Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Ako funguje BIANO e-shopárom z BiznisWebu

ako funguje Biano e-shopárom z BiznisWebuBiano je pre eshopy predávajúce nábytok, úžitkový textil a dekorácie perfektným zdrojom nových zákazníkov. Oplatí sa BIANO začleniť do svojej marketingovej stratégie a kedy môžete očakávať prvé objednávky? Spýtali sme sa našich klientov, e-shopárov z BiznisWebu.

 

Aké sú hlavné výhody Biano podľa podnikateľky Veroniky Filipin z waterfall-products.cz, ktorá tento predajný kanál využíva už vyše roka?

 

1. Veronika, kedy ste sa registrovali na Biano.cz a za aký čas prišli 1. objednávky z tohto zdroja?

Zaregistrovali jsme se v únoru 2016, první objednávky dorazily hned tento měsíc. Šlo o free verzi. Nyní přibližně druhý měsíc běžíme s jedním obchodem na placené propagaci. Bude potřeba z naší strany ještě poladit navýšení ceny za proklik u vhodných produktů.

Je moc příjemné, že pod správou obchodu pod odkazem „optimalizace produktů“ lze nastavit maximální ceny za proklik u každého produktu samostatně.

2. Koľko ste zatiaľ investovali do Biano.cz a ako hodnotíte návratnosť investícií?

Musím říci, že i samostatný free režim fungoval příjemně. Biano máme aktuálně na 6. místě v pořadí návštěvnosti. (Za Googlem, google cpc, přímou návštěvností, Facebookem a Seznamem). Průměrná doba trvání návštěvy je 3 minuty, a to je u portálu, který odkazuje na konkrétní produkt, poměrně vysoké číslo. Když už zákazník přijde, prohlídne více. Návratnost investic tam každopádně je. Ale jak říkám, je potřeba ještě z naší strany lépe poladit ceny za proklik. 🙂

3. Pozorujete nejaké rozdiely v správaní zákazníkov na Biano v porovaní so zákazníkmi z iných zdrojov, majú iné nároky, vyžadujú iný prístup?

Je moc fajn, že u nás konečně funguje takový web. Jak pro nás obchodníky (máme konečně kde prezentovat), tak hlavně pro zákazníky. Když sem tam na Bianu testuji pozice našich produktů, často se sama zaseknu u toho, co všechno má konkurence. Je to pro nás inspirace, co zlepšovat. 🙂 Klasický vyhledávač najde pár relevantních výsledků, ale zde má zákazník produkty luxusně naservírované a vytříděné dle požadované kategorie.

Zákazníky z Biana poznám většinou až po nějaké době z analýzy webu a prodeje. Takže si chování zatím moc nedokážu spárovat. Každopádně zákazník z webu zaměřeného na bydlení bude vždy zajímavější než zákazník z klasických srovnávačů. Vyplatí se zde do reklamy investovat určitě více.

 

Michal Bugeľ s bratom Andrejom svoj e-shop originalnehracky.sk zaregistrovali na Biano.sk koncom októbra 2017. Viac, ako počet objednávok, ich zaujímala rastúca návštevnosť internetového obchodu. Testovanie Biano ukončili 18.11.2017.

skúsenosti e-shopárov s Biano

Michal a Andrej Bugeľovci z originalnehracky.sk predávali na Biano hračky pre deti a doplnky do detskej izby

1. Michal, na Biano.sk figurujete od konca októbra a začiatkom novembra evidujete 1.objednávku. Zvýšila sa vďaka Biano návštevnosť vášho eshopu?

Áno, som dosť prekvapený z vyššieho počtu návštev, ktoré za toto obdobie dosiahli počet 190. Pre nás je dosť veľkou výhodou, že ponúkame takmer 5000 produktov a tým pádom si nás zákazníci skôr všimnú. Určite je dôležité vyplniť pri registrácii všetky údaje a hlavne pridať feed, ktorý obchody používajú aj pre Heureku.

K minulému týždňu sme preinvestovali 11,40 € a prvá objednávka mala hodnotu 13,60 €. Momentálne tie čísla nie sú nejako ružové, ale cez Google Analytics vidíme, že zákazníci prechádzajú stránkuneostáva to len pri prezretí daného produktu a opustení stránky.

