Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

„Aj slovenská odevná značka bez histórie dokáže ušiť kvalitné košele,“ Michal Števula

Michal Števula - košele STEVULA

Michal Števula – zakladateľ značky pánskych a dámskych košieľ STEVULA

Michal Števula o vlastnom podnikaní sníval už od vysokej školy. Študoval marketing, popri tom každé leto trávil prácou v USA a po návrate domov sa vždy utvrdil v tom, že kvalita a ponuka služieb slovenských obchodov nie je adekvátna. A tak sa jedného dňa rozhodol opustiť rozbehnutú kariéru úspešného marketéra a vybudovať si svoju značku pánskych a dámskych košieľ stevula.sk.

 

1. Michal, ako sa Vám podarilo nadviazať spoluprácu s Michalom Králom z Pricemanie a v čom vidíte jej hlavný prínos?

Na internete som našiel ponuku ohľadom dlhodobého mentoringu. Cítil som, že sa potrebujem s niekým poradiť s množstvom otázok, ktoré som mal ohľadom budovania e-shopu, hlavne výkonnostného charakteru. Potreboval som si ujasniť, ktoré metriky sledovať a akým smerom sa ubrať pre kontinuálny rozvoj e-shopu a samotnej značky STEVULA.

 

2. Stíhate sledovať trendy, pridávať obsah na web aj blog, riešiť objednávky, výrobu … pomáha Vám niekto?

Áno, je toho naozaj veľa, čo súvisí s predajom v e-shope. Kým si to človek neskúsi, nemá vôbec predstavu, čo všetko to obnáša a koľko času zaberá :-). Pomáha mi rodina, bez nich by to bolo omnoho náročnejšie. Hlavne v čase špičky, keď je potreba zabaliť a odoslať zásielky alebo, keď vytvárame novú kolekciu, tak niekto musí byť “na príjme” pre zákazníkov. Zatiaľ sa nám darí vhodne kombinovať procesy tak, aby to v žiadnom prípade nepoškodilo zákazníka.

 

3. Okrem pánskych a dámskych košieľ nájdeme vo Vašej ponuke aj tzv. neviditeľné tričko pod košeľu. Rovnako, ako na celom e-shope, ani pri tomto produkte nechýbajú základné predajné argumenty – nepresvitá, nežehlí sa, saje pot, a chráni pred tvorbou mokrých škvŕn od potu, navyše, v zime zahreje a je z kvalitného materiálu – jemnej mako bavlny Swiss Cotton. Ako vnímate úlohu zodpovedania otázok potenciálnych klientov ešte pred samotnou objednávkou? Má vplyv na spokojnosť zákazníkov, lepšie zžitie sa so značkou? Zdá sa to ako samozrejmosť, ale veľmi málo e-shopárov si to uvedomuje.

Je dôležité, aby zákazník našiel odpovede na všetky svoje otázky a nemusel zbytočne kontaktovať zákaznícky servis alebo hľadať odpovede v sekcii FAQ. Nie vždy má zákazník chuť komunikovať a potom zbytočne odíde a možno sa už nikdy nevráti… Každý výrobok má množstvo argumentov, dôležité je však vybrať tie správne, ktoré budú zákazníkov zaujímať najviac.

Spokojnosť zákazníkov je pre nás kľúčová. Bez toho by to nemalo vôbec zmysel a porušil by som svoje základné hodnoty. Zákazník je náš pán a takto si myslím, že by to malo fungovať. Verím, že pokiaľ budú zákazníci spokojní a zžitý s našou značkou, zachovajú nám lojalitu.

 

4. V rámci Overené zákazníkmi na Heureka.sk ste získali 100 % hodnotenie. Dokonca na každé hodnotenie reagujete, je vidno, že zákazník je u Vás na prvom mieste. Aké sú ďalšie benefity nákupov košieľ na stevula.sk? Na prvý nákup ponúkate napr. 5 € zľavu.

Ako som spomínal vyššie, zákazník je najdôležitejší. Keď už niekto vyplní recenziu na Heuréke, tak mi príde minimálne slušné mu odpovedať. Jeden môj kamarát hovorí: Spätná väzba, to je dar.

A presne tak to je. Nie iba, keď je zákazník spokojný, ale aj keď nie je. Môžeme sa poučiť a neustále zlepšovať.

5 € na prvý nákup máme od začiatku. Chceme motivovať zákazníkov k vyskúšaniu našich košieľ. Vieme, že máme kvalitné látky a výrobu a naše košele stoja za to. Okrem toho poskytujeme dopravu kuriérom alebo poštou zadarmo. Nemám rád, keď sa v e-shope dozviem v 4. kroku košíka, že ešte musím doplatiť napr. 3,95 € za dopravu. Tak, prečo by som to robil našim zákazníkom? 🙂 Výhodou je aj to, že všetky košele máme skladom a teda expedujeme okamžite, vrátiť môžete do 30 dní a vyrábame iba košele zo 100 % bavlny s úpravou Non-iron alebo Easy Care.

 

Michal Števula patrí medzí tých podnikateľov, ktorí svoje rozhodnutie opustiť zabehnuté koľaje, neľutujú. Dámske a pánske košele si už obľúbili nielen slovenskí, ale aj českí zákazníci. Napriek tomu, že spokojných zákazníkov pribúda, Michal aj naďalej inovuje svoj e-shop v súlade s aktuálnymi online marketingovými trendmi.

 

Vyskúšajte si aj vy vytvoriť úspešný e-shop a upravte si webdizajn podľa seba, za 30-denný test nič nedáte:

ako si vytvoriť e-shop a webstránku

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať