Čo publikovať na sociálnych sieťach?
Význam sociálnych sietí pre SEO je nespochybniteľný. Sú vhodné v rámci linkbuildingu, PR, podpory lojality klientov a samozrejme na zvýšenie návštevnosti Vašich www stránok alebo internetových obchodov.
Sociálne siete sú vynikajúcim marketingovým nástrojom, ktorý Vám (okrem platených kampaní) nesiahne na rozpočet. Ak už profil alebo stránky na sociálnej sieti máte, ale neustále si lámete hlavu nad tým, čo na nich zverejniť, možno sa inšpirujete nasledujúcimi bodmi z portálu inboundmarketingagents.com.
- Odhaľte kúsok firemného “súkromia” – ak je značka alebo firma na sociálnej sieti, mala by si predovšetkým budovať komunitu. Komunite fanúšikov alebo followerov sa zavďačíte, ak budete zdieľať fotografie z obedov, večierkov alebo jednoducho čokoľvek, čo sa vo Vašej kancelárii, pobočke, e-shope alebo firme udeje.
- Nechajte fanúšikov doplniť vety za Vás, uvidíte, koľko rôznych variácií sa nazbiera. Postnite napríklad vetu: “Na e-shope XY sa mi najviac páči …….!” Najvtipnejší komentár môže získať zľavu 10% na ďalší nákup.
- Zdieľajte statusy známych firiem alebo značiek, kt. sa týkajú Vášho biznisu alebo ste sa s nimi stotožnili
- Využite obsah z Vašich blogov – Vaše články sa možno k fanúšikov alebo followerom nedostali a možno sa im napr. hodí informácia o tom, ako ušetriť pri stavbe rodinného domu a pod.
- Klaďte Vašim sympatizantom otázky – nie vždy musia súvisieť s oblasťou podnikania, napr.
- Zdieľajte vtipy – napr. v pondelok, na rozveselenie pracovnej nálady –
- Raďte Vašim zákazníkom – zverejňujte rôzne tipy, triky alebo zaujímavosti o Vašich produktoch!
- Zdieľajte hudbu, ktorú počúvate alebo celé playlisty – napr. prostredníctvom Deezer alebo Soundcloud
- Využite aj Vaše prezentácie zo Slideshare alebo Prezi.com
- Plánujete redesign www stránky alebo e-shopu? – zverejnite Vaše návrhy na sociálnych sieťach a “vypočujte” si aj názory fanúšikov.
Prostredníctvom sociálnych sietí komunikujte obsah, fotografie, videá, oznamy, recenzie, reportáže, interview, prieskumy, infografiky, súťaže, aktuality …
Samozrejme nezabúdajte aj naďalej sledovať efektivitu publikovaného obsahu zo sociálnych sietí a vyhodnocujte aj stúpajúcu návštevnosť Vašich www stránok alebo e-shopov.