Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Oxalis dessous – spodná bielizeň a e-shop s históriou

Možno máte kamennú predajňu, ktorá dobre zarába, ale ak nemáte e-shop, prichádzate o ďalších zákazníkov. Inšpirujte sa príbehom rodinnej spoločnosti Oxalis dessous, ktorej počiatky siahajú do minulého storočia.

zakladateľka Oxalis dessous, Štepánka Kupcová

Zakladateľka Oxalis dessous, Štěpánka Kupcová na módnej prehliadke.

Hneď po revolúcii začali manželia Kupcovci s obchodom na Prahe 3 v Slavíkovej ulici. Predajňa bola zameraná na textil, teda na celý sortiment od pyžám, cez spodnú bielizeň, až po tepláky či pláštenky, čo v tej dobe bolo úplne bežné. Obchod fungoval a napredoval.

V roku 1997 otvorili ďalšie 2 predajne na vtedy najrušnejších nákupných triedach v Prahe.

Vývoj postupne začal smerovať k nákupným centrám, čo pre nich bola najväčšia výzva. Zo začiatku narážali na nedôveru developerov, pretože vraj neboli nadnárodná spoločnosť. Nepodľahli, išli ďalej za svojim snom, ktorý sa v roku 2007 stal skutočnosťou.  Sieť prvých predajní v obchodných centrách začína rásť. V podnikaní sa angažuje celá rodina, a syn Martin hľadá riešenie, vďaka ktorému vzniká e-shop oxalisdessous.cz a neskôr aj oxalisdessous.sk.

Niekoľkoročné skúsenosti teraz Martin Kupec odovzdá aj vám. Preto, pokiaľ premýšľate o tom, ako založiť web, prečítajte si, čo vám v dnešnej dobe pomôže získať spokojných a verných zákazníkov.

martin-kupec-marketingovy-riaditel-oxalisdessous

Martin Kupec – marketingový riaditeľ Oxalis dessous.

1. Martin, kto všetko stojí za e-shopmi a sieťou predajní Oxalis dessous?

Sme rodinná spoločnosť, ktorá viac ako 20 rokov prevádzkuje predajne najskôr s textilom a neskôr špecializované len na spodnú bielizeň, plavky a nočný sortiment.

Najväčším hnacím motorom spoločnosti sú určite moji rodičia. Ja som sa pripojil v priebehu štúdia na vysokej škole približne pred 4 rokmi.

Ďalším členom nášho tímu je Lucia, ktorá so mnou najviac spolupracuje na každodennom chode e-shopu. Jej veľký prínos oceňujem nielen ja osobne, ale tiež zákazníci nášho e-shopu, ktorí sú s ňou pravidelne v kontakte.

Nesmiem však zabudnúť ani na naše asistentky predaja, ktoré reprezentujú našu spoločnosť na predajniach a sú jedným z najdôležitejších článkov.

2. Váš e-shop Oxalis dessous od svojho založenia prešiel rôznymi dizajnovými úpravami. Prečo je podľa Vás dôležité investovať do responzívneho webdizajnu?

Myslím si, že v dnešnej dobe je responzívny dizajn nutnosťou vzhľadom k obľúbenosti prenosných smart zariadení (mobil, tablet…). My sme sa pri poslednej úprave snažili nastaviť moderný, skôr minimalistický dizajn, ktorý by sa hodil k luxusnej spodnej bielizni a zároveň sme s Vašou pomocou vyriešili responzivitu e-shopu. Všetky naše úpravy majú vždy jednotný cieľ –  zvýšiť používateľskú prívetivosť a zachovať pohodlné nakupovanie pre našich zákazníkov.

3. Čo ďalšie je podľa Vás pre úspešné podnikanie na internete kľúčové?

Dôležité je nadšenie pre prácu a určitá trpezlivosť. Pretože žiadny úspech nedosiahnete mávnutím čarovného prútika. My sme toho príkladom. Aj napriek tomu, že sa e-shopu venujeme už viac ako 2 roky a prvé úspechy máme za sebou, na tie veľké ešte stále čakáme :).

Ďalšie, čo by som určite poradil, je sledovanie posledných trendov v e-commerce. Tento obor veľmi rýchlo napreduje, je nutné sa neustálemu vývoju prispôsobiť a zlepšovať sa. Veľkou inšpiráciou sú určite veľké e-shopy.

V našom odvetví spodnej bielizne nám veľmi pomáhajú predajne Oxalis dessous. Zákazníci si objednajú z pohodlia domova, s pomocou personálu si na predajni vyskúšajú vhodnú veľkosť a rovno zaplatia. Naše asistentky predaja sú pravidelne školené a dokážu každému zákazníkovi poradiť, ako s výberom veľkosti, tak aj s vhodným strihom. V oblasti spodnej bielizne je skúsenosť asistentiek predaje absolútne nevyhnutná. To mi určite potvrdí každá žena. Takže, to je kľúč nielen k nášmu úspechu, spojiť e-shop s predajňami a kvalitným servisom.

4. Ako ste vyberali Váš sortiment a dostali sa práve k francúzskej spodnej bielizni?

Bola to samozrejme dlhá cesta, ale dvakrát do roka, už niekoľko rokov navštevujeme najväčší veľtrh spodnej bielizne vo Francúzsku, kde sme postupne vyprofilovali náš sortiment na luxusnú spodnú bielizeň, plavky a nočnú bielizeň.

Snažíme sa ísť cestou kvalitných produktov, ktoré zároveň budú robiť nositeľkám radosť, ako pohodlím, tak samozrejme aj dizajnom.

Dovolím si i trochu osvety na záver. Každá žena by si mala uvedomiť, že žiadny kus oblečenia nemá celý deň v bezprostrednom styku s pokožkou, a preto sa oplatí do spodnej bielizne zainvestovať.

Zaujímavé video o tom, ako vzniká luxusná spodná bielizeň Chantelle Paris:

5. V rámci obsahového marketingu sa venujete aj tvorbe video obsahu. Na Vašom youtube kanáli nájdu ženy množstvo videí o tom, ako si správne vybrať spodnú bielizeň. Ponúkate tak perfektné riešenie najčastejšieho ženského problému :). Ako tento nápad vznikol, oslovil Vás niekto na spoluprácu alebo to bolo presne naopak?

Na našich stránkach máme sekciu Novinky a články, kde píšeme o spodnej bielizni a samozrejme sa tiež zaoberáme poradňou.

video ako súčasť obsahového marketingu

Program Prádlománie učí ženy, ako vďaka spodnej bielizni vyzerať sexi, nechať vyniknúť svoje dokonalé krivky a siluetu a to aj v prípade, že nosia väčšie veľkosti. Spodná bielizeň Oxalis dessous dokáže urobiť kráľovnú naozaj z každej ženy.

Premýšľali sme, ako to posunúť o kúsok ďalej a trochu sme sa inšpirovali v zahraničí a vymysleli tématické videá, ktoré sa zaoberajú jednotlivými druhmi spodnej bielizne a práve naše odborníčky na z jednotlivých predajní radia, ako vybrať tú správnu bielizeň.
Nápad teda vznikol