Newsletter – Ako typografia ovplyňuje konverzie na vašom webe
Nezobrazuje sa Vám tento newsletter korektne? – kliknite sem.
Pojem typografia označuje vedu, resp. umenie zaoberajúce sa písmom, jeho použitím, sadzbou a výberom tak, aby bol konečný výsledok dobre čitateľný.
Presnú definíciu nájdete tu.
Skladá sa z dvoch gréckych slov:
– typus – znak
– grafó – píšem
Cieľom typografie je prezentovať nám konkrétnu správu – stručne, jasne, výstižne 🙂 Cieľom typografie na www stránkach je uľahčiť kognitívne procesy súvisiace s pochopením, spracovaním a zapamätaním textu.
V súvislosti s podnikaním na internete je preto výber vhodného písma jedným z kľúčových faktorov úspechu.
Z uvedeného dôvodu je nutné členiť text, boldovať kľúčové slová, call-to-action prvky navrhnovať výraznejšie … Typografia pomáha budovať vizuálnu hierarchiu.
Na portáli KISSmetrics nájdete článok o tom, ako napr. font písma dokáže zvýšiť alebo znížiť počet objednávok na vašom e-shope.
V júli roku 2012 uskutočnil Errol Morris v New York Times experiment s názvom „Ste optimista alebo pesimista?“
V experimente sa použili fonty – Baskerville, Helvetica, Comic Sans, Computer Modern, Georgia a Trebuchet.
Po analýze odpovedí 40 000 respondentov vyplynulo, že s fontom Comic Sans a Helvetica sa viaže najviac negatívnych odpovedí. Uvedené fonty nepôsobili na účastníkov vierohodne.
Naopak, najvierohodnejšie z experimentu vyšiel font Baskerville.
Čo sa týka veľkosti písma, KISSmetrics odkazuje na ďalší prieskum, ktorého sa síce zúčastnilo len 60 respondentov, no výsledky sú vcelku inšpiratívne.
Porovnávali sa fonty:
– Courier New , Georgia , Arial , Century Schoolbook , Times New Roman , Comic Sans , Tahoma a Verdana vo veľkosti 10,12 a 14.
Verdana , Arial a Comic Sans boli najviac preferované vo všetkých veľkostiach bodu.
Pričom najrýchlejšie čítané boli texty písané v Times New Roman a Arial.
Rovnako, ako v predchádzajúcom výskume, aj tu vyšiel Comic Sans ako najmenej čitateľný font.
Existuje aj štúdia, ktorá sa zaoberá vplyvom typografie na náladu a kognitívny výkon.
Ako vybrať ten správny font písma pre zvýšenie konverzií?
V prvom rade si uvedomte, že zložito členené písmená síce vyzerajú zaujímavo, no zle sa čítajú.
Opäť vám pri rozhodovaní pomôže A/B testovanie, príp. používateľské testy.
Principiálne sa jedná o to, že po prečítaní textu sa návštevník musí zaoberať myšlienkami na realizáciu požadovaného úkonu – odoslanie objednávky, formulárov a pod.
Existuje tzv. princíp korešpondencie a kontrastu:
- princíp korešpondencie – môžete spárovať dva typy písma, ktoré sú dostatočne podobné, aby ste eliminovali podvedomé porovnávanie fontov, napr. Helvetica a Arial
- princíp kontrastu – môžete spárovať dva typy písma, ktoré sú odlišné a kontrastné vo väčšine aspektov, ale napriek tomu sa vzájomne dopĺňajú a majú spoločný aspoň jeden rys .
Aktuálne novinky o CMS Flox 2.0 nájdete na našich stránkach.
Novinky zo sveta internetového marketingu, SEO, PPC nájdete na našom blogu o podnikaní na internete.