Newsletter – Ako na úspešný content marketing
Nezobrazuje sa Vám tento newsletter korektne? – kliknite sem.
Obsahový marketing (content marketing) je akýkoľvek marketingový formát, ktorý zahŕňa tvorbu a zdieľanie obsahu za jediným účelom – získať zákazníka.
Prostredníctvom content marketingu sa snažíme prispôsobiť prirodzeným zmenám správania online používateľov. Tí si v dnešnej dobe vyberajú, čomu venujú svoju pozornosť.
V rámci obsahového marketingu sa snažíme udržať si stálych zákazníkov, resp. fanúšikov na sociálnych sieťach. Taktiež aj osloviť nové publikum a prostredníctvom zaujímavého obsahu ho prekonvertovať na zákazníkov.
Primárne sa však nezameriava na online predaj, naopak – jeho cieľom je komunikácia s existujúcimi zákazníkmi a fanúšikmi.
Medzi hlavné dôvody, prečo sa oplatí zaoberať sa obsahovým marketingom, ak podnikáte na internete, podľa DemandMetrics patria:
- získanie pozornosti zákazníka
- zlepšenie vernosti značke
- zvýšenie priameho predaja
7 krokov, ako uspieť v obsahovom marketingu
Z infografiky zverejnenej na SocialmediaToday vyplýva, že základom úspechu je
1. definícia cieľov podnikania na internete
- základom úspechu je mať jasno v tom, čo chcete dosiahnuť – chcete rozbehnúť vlastný biznis alebo sa stať affiliate partnerom?, chcete prezentovať produkty, ktoré sami vyrábate? …
2. výskum, prieskum, poznávanie vašej cieľovej skupiny
- kľúčové slová, ktoré potenciálni zákazníci vyhľadávajú
- aké stratégie vyhľadávania preferujú
- aké formáty oslovia vašu cieľovú skupinu …
3. plánujte, riaďte a optimalizujte
- vytvorte si napr. kalendár, aby ste vedeli ktoré aktivity a kedy nasledujú
4. buďte kreatívni a tvoriví
- váš obsah musí uspokojiť potreby potenciálnych zákazníkov, musí byť užitočný
- pripravte si viacero alternatív, ktoré oslovia rôzne vekové skupiny
- vytvorený obsah nezabudnite optimalizovať a pravidelne vyhodnocovať jeho efektivitu
5. publikujte
- na vašich www stránkach alebo e-shope, blogu, profiloch a stránkach na sociálnych sieťach, na youtube a všetkých dostupných kanáloch, kde predpokladáte (alebo máte dôkazy o tom), že sa nachádzajú vaši potenciálni alebo existujúci zákazníci, o novom obsahu informujte vašich odberateľov aj prostredníctvom emailingu
6. šírte váš obsah
- úzko súvisí s bodom č. 5, ale využite napr. aj bookmarking – vybrali.sme.sk
- sledujte spätnú väzbu
7. analyzujte!
- výkonnosť kampane
- sledujte štatistiky
Aktuálne novinky o CMS Flox 2.0 nájdete na našich stránkach. Vyberte si rýchle CMS, ktoré je optimalizované pre SEO.
Novinky zo sveta internetového marketingu, SEO, PPC nájdete na našom blogu o podnikaní na internete.