Podnikanie na internete – v akej oblasti sa oplatí podnikať?
Chcete podnikať, ale neviete s čím?
Máte nápady, ale nie ste si istí či sú predurčené na úspech?
Máte otázky, ale neviete, komu ich adresovať?
Nevadí, čítajte ďalej a inšpirujte sa, poradíme, pre aké odvetvie sa rozhodnúť.
Dobré je využiť starý, dobrý brainstorming – spíšte si všetky svoje nápady, nehodnoťte ich a neodsudzujte, s odstupom času si zoznam znovu prejdite a snažte sa na internete a sociálnych sieťach dohľadať čo najviac informácií k danej téme. Zistíte, aká je konkurencia v tomto odvetví, aké produkty sú najpredávanejšie, aká je odozva…
Ak vás nič originálne nenapadá, stačí, ak sa inšpirujete konkurenciou a budete lepší ako ona.
Prípadne sa prihláste na školenie alebo seminár o začiatkoch podnikania.
Pre slovenské ženy existuje úspešný portál ezeny.sk, ktorý pravidelne organizuje workshopy o online podnikaní.
Ďalšie informácie nájdete aj na našom blogu Podnikanie-blog.sk.
V akej oblasti začať podnikať?
1. v rovnakej, ako doteraz
– nie je nič jednoduchšie, ako zúročiť svoje dlhoročné skúsenosti a prípadne aj vzdelanie vo vlastnom biznise
– negatívom je, že vás bývalý zamestnávateľ môže považovať za nekompromisného konkurenta a musíte si dať určitý čas pauzu (ak vo vašej poslednej pracovnej zmluve bola zakomponovaná formulka o tom, že po ukončení pracovného pomeru nesmiete istý čas podnikať v rovnakej oblasti)
2. v oblasti, ktorá vás baví a je Vaším koníčkom
– poznáte ten pocit, keď vás práca baví? Je smutné, že NIE je asi odpoveď väčšiny populácie.
No, nič nie je nemožné … večný slogan istej automobilovej značky je toho dôkazom. Schválne, koľko ľudí vo vašom okolí je so svojou prácou spokojných?
Nemusíte byť jedným z nich, stačí, ak sa budete venovať podnikaniu v tej sfére, ktorá vás baví a ktorá je vašim hobby, v ktorej sa vyznáte a cítite sa ako ryba vo vode.
3. v tej, ktorá ponúka príležitosti
– pátrajte po dopyte, hľadajte medzery na trhu
– potrebovali ste v minulosti kúpiť nejaký produkt, ale našli ste ho len u zahraničného dodávateľa? – staňte sa distribútorom na Slovensku alebo v Českej republike
– ste kreatívec a radi vymýšľate? – ak ste vynašli nejaký zaujímavý produkt, zlepšovák alebo máte na svedomí inováciu, skúste sa presadiť aj týmto spôsobom
– vybavte si patent alebo požiadajte Úrad priemyselného vlastníctva SR o ochranu duševného vlastníctva
4. v takej, v ktorej už niekto podniká, ale dala by sa vylepšiť
– zamyslite sa nad tým, s akými firmami ste v poslednej dobe boli v kontakte
– aké služby a produkty vám v ich ponuke chýbali?
– ako by sa dali vylepšiť?
– s čím ste boli nespokojní?
5. príp. stačí odkúpiť licenciu existujúceho biznisu (franchising) a dať mu názov svojej firmy
– franchising je odbytový, marketingový systém, prostredníctvom ktorého 1 strana (poskytovateľ franchisingu) poskytuje druhej strane (prijímateľ franchisingu právo využívať balík práv priemyselného alebo duševného vlastníctva (franchise) s cieľom výroby alebo marketingu konkrétneho druhu tovaru alebo služby či technológie
– prvý prípad franchisingu má na svedomí výroba šijacích strojov SINGER, rozmach franchise odberateľov na prelome 19. a 20.storočia zaznamenali americké benzínové stanice
– franchisingový systém využívajú najmä hotely, motely a fast-foody typu McDonald’s, KFC
– franchise ponuky nájdete na franchiseportal.sk
Mohlo by vás zaujímať: