Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Ako prostredníctvom SEO poraziť konkurenciu?

e-commerceZaložiť internetový obchod nie je v dnešnej dobe žiadny problém. Stačí si nájsť vhodný eshop systém alebo zvoliť riešenie na mieru.

K tomu, aby Váš e-shop zarábal, potrebujete ho dostať do povedomia nielen Vašich zákazníkov, ale predovšetkým vyhľadávačov.
Vytvorenie eshopu ide ruka v ruke so SEO – optimalizáciou pre vyhľadávače.

1. Zvýšte mieru konverzie

Vytvorte interaktívne, pútavé, User-Friendly stránky s minimálnou dobou načítania.
Myslite napríklad aj na potenciálnych zákazníkov, ktorí nakupujú prostredníctvom mobilných zariadení, ocenia responzívny dizajn e-shopu.

Na zvýšení konverzií (dosiahnutí cieľov – napr. nákup v e-shope) sa podieľa predovšetkým:

  • Atraktívny vzhľad stránok

O tom, ako farby ovplyvňujú internetové nakupovanie sa dočítate aj v našom článku.

  • Využitie tzv. interaktívnych prvkov

Interaktívne prvky jednak zvyšujú pohodlie pri prezeraní www stránky a zároveň dávajú návštevníkovi pocit aktívnej komunikácie s webom. Patria medzi ne napr. hodnotenie článkov prostredníctvom hviezdičiek, anketa, diskusia k článkom, kontaktný formulár, voliteľný štýl výpisu produktov a pod.

  • Čas načítania e-shopu

Eliminujte ho! Nepoužívajte na Vašom webe zbytočné skripty typu – online počasie, kalendár atď., ktoré zbytočne spomaľujú načítanie www stránky (najmä pri pomalšom internetovom pripojení).

  • Prehľadnosť e-shopu

Preč so všetkými zbytočnosťami v obsahu. Nezahlcujte návštevníkov obsahom v štýle – prejav majiteľa e-shopu. Ak už chcete poskytnúť návštevníkom väčší objem obsahu, rozdeľte ho do tématických sekcií, najlepšie samostatných podstránok a využite prehľadnú navigáciu (pomôže aj drobková navigácia).

  • Zjednodušenie krokov napr. pri Objednávke alebo Registrácii

Nenúťte zákazníkov k registrácii pri prvom nákupe. Zbytočne predlžujete odoslanie objednávky vytvorením konta a prihlásením.

Vytvoriť si e-shop s BiznisWeb.sk
Vyskúšajte tvorbu e-shopu alebo webstránok na BiznisWeb.sk

2. Panda je stále v strehu

E-shopy sú na updaty typu Panda obzvlášť citlivé. Pretože ich obsah je v centre diania. Panda považuje web za súbor blogov, videí a obsahu, ktoré majú predovšetkým informovať a pobaviť návštevníkov. Panda penalizuje predovšetkým www stránky, ktoré neponúkajú riešenie problémov – napr. sekciu FAQ s informáciami, ako používať špecifický produkt alebo sa sústredia najmä na reklamu.

Viac informácií o update Panda nájdete aj v našom článku.

Internetové obchody majú tú nevýhodu, že ak využívajú affiliate systém alebo napojenie na XML feed od dodávateľa, pôsobia ako klony (duplicita obsahu stúpa neuveriteľne rýchlo) a veľmi ťažko sa určuje primárny web.

Ako to napraviť?

  • Snažte sa definovať vlastný popis produktu (predovšetkým krátky popis produktu), ideálne aj názov produktu – napojenie na XML feed od dodávateľa je síce pohodlné, ale ako sa vraví – bez práce nie sú koláče.
popis produktu z XML feedu

detail produktu z e-shopu napojeného na britského dodávateľa

  • Kategorizujte produkty – vytvorte si vlastné sekcie, ktorým navyše pridáte unikátne popisy – názov kategórie, popis kategórie, kľúčové slová, nadpisy …
  • Ak využívate defaultné údaje od affiliate partnera alebo XML feed od dodávateľa, unikátnosť na webe Vám pomôže dosiahnuť napr. blog, ktorý okrem iného napomôže aj budovaniu vernosti zákazníkov

3. Nepreháňajte to s kľúčovými slovami!

Uviesť kľúčové slová v nadpise, popise, samotnom obsahu, v alternatívnom popise atď. nie je v súčasnej dobe prioritou pre vyhľadávače. Rovnako sa netreba prehnane zaoberať ani hustotou kľúčových slov.
Vyhľadávače vyhodnocujú legitimitu a relevantnosť web stránok.

Www stránky alebo e-shop musia byť vytvorené pre ľudí tak, aby potenciálny zákazník našiel dostatok informácií o produkte, o ktorý má záujem. Napríklad taká tekutá hmoždinka – medzi potenciálnych zákazníkov patrí aj nežnejšie pohlavie. Ženy – začínajúce kutilky potrebujú presne vedieť, k čomu produkt slúži, ako sa používa, kde ju kúpia a pod. Ideálne je aj demonštračné video.

4. Buďte MOBILE

Napríklad aj s responzívnymi eshop šablónami.

Bez optimalizácie designu www stránky pre mobilné zariadenia sa sami pripravujete o možnosť zvýšiť počet objednávok alebo návštevnosť www stránky.

Ak sa spoliehate len na bezproblémové zobrazenie www stránky na tabletoch, smartphonoch a iPadoch či iPhonoch, ste vedľa. Buttony umožňujúce odoslať objednávku sú zbytočne malé a spôsobujú potenciálnym zákazníkom určitú druh deprivácie, ktorá vyústi do momentu, že na Vašom webe objednávku nezrealizujú.

5. Buďte sociálni, ale nielen naoko

Na sociálnej sieti s Vašimi zákazníkmi predovšetkým komunikujte, nesnažte sa im vnucovať Vaše produkty.
Na sociálnej sieti sú ľudia predovšetkým pre zábavu a prezentovanie svojich názorov.
Udržať si a získavať fanúšikov na sociálnej sieti je najlepší spôsob ako budovať povedomie o značke (Word of Mouth – slovné doporučenie priateľom a známym). Odvážnejší sa môžu vrhnúť na influencer marketing.

Súčasťou Vašej stratégie na sociálnych sieťach by malo byť aj sledovanie noviniek v rámci jednotlivých sociálnych sietí. Nech vás vidno, či už na Pintereste, Facebooku alebo cez Instagram Shopping.

6. Ostaňte Penguin friendly

Viac informácií o update Penguin nájdete aj v našom článku.

Čo to znamená v praxi?

  • V rámci získavania spätných odkazov sa zamerajte na priame kliknutie miesto zadávania zbytočných kľúčových slov.
  • Budujte aj tzv. prirodzené odkazy, kt. na Vaše stránky odkazujú cez hypertextový odkaz obsahujúci len URL adresu alebo frázu ” nájdete tu”, “stiahnite tu”.
  • Použite širokú škálu rôznych druhov odkazov – hypertextové odkazy v texte, hyperlinky na obrázky, HTML bannery, drobková navigácia.
  • Vymieňajte si odkazy len s partnerskými www stránkami (nie s hociakým pofidérnym webom).
  • Monitorujte návštevnosť zo spätných odkazov (napr. prostredníctvom URL Builderu).
  • Vystríhajte sa nákupu spätných odkazov.
  • Ako veľmi efektívne zdroje spätných odkazov sa ukázali sociálne siete, buďte na nich preto aktívni.

Tipy, ako získať späť svoje pozície po update Penguin, nájdete aj tu.

7. Zamerajte sa na Content Marketing

Obsahový marketing prezentuje Vás alebo Vašu firmu ako odborníka vo svojej oblasti predovšetkým na internete.

Ak ste odborník na čaj, v rámci content marketingu píšete o čaji na svojich stránkach, blogu, médiá s Vami robia rozhovory, pozývajú Vás do rôznych relácií a pod. …

V rámci content marketingu prezentujete svoj príbeh. Ako podporu môžete použiť napríklad aj Sponzorované príbehy na Facebooku.

Obsah na Vašich www stránkach nie je len Panda a Penguin Friendly, musí byť predovšetkým vhodný na zdieľanie.
Len tak má šancu uspieť.

Na záver pre Vás máme 1 tip – SEO príručku pre pokročilých od Neila Patela a Sujana Patela, v ktorej nájdete ďalšie triky, ako posunúť Vaše SEO na vyššiu úroveň.


zdroj
: www.searchenginejournal.com

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@biznisweb.sk :)

Stiahnite si aktualizovaný e-book o podnikaní na internete

Ako a v čom začať podnikať