10 Call to Action tipov, ktoré generujú návštevnosť
Call to Action je marketingová metóda, prostredníctvom ktorej „podstrčíte“ návštevníkovi www stránky alebo e-shopu nástroj na zrealizovanie vami požadovanej akcie.
Buttony vyzývajúce k akcii by preto mali mať výrazný design, aby používateľa k akcii priamo nabádali.
Jedná sa napríklad o formulár, registráciu do newsletteru alebo samotného webu, stiahnutie aplikácie, button odoslania objednávky a podobne.
V praxi sme sa stretli s www stránkami, ktorých administrátori akosi pozabudli na uvedenie kontaktných údajov (napr. telefónneho čísla či emailovej adresy) a po výzve k akcii na ich webe nebolo ani chýru ani slychu.
Inšpirujte sa a čítajte ďalej, ako tvoriť call to action efektívne.
Na portáli contentmarketininstitute.com sme našli odkaz na zaujímavú štúdiu realizovanú na malých podnikateľoch a ich B2B www stránkach.
Zarážajúce je, že až 96% respondentov (amerických malých podnikateľov) uviedlo, že na titulnej stránke nemá žiadne navigačné prvky!
70 % nevyužilo na úvodnej stránke odkaz na rýchly kontakt alebo telefónne číslo. A až u 27% chýba telefónne číslo na titulnej stránke a u 70% nie je telefónne číslo uvedené na dobre viditeľnom mieste. U 68% respondentov chýba odkaz na emailovú adresu na titulke. 38% podnikateľov zverejnilo odkaz na email na webe, ale „zapatrošili“ ho v patičke.
72% podnikateľov akosi pozabudlo aj na využitie call to action na jednotlivých podstránkach.
Ďalšie katastrofálne zistenie je, že až 82% amerických malo-podnikateľov nezverejnilo na svojich weboch odkazy na profily alebo stránky na sociálnych sieťach.
Mám pocit, že v našich zemepisných šírkach sme v tomto smere o poriadny kročisko vpred :D.
Call to Action, ktoré funguje
- Buďte inovatívni, vymyslite niečo kreatívne, zvučné – propagujte napríklad výhody vašich produktov a nezabudnite uviesť kľúčové slová, na ktoré ste danú stránku optimalizovali.
- Kontrastné farby a plasticita buttonov – výzva je výzva, a preto by mali buttony vyčnievať nad obsah, priam magicky priťahovať oko návštevníka ( pozor však na nechutne blikajúce nápisy pripomínajúce Las Vegas alebo tuctovú lotériu). Ideálne je, ak sa v tomto prípade zveríte do rúk skúseného grafika alebo grafického teamu, ktorí vám v logo manuáli presne zadefinujú vhodné kontrasty.
- Priorita určuje poradie – ak na niektorej z podstránok potrebujete viacero výziev, určite si, ktorá z nich je pre vás dôležitejšia, tá má samozrejme prednosť.
- Ponúknite benefit! – napr. 10% zľavu na ďalší nákup pre registrovaných zákazníkov (alebo fanúšikov na Facebooku) alebo k nákupu fitness oblečenia DVD s pilates zadarmo.
- Bombardujte otázkami – ak napríklad ponúkate dovolenkové pobyty, môžete „zahrať na city“ – „Máte posledné 3 dni dovolenky? Neviete, ako ich využiť? Wellness pobyt v XY vám to ukáže“
- Sledujte efektivitu buttonov! – využite napr. URL Builder, ktorý vám pomôže vyhodnotiť návštevnosť alebo zárobok.
- Ujasnite si, čo všetko potrebujú návštevníci k dokončeniu akcie – potrebujú vás pri objednávaní kontaktovať s doplňujúcimi otázkami, sú nerozhodní a potrebujú poradiť? V tom prípade im ponúknite napr. aj online chat alebo skype pre uskutočnenie hovoru.
- Nezabudnite na biele miesto, ktoré oddeľuje call to action od ostatného obsahu.
- K akcii vyzývajte na každej podstránke webu.
- Využite akčné slová – ktoré napovedajú, čo sa stane po kliknutí:
- kúpte
- darujte
- zavolajte
- zaregistrujte …
- Web Buttons Generator
- ButtonOptimizer
- ak potrebujete PSD, buttony zdarma nájdete aj na DesignMODO
ZDROJ: http://contentmarketinginstitute.com/2013/09/small-businesses-website-content-calls-to-action/