou vlastného internetového rádia, skúste napr. www.blogtalkradio.com/careercommunique.
7. Existujú aj aplikácie, napr. audioboo.fm, ktoré vám umožnia zaznamenať si hlasové poznámky a tie následne môžete zverejniť na vašich Facebook stránkach či na Twitteri.
http://www.marketingprofs.com/opinions/2014/24649/does-your-company-need-audio-branding
http://www.statisticbrain.com/attention-span-statistics/
http://www.inc.com/guides/201104/how-to-add-sonic-branding-to-your-business.html
http://annemariecross.com/build-your-brand-with-audio-podcasts/
Diskusia k článku