2. Sú podľa Vás zákazníci z Biano iní ako z bežných porovnávačov?

Z vlastnej skúsenosti vieme, že zákazníci, ktorí sú na porovnávačoch, prípadne na portáloch ako Biano.sk, sú ľudia, ktorí buď potrebujú niečo kúpiť, alebo hľadajú inšpiráciu. Tým pádom sa takáto investícia určite oplatí viac ako bannerové reklamy, kde je to zacielenie viac-menej náhodné.

Hlavný rozdiel vidím v správaní. Títo zákazníci nie sú viazaní len na jeden produkt, na ktorý kliknú, ale chcú nájsť niečo zaujímavé. Preto aj tie čísla a štatistiky nákupu budú oproti porovnávačom trochu iné. Podľa môjho názoru budú konverzie z týchto návštev prichádzať neskôr ako samotné návštevy.

3. V čom je podľa Vás najväčšia pridaná hodnota Biano pre samotných zákazníkov, napr. úspora času – ponuka špecifického tovaru bez zdĺhavého vyhľadávania, výborné filtrovanie, inšpiračný blog, …..?

V skratke by som povedal, že je to presne to, čo ste vypísali. Dnes nájdete množstvo obchodov a môžete si vybrať, kde a za akých podmienok kúpite daný produkt. Čo spraviť ale vtedy, keď neviem, ktorý je ten „daný produkt“? Jednoducho zákazník si sám vyfiltruje parametre, ktoré sú pre neho podstatné a tak ušetrí množstvo času pri prehľadávaní veľkého počtu webstránok. Nakoniec možno samotný zákazník rýchlo nájde presne taký produkt, o ktorom dovtedy možno ani nepočul. Samotná myšlienka Biano sa nám veľmi páči :), ale pre nás ako firmu s priemernou hodnotou objednávky okolo 30 € je cena prekliku 0,06 € príliš vysoká.

 

Gabika Gazdová svoj e-shop gabonga.sk zaregistrovala 2.11. a prvá objednávka jej prišla už 5.11. Prvé dni sa návštevnosť z Biano.sk pohybovala pod 50. A tak sa rozhodla, že vyskúša zmeniť bidovanie v kategórii.

Gabika Gazdová - gabonga.sk

Gabika Gazdová predáva na Biano.sk posteľnú bielizeň, vankúše, paplóny, závesy a úžitkový textil z gabonga.sk

1. Gabika, ako zabralo bidovanie na Biano.sk?

Optimalizácia zafungovala a samozrejme prišli aj objednávky, avšak PNO bolo strašidelné v zlom zmysle slova. Okamžite som kontaktovala Biano, aby sa to riešilo. Zmeny v nastavení som skúšala okolo 17:00 a cca o 20:00 hod už som videla, že z Biana sme prekročili návštevnosť >1000. Ešte v ten večer prišla odpoveď z Biana a vyplo sa to, lebo náklady boli úplne uletené v porovnaní s objednávkami. V pondelok ráno sme sa dohodli na novom nastavení, ktoré sledujeme a PNO je zatiaľ v pohode.

Záver z toho je, že treba sledovať vždy nový kanál priebežne a vyhodnocovať ho. Určite nie je na škodu, ale skôr na prospech, spojiť sa s prevádzkovateľom portálu a predstaviť mu vašu víziu PNO. Spolu následne nastaviť stratégiu. Rovnako je dobré, ak si to viete už porovnať s nejakým podobným portálom.

2. Odporúčate teda platenú propagáciu na Biano?

Biano v platenej forme určite nie je lacné a treba sledovať a zvážiť si, kedy je tá hranica, že to má zmysel.

3. Aký je najväčší benefit Biano pre Vás ako podnikateľku prevádzkujúcu e-shop?

Pridaná hodnota pre mňa je ďalší kanál. Doteraz náš top kanál bol a verím, že aj bude, organic / Google. Tento rok však hľadáme aj iné zdroje konverzií (vedeli sme o nich aj doteraz) avšak, vyskúšali sme ich len okrajovo. Tento rok sme teda objednávky viac diverzifikovali, kedže sme spustili aj gabonga.cz.

 

Veríme, že vám skúsenosti majiteľov e-shopov z BiznisWebu pomohli predstaviť Biano ako ďalší efektívny zdroj konverzií. Vianočná sezóna 2017 je ako stvorená na jeho otestovanie, čo poviete? Budeme radi, ak sa s nami podelíte o vaše skúsenosti 🙂

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať