Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

BESTERON – rýchla platobná možnosť pre váš e-shop

rýchla platobná možnosť pre e-shop60 % nákupov v internetových obchodoch zlyhá v nákupnom košíku. Jednou z hlavných príčin je, že medzi platobnými možnosťami zákazník nenájde svoju obľúbenú.

Presne na to stavil Besteron, vytvoril platobnú možnosť, ktorá sa od ostatných odlišuje práve rýchlosťou realizácie samotnej transakcie. A tak sa rýchlo stal zároveň najobľúbenejšou online platobnou bránou pre e-shopárov, ale i samotných zákazníkov.

Viac o výhodách Besteronu nám porozpráva sám Miroslav Kráľ.

 

1. Miroslav, Besteron začínal ako start-up s ambíciou byť najrýchlejšou platobnou bránou. Čo predchádzalo tomuto kroku? Vaše osobné skúsenosti, nedostatky na trhu…?

Miroslav Kráľ, CEO & Founder Besteron

Miroslav Kráľ, CEO & Founder Besteron

Ak sa chcete v dnešnej dobe zaradiť medzi úspešné e-shopy, na prvom mieste je pre vás spokojný zákazník. Toho chcete obslúžiť rýchlo a komfortne. Ako majitelia e-shopov sme spolu s mojim spoločníkom, Róbertom Kabinom, hľadali pre náš obchod vhodnú platobnú bránu. Na trhu v tej dobe neexistovala žiadna, čo by vyhovovala našim potrebám, a tak sme sa rozhodli vytvoriť si vlastnú.

Našim cieľom bolo poučiť sa z chýb existujúcich a stať konkurencieschopným voči gigantom na domácom aj zahraničnom trhu. Vtedajšie hlavné nedostatky platobných brán boli zdĺhavé procesy, neprehľadnosť a používanie virtuálnych účtov. Zamerali sme na ich odladenie, a podarilo sa nám tak vytvoriť platobnú bránu, ktorá je šitá na mieru e-shopov, poskytuje im kvalitný zákaznícky servis, a zároveň im šetrí čas a peniaze.

 

2. Ak by ste mali zhodnotiť efekt Besteronu pre e-shopy? Máte nejaké štatistiky, ktoré by sme mohli zverejniť, ako stúpli tržby po zavedení Besteronu?

Efekt zavedenia sme videli okamžite. Novesta.sk bol jedným z prvých e-shopov, kde sme implementovali platobnú bránu Besteron. Už po prvých troch mesiacoch sme zaznamenali nárast ziskov, obmedzenie spôsobu platby na dobierku a zníženie počtu neprevzatých zásielok. Má to jednoduché vysvetlenie: Besteron zlepšuje kvalitu obchodu na strane e-shopov aj zákazníkov. Jeho používanie je jednoduché a nenápadné. Zákazník pracuje v známom bankovom prostredí, a tým dôveryhodnosť e-shopu rastie. E-shop má stopercentnú istotu nákupu a peniaze má k dispozícii takmer okamžite. Konkrétne štatistiky nemáme, ale je tu jeden významný ukazovateľ, a to klesajúci trend platenia na dobierku. Podiel platby na dobierku a platby online /bankové tlačidlá, platba kartou/ je momentálne v pomere 50:50.

 

3. Klientom BiznisWebu ponúkame vyše 14 platobných a splátkových možností. Povedzte, čím je Besteron iný ako napríklad klasické platby kartou v banke, kde má klient účet alebo prevody? Aké sú výhody pre zákazníkov internetových obchodov?

Ako som spomínal vyššie, najväčšou výhodou a zároveň odlišnosťou je, že v prípade Besteronu zákazník neposiela peniaze do virtuálnej peňaženky obchodníka. Po potvrdení objednávky je zákazník presmerovaný do známeho prostredia svojho internetbankingu s už predvyplnenými platobnými údajmi. Po potvrdení platby môže obchodník tovar ihneď expedovať. Zákazníci preto považujú tento obchod za bezpečný, dôveryhodný a v neposlednom rade rýchly.

4. Aké výhody ponúka Besteron samotným e-shopárom?

Pri voľbe platobnej brány sú pre e-shopy rozhodujúce tieto dva faktory: cena za službu a čas, za ktorý im príde zákazníkova platba na ich účet. Je potrebné si uvedomiť vzájomnú dôležitosť oboch  faktorov a nerozhodovať sa len na základe ceny. V prípade platobných tlačidiel vyplácame finančné prostriedky na účet klienta každý deň, v prípade online platby kartou je to na 6-ty pracovný deň. Pre obchodníka je to obrovskou výhodou. Pripísané platby si vie obratom skontrolovať, spárovať a tovar zákazníkovi bezodkladne odoslať. Ďalšou výhodou je možnosť prijímania platieb v zahraničných menách (CZK, HUF, USD, GBP). Netreba však zabúdať na potreby zákazníkov, ktorých nákupné správanie je častokrát o návykoch. Keď je zákazník zvyknutý, že používa konkrétny typ platby, nakupuje v e-shope, ktorý mu to umožňuje. Preto e-shopom odporúčame využívať obe platobné metódy, ktoré im zabezpečíme bez zbytočnej administratívnej záťaže a jedinou implementáciou na ich web.

výhody besteron

5. Podnikatelia si u Vás môžu vybrať zo 4 balíčkov podľa svojich potrieb. Ktorý je u e-shopárov najvyužívanejší a prečo?

Balíček si vyberajú klienti podľa vlastných potrieb a preferencií. Cenové hladiny sú vytvorené predovšetkým pre menších hráčov. Pre tých väčších sa snažíme ušiť ponuku na mieru a týmto individuálnym prístupom splniť ich očakávania a potreby.

 

Ak patríte medzi e-shopárov, ktorí pre svoj biznis využívajú BiznisWeb, Besteron si pre vás pripravil akciu 3 mesačné minimálne mesačné plnenie ZDARMA.

Prvé 3 mesiace od spustenia neplatíte minimálne mesačné plnenie. Pri registrácii na Besteron.sk je potrebné za názov vášho webu/domény dopísať: biznisweb

Aktiváciu platobnej brány Besteron odporúčame následne realizovať podľa pripraveného návodu.

Prajeme vám veľa rýchlo zrealizovaných transakcií a množstvo spokojných zákazníkov 🙂

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať