Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Hashtagy a zavináče v článkoch – áno či nie?

hashtagy a zavináče v článkochStretli ste sa už s PR článkom alebo blogpostom a krútili ste hlavou, prečo autor používa hashtagy a zavináče pri kľúčových slovách alebo v názve či anotácii článku?

Nie je to tak celkom nezmyselné. Pozrime sa na výhody a nevýhody # a @ podľa portálu SocialMediaToday.

Čo to o hashtagoch

Veľmi stručnú a výstižnú infografiku o hashtagoch nájdete aj na blogu marketingtechblog.com.

využitie hashtagov, hashtag

Hashtag označuje slovo alebo výraz, pred ktorým sa používa znak #.

Po prvýkrát bol hashtag použitý v IRC sieťach (ICQ) na označenie tém a skupín.

Na popularite pridala hashtagu sociálna sieť Twitter.

Hashtagy našli uplatnenie aj na Flickri (od 16.3.2013), Google Plus, Pintereste, Instagrame, Youtube …, ďalší v poradí ich plánuje zaviesť Facebook.

Podľa infografiky sa hashtagy využívajú najviac v USA, Brazílii a Veľkej Británii.

Príklad využitia hashtagov v článku – Guardian.co.uk.

 

Čo to  o zavináčoch

Nemám teraz na mysli kyslé rybičky :), ale znak @, ktorý označuje, že príspevok je napr. od autora XY.

zavináč na twitteri

Pre a proti – využitie hashtagov v článkoch

Medzi hlavné argumenty pre patria:

  1. Zvýšenie návštevnosti vášho blogu – za hashtagom použite vždy kľúčové slovo, ideálne je vytvoriť si vlastný unikátny hashtag.
  2. V blogpostoch, ktoré obsahujú rozhovory, citácie alebo sa na nich podieľa viacero autorov, je využitie @ nenahraditeľné – jedná sa o skvelý spôsob, ako rešpektovať autorstvo a zároveň sa vyhnúť zbytočnému vypisovaniu zdroja.
  3. Spoločnosti a značky získajú prístup k ďaleko väčšiemu počtu konverzácií, v ktorých sú označené. Teda získajú viac informácií o svojich (potenciálnych) zákazníkoch a možnosť zapojiť sa do konverzácie.
  4. Zrýchlenie vyhľadávania obsahu nadväzujúceho na konkrétne kľúčové slová.

Argumenty proti využitiu hashtagov:

  1. Keďže sú hashtagy a zavináče úzko spojené predovšetkým s Twitterom, môžu dodať vášmu blogu “Twitter-centrický nádych” – ak napr. v názve blogpostu umiestnite jeden alebo viac hashtagov, dávate používateľom Twitteru na výber, či kliknú na hashtag alebo na URL. Ak budete používateľov smerovať na Twitter, znižujete návštevnosť vášho blogu.
  2. Pri zdieľaní blogpostu na sociálnej sieti sa predvyplní hashtag a @, čo môže odradiť používateľov preferujúcich vlastné # a @.

 

Ďalšie využitie hashtagov

Okrem sociálnych sietí už na hashtagy odkazujú aj televízne programy (najmä reality show), teda tradičná reklama. Môžeme ich  nájsť aj v printových médiách alebo na billboardoch.

Ak plánujete hashtagy a zavináče používať, vedzte, že správny tvar je #cokolvek alebo @cokolvek a nie # cokolvek alebo  @ cokolvek.

A čo vy, využívate hashtagy na svojom blogu? Aký je váš názor?

vytvoriť www stránku, vytvoriť eshop

Tvorba www stránky

 

 

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@biznisweb.sk :)

Stiahnite si aktualizovaný e-book o podnikaní na internete

Ako a v čom začať podnikať