Ako uspieť na sociálnej sieti? Prispôsobte sa cieľovke
Dňa 25.4.2012 sme sa ako Partneri zúčastnili konferencie Marketing Live 2012 v Bratislave. Konferenciu moderovala Naďa Stranská z Connect – Network.
Náš roll-up ste nemohli prehliadnuť vedľa stánku hlavného partnera FIAT alebo cestou na toalety 🙂
V dnešnom článku si predstavíme prezentáciu prvého speakra – Tomáša Jindříška, Managing partnera v Dark side v ČR. Jeho prednáška na zaujímavú tému Sociálne siete – Prispôsobte sa cieľovej skupine všetkých účastníkov konferencie Marketing Live 2012 príjemne prebudila.
Vytvoriť firemný profil na sociálnej sieti by malo byť súčasťou SEO. Čím viac sociálnych sietí o vás vie, tým lepšie pre vás.
Princípom úspechu je podľa pána Jindříška schopnosť odlíšiť sa od konkurencie, ak dáte ľuďom podnet, aby si vás v konkurenčnom dave zapamätali.
Základné pravidlá pre úspech na sociálnych sieťach
- Prezentujte sa na úrovni, dajte si záležať na grafickej stránke – napr. Facebook Timeline.
- Definujte si stratégiu tvorby obsahu na určitý čas dopredu, vytvorte si redakčný plán – povedzme, že predávate bio produkty, zaangažujte vašich fanúšikov, aby vám v prvom kvartáli poslali recepty na chutné a zdravé koláčiky, v druhom kvartáli na rýchlu a zdravú večeru z celozrnných cestovín alebo múky, v treťom kvartáli na osviežujúci nealko drink a vo štvrtom kvartáli na bio štedrovečernú večeru.
- Buďte vtipní a užitoční – poraďte zákazníkom, odpovedajte im na otázky napr. k parametrom produktu a pod.
- Počúvajte vašu cieľovú skupinu a dajte jej to, o čo má záujem – ak napríklad predávate elektroniku, napíšte recenziu alebo natočte krátke video o novom iPade a jeho funkciách.
- Prezentujte sa ako ľudia, nielen strohá firma – zverejnite fotky členov vášho tímu, priestory, kde pracujete, ľudia veľmi radi lajkujú, keď poznajú, s kým majú tú česť.
- buďte aktuálni a netočte len o sebe – ak si chcem kúpiť kabelku, bude ma zaujímať, aké sú trendy tohto leta a nie to, že značke XY zhorela začiatkom roka fabrika.
- Vybudujte si okolo vašej značky komunitu – ak nemáte zatiaľ veľa fanúšikov, pre začiatok vám môžu pomôcť napr. Sponzorované príbehy.
- Ak produkty priamo vyrábate, komunikujte s cieľovou skupinou priamo a zistite, o čo by mala záujem – inšpirácia u značky Bohemia chips, ktorá oslovila konzumentov svojich produktov a výsledkom sú nové príchute chipsov.
- Počúvajte, čo ľudia hovoria – donedávna platilo, že ak nie ste na sociálnych sieťach akoby ste neexistovali, to už neplatí. Ak na sociálnej sieti nie ste, neznamená to, že sa tam o vás nepíše a nedebatuje – napríklad, či vás rozoberajú na Twitteri si môžete overiť na klaboseni.cz.
- Nevyhýbajte sa negatívnym reakciám – ak ste niečo nezvládli, priznajte si to
Ďalší úspešný projekt, ktorý majú na triku, je spolupráca so značkou Coty, na vôňu Playboy, výsledkom bol mix vzťahových horoskopov a Twilight ságy.
Ideálna situácia je, ak ovládnete všetky dostupné kanály:
- získané médiá, z ktorých získate prevažne fanúšikov – sociálne siete (Facebook, Twitter, Google Plus, Pinterest …), youtube kanál, blogy, partnerské weby a aliancie
- platené médiá, ktoré vám privedú predovšetkým „cudzincov“ – display reklama, PPC reklama, video reklama, reklama v mobiloch, printové a televízne médiá
- vlastnené médiá – portfólio vašich zákazníkov – webové stránky firmy a podporné webstránky, firemné blogy, mobilná verzia
Ako sociálne siete ovplyvňujú nakupovanie na internete?
Monetate.com zverejnil zaujímavú infografiku, ktorá síce poukazuje na americký trh, ale výsledky sú aplikovateľné aj na náš trh.
Z výsledkov prieskumu vyplýva, že:
- až 65% dospelých používateľov internetu má účet aspoň na jednej z uvedených sociálnych sietí, v porovnaní s rokom 2005 sa jedná až o 8-násobný nárast
- až 80% používateľov sociálnych sietí sa so značkami integruje prostredníctvom Facebooku, 58% zákazníkov, ktorí značke dajú like očakáva nejaký benefit
- 40% zákazníkov preferuje login prostredníctvom sociálnej siete Facebook pred vytvorením nového účtu v e-shope, celkovo Facebook preferencie dokazuje aj fakt, že až 60% všetkých loginov pochádza z Facebooku
- 68% zákazníkov uvádza, že na sociálnych sieťach si pred nákupom vyhľadajú referencie na požadovaný produkt. Referencie od samotných používateľov produktu ovplyvnia zákaznícke správanie až 59% zákazníkov. Pozitívne alebo negatívne produktové referencie ovplyvnia k (NE-)zakúpeniu 50% zákazníkov.
Integrujte sociálne siete do vašej www stránky alebo e-shopu – umožnite vašim návštevníkom lajkovať vaše produkty alebo články.