Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Podnikanie na internete – v akej oblasti sa oplatí podnikať?

Chcete podnikať, ale neviete s čím?

Máte nápady, ale nie ste si istí či sú predurčené na úspech?

Máte otázky, ale neviete, komu ich adresovať?

Nevadí, čítajte ďalej a inšpirujte sa, poradíme, pre aké odvetvie sa rozhodnúť.

Dobré je využiť starý, dobrý brainstorming – spíšte si všetky svoje nápady, nehodnoťte ich a neodsudzujte, s odstupom času si zoznam znovu prejdite a snažte sa na internete a sociálnych sieťach dohľadať čo najviac informácií k danej téme. Zistíte, aká je konkurencia v tomto odvetví, aké produkty sú najpredávanejšie, aká je odozva…

Ak vás nič originálne nenapadá, stačí, ak sa inšpirujete konkurenciou a budete lepší ako ona.

Prípadne sa prihláste na školenie alebo seminár o začiatkoch podnikania.

Pre slovenské ženy existuje úspešný portál ezeny.sk, ktorý  pravidelne organizuje  workshopy o online podnikaní.

Ďalšie informácie nájdete aj na našom blogu Podnikanie-blog.sk.

V akej oblasti začať podnikať?

1. v rovnakej, ako doteraz

– nie je nič jednoduchšie, ako zúročiť svoje dlhoročné skúsenosti a prípadne aj vzdelanie vo vlastnom biznise

– negatívom je, že vás bývalý zamestnávateľ môže považovať za nekompromisného konkurenta a musíte si dať určitý čas pauzu (ak vo vašej poslednej pracovnej zmluve bola zakomponovaná formulka o tom, že po ukončení pracovného pomeru nesmiete istý čas podnikať v rovnakej oblasti)

2. v oblasti, ktorá vás baví a je Vaším koníčkom

– poznáte ten pocit, keď vás práca baví? Je smutné, že NIE je asi odpoveď väčšiny populácie.

No, nič nie je nemožné … večný slogan istej automobilovej značky je toho dôkazom. Schválne, koľko ľudí vo vašom okolí je so svojou prácou spokojných?

Nemusíte byť jedným z nich, stačí, ak sa budete venovať podnikaniu v tej sfére, ktorá vás baví a ktorá je vašim hobby, v ktorej sa vyznáte a cítite sa ako ryba vo vode.

3. v tej, ktorá ponúka príležitosti

– pátrajte po dopyte, hľadajte medzery na trhu

– potrebovali ste v minulosti kúpiť nejaký produkt, ale našli ste ho len u zahraničného dodávateľa? – staňte sa distribútorom na Slovensku alebo v Českej republike

– ste kreatívec a radi vymýšľate? – ak ste vynašli nejaký zaujímavý produkt, zlepšovák alebo máte na svedomí inováciu, skúste sa presadiť aj týmto spôsobom

– vybavte si patent alebo požiadajte Úrad priemyselného vlastníctva SR o ochranu duševného vlastníctva

4. v takej, v ktorej už niekto podniká, ale dala by sa vylepšiť

– zamyslite sa nad tým, s akými firmami ste v poslednej dobe boli v kontakte

– aké služby a produkty vám v ich ponuke chýbali?

– ako by sa dali vylepšiť?

– s čím ste boli nespokojní?

5. príp. stačí odkúpiť licenciu existujúceho biznisu (franchising) a dať mu názov svojej firmy

franchising je odbytový, marketingový systém, prostredníctvom ktorého 1 strana (poskytovateľ franchisingu) poskytuje druhej strane (prijímateľ franchisingu právo využívať balík práv priemyselného alebo duševného vlastníctva (franchise) s cieľom výroby alebo marketingu konkrétneho druhu tovaru alebo služby či technológie

– prvý prípad franchisingu má na svedomí výroba šijacích strojov SINGER, rozmach franchise odberateľov na prelome 19. a 20.storočia zaznamenali americké benzínové stanice

– franchisingový systém využívajú najmä hotely, motely a fast-foody typu McDonald’s, KFC

– franchise ponuky nájdete na franchiseportal.sk

 

Mohlo by vás zaujímať:

EBOOK zdarma – Ako a v čom začať podnikať

tvorba www stránky, tvorba eshopu

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@biznisweb.sk :)

Stiahnite si aktualizovaný e-book o podnikaní na internete

Ako a v čom začať podnikať