Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Ako vzniklo esko – Slovenská e-shopová konferencia

konferencia esko

22.9.2017 organizuje BiznisWeb svoju 1.konferenciu pre e-shopárov a podnikateľov, ktorí chcú svoj biznis ďalej rozvíjať

Za takmer 15 rokov vývoja BiznisWebu je radosť vidieť narastajúci počet spokojných e-shopárov na Slovensku. Najväčšia odmena za neustály vývoj a sledovanie e-commerce a online marketingových trendov sú pozitívne ohlasy na náš e-shopový systém FLOX.  A keďže sme sa za tie roky stretli s opakujúcimi sa otázkami ohľadne tvorby webstránky a e-shopu, rozhodli sme sa ich všetky odprezentovať na konferencii esko.  Viac informácií o konferencii pre e-shopárov a začínajúcich podnikateľov nájdete v rozhovore s autorom celej myšlienky, konceptu a hlavným realizátorom konferencie – Lukášom Koprivňanským.

1. Takých konferencií pre e-shopárov je na Slovensku a v Čechách množstvo. Väčšina z nich má čo ponúknuť a odnesieme si z nich naozaj hodnotné a v praxi využiteľné informácie. Prečo sa oplatí prísť práve 22.9. 2017 do Trenčína?

Lukáš Koprivňanský – autor myšlienky a hlavný realizátor konferencie esko

Lukáš Koprivňanský – autor myšlienky a hlavný realizátor konferencie esko

Najväčším rozdielom medzi nami a iným konferenciami je okruh tém, ktoré budú na konferencii rozoberané. BiznisWeb má dlhoročné skúsenosti s tvorbou e-shopov, predsa len je na trhu už 15 rokov a rukami jeho zamestnancov prešli tisícky e-shopov a obchodníkov a preto vieme, kde sú v e-shopoch najčastejšie chyby, ale aj kde samotní obchodníci robia chyby.

Na e-shop nepozeráme len z hľadiska SEO, PPC, textov, UX a podobne, internetový obchod vnímame ako celok, ktorý je poskladaný z malých častí, ktoré musia dokopy fungovať. Preto sme sa aj konferenciu rozhodli zamerať na tieto jednotlivé témy a o každej z nich vám príde porozprávať vynikajúci odborník. Rozumieme, že takéto témy sa nedajú obsiahnuť do jednej prednášky, preto sa nebojte využiť možnosti networkingu, ktoré konferencia so sebou prinesie.

Častokrát sme sa stretli s tým, že majiteľ e-shopu mal špecifickú otázku a nevedel, na koho sa obrátiť, preto by sme boli radi, ak by návštevníci videli túto konferenciu ako priestor pre ich špecifické otázky. Môžu ich klásť pracovníkom BiznisWebu, spíkrom, zástupcom jednotlivých spoločností alebo si môžu skúsenosti vymieňať len tak medzi sebou.

Ďalšími jednoznačnými výhodami sú ľahká dostupnosť z diaľnice, príjemné a moderné prostredie, nízke vstupné a skvelé obedové menu, ktoré si pre nás pripravil šéf kuchár Ján Duda v priestoroch novej reštaurácie Restaurant Facility System Hub.

2. Prvý ročník Slovenskej e-shopovej konferencie esko sa uskutoční 22. septembra 2017 v najmodernejšej a najekologickejšej budove v Trenčíne. Vo Facility System Hube. Lukáš, prečo si vybral práve tento priestor?

Tento priestor som vybral na základe viacerých kritérií, ktoré boli vopred stanovené.

Prvým kritériom bola jednoznačne kapacita priestorov. Hľadali sme priestor pre 100 účastníkov, ktorý nebude pôsobiť tak masovo, ale bude mať komornejší charakter.  Nakoľko sme chceli konferenciu usporiadať v Trenčíne, prípadne v priľahlom okolí, počet možností bol jednoznačne menší, ako keby sme boli napríklad v Bratislave.

Druhou podmienkou bola vybavenosť budovy pre potreby digitálnej konferencie – projektor, plátno, kvalitná wifi sieť pokrývajúca potreby našich návštevníkov, dostatočné množstvo zásuviek pre nabíjanie notebookov a kvalitné ozvučenie. Facility System Hub je nová budova, spĺňajúca tieto technické požiadavky bez problémov.

Tretím parametrom bola dostatočná veľkosť, klimatizácia a celková vzdušnosť priestoru. Konferencia bude prebiehať počas celého dňa, preto je potrebné, aby bola miestnosť kvalitne odvetrávaná.

Štvrtým parametrom je, ako som už spomenul, ľahká dostupnosť lokality a bezproblémové parkovanie s kapacitami pokrývajúcimi počet účastníkov.

No a v neposlednom rade to bol celkový dojem z miesta, chceli sme, aby sa naši návštevníci cítili príjemne, pohodlne a mali k dispozícií všetko, čo je potreba. Facility System Hub v tomto smere naše požiadavky spĺňal.

A samozrejme nemôžem zabudnúť na ústretovosť a príjemnú spoluprácu so slečnou Minárikovou, s ktorou komunikujem.

3. Kým sme odsúhlasili názov esko, trvalo nám to 2 dni. Vyberali sme celkovo z 18 nápadov. Ešte dnes máme na tabuli nakreslenú strigu na metle, ktorú nám pripomínal 1 z názvov :D. S grafickým návrhom a vizuálom to už bolo jednoduchšie. Kto je jeho autorom?

ako vznikol názov konferencie esko

2. favoritom názvu konferencie bola ESHOPERA, nakoniec však asociácie rozhodli v prospech esko 😀

Autorom je jednoznačne skvelá grafička Eva Roverová, ktorá vymyslela dizajn a grafiku na základe mojich veľmi letmých požiadaviek. V podstate som Eve opísal projekt, vysvetlil, akú emóciu do toho chceme vložiť, čo je cieľom, podstatou a čo chceme smerom k návštevníkom komunikovať a nechal som jej voľnú ruku.

Eva hneď na prvýkrát prišla s návrhom, ktorý bol s minimálnymi zmenami schválený a môžete ho dnes vidieť napríklad na webe konferencie. Dúfam, že sa vám páči rovnako ako mne. 🙂

4. Dizajn si následne kódoval Ty. Cez deň 100% supporťák a po nociach kóder. A aby toho nebolo málo, tak sme Ti pridali aj strihanie videí :D. Celkom si sa vyskilloval. Čo Ťa bavilo najviac?

Hmmm, pravdu povediac asi nemám favorita v rámci jednotlivých činností, všetko malo svoje čaro. Najzábavnejšie asi bolo, a stále je, sledovať ako sa myšlienky popísané na papieroch pomaly, ale isto menia na realitu.

Zábavné je taktiež pozorovať ako sa jednotlivé nápady vyvíjajú tak, aby do seba konceptuálne zapadali.

Viacero ideí, ktoré možno dobre vyzerali na papieri, sa nakoniec do samotnej realizácie ani nedostali. Každá časť realizácie takéhoto projektu má svoje čaro a zatiaľ ma bavili všetky fázy.

5. Koľko spíkrov sa nám odprezentuje a prečo si vybral práve ich?

Finálny počet spíkrov zatiaľ nie je uzatvorený, komunikujeme ešte s pár osobnosťami, ktoré by sme radi videli na konferencii. Uvidíme, ako to dopadne.

Čo sa týka potvrdených spíkrov, môžete sa tešiť na profíkov, ktorých určite poznáte, ak sledujete aspoň okrajovo slovenskú e-commerce scénu.

Spíkrov som vyberal na základe ich skúseností v oblasti, ktorej sa venujú, a s väčšinou z nich mám osobné skúsenosti zo školení, seminárov alebo prednášok buď ja, alebo niektorý z mojich kolegov a vieme tak s veľkou istotou povedať, že vám spíkri budú mať vo svojich vystúpeniach naozaj čo ponúknuť.

Tematicky sme sa zamerali na okruhy, v ktorých sa každý majiteľ e-shopu pohybuje. Nepôjde teda len o marketingové témy, ako tomu často býva na iných konferenciách.

6. Hlavným partnerom esko 2017 je DPD. Získajú účastníci konferencie nejaké špeciálne zľavy alebo bonusy na prepravu svojich zásielok?

DPD Slovensko - partner konference esko2017

Hlavný partner konferencie esko2017 je DPD Slovensko

Sme veľmi radi, že sa nám podarilo dohodnúť spoluprácu so spoločnosťou DPD a podporili našu konferenciu, nakoľko kvalitný dopravca, na ktorého sa môžete spoľahnúť, je jedným zo základných pilierov kvalitného e-shopu.

Zástupcov spoločnosti budete môcť stretnúť priamo na podujatí, či už to bude pri prezentačnom stánku, alebo na prednáške a verím, že ak ste vo svojom e-shope služby spoločnosti DPD nevyužívali, určite to zvážite.

Či už plánujete rozbehnúť podnikanie na internete, alebo inovovať svoj e-shop a webstránku, prípadne hľadáte overené tipy, ako získať viac objednávok a nových klientov, radi vás uvidíme 22.9.2017 v Trenčíne na konferencii esko2017.sk. Známi slovenskí odborníci vás naučia všetko, čo je pre úspešné podnikanie a jeho ďalší rast nevyhnutné.

Tešíme sa na vás :). podpis-sk

avatar
Autor: BiznisWeb.sk Tvorba webstránky a e-shopu s moderným a responzívnym dizajnom vo vlastnom redakčnom systéme Flox 3. Vytvorte si web či eshop zdarma.

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať