Hashtagy a zavináče v článkoch – áno či nie?
Stretli ste sa už s PR článkom alebo blogpostom a krútili ste hlavou, prečo autor používa hashtagy a zavináče pri kľúčových slovách alebo v názve či anotácii článku?
Nie je to tak celkom nezmyselné. Pozrime sa na výhody a nevýhody # a @ podľa portálu SocialMediaToday.
Čo to o hashtagoch
Veľmi stručnú a výstižnú infografiku o hashtagoch nájdete aj na blogu marketingtechblog.com.
Hashtag označuje slovo alebo výraz, pred ktorým sa používa znak #.
Po prvýkrát bol hashtag použitý v IRC sieťach (ICQ) na označenie tém a skupín.
Na popularite pridala hashtagu sociálna sieť Twitter.
Hashtagy našli uplatnenie aj na Flickri (od 16.3.2013), Google Plus, Pintereste, Instagrame, Youtube …, ďalší v poradí ich plánuje zaviesť Facebook.
Podľa infografiky sa hashtagy využívajú najviac v USA, Brazílii a Veľkej Británii.
Príklad využitia hashtagov v článku – Guardian.co.uk.
Čo to o zavináčoch
Nemám teraz na mysli kyslé rybičky :), ale znak @, ktorý označuje, že príspevok je napr. od autora XY.
Pre a proti – využitie hashtagov v článkoch
Medzi hlavné argumenty pre patria:
- Zvýšenie návštevnosti vášho blogu – za hashtagom použite vždy kľúčové slovo, ideálne je vytvoriť si vlastný unikátny hashtag.
- V blogpostoch, ktoré obsahujú rozhovory, citácie alebo sa na nich podieľa viacero autorov, je využitie @ nenahraditeľné – jedná sa o skvelý spôsob, ako rešpektovať autorstvo a zároveň sa vyhnúť zbytočnému vypisovaniu zdroja.
- Spoločnosti a značky získajú prístup k ďaleko väčšiemu počtu konverzácií, v ktorých sú označené. Teda získajú viac informácií o svojich (potenciálnych) zákazníkoch a možnosť zapojiť sa do konverzácie.
- Zrýchlenie vyhľadávania obsahu nadväzujúceho na konkrétne kľúčové slová.
Argumenty proti využitiu hashtagov:
- Keďže sú hashtagy a zavináče úzko spojené predovšetkým s Twitterom, môžu dodať vášmu blogu “Twitter-centrický nádych” – ak napr. v názve blogpostu umiestnite jeden alebo viac hashtagov, dávate používateľom Twitteru na výber, či kliknú na hashtag alebo na URL. Ak budete používateľov smerovať na Twitter, znižujete návštevnosť vášho blogu.
- Pri zdieľaní blogpostu na sociálnej sieti sa predvyplní hashtag a @, čo môže odradiť používateľov preferujúcich vlastné # a @.
Ďalšie využitie hashtagov
Okrem sociálnych sietí už na hashtagy odkazujú aj televízne programy (najmä reality show), teda tradičná reklama. Môžeme ich nájsť aj v printových médiách alebo na billboardoch.
Ak plánujete hashtagy a zavináče používať, vedzte, že správny tvar je #cokolvek alebo @cokolvek a nie # cokolvek alebo @ cokolvek.
A čo vy, využívate hashtagy na svojom blogu? Aký je váš názor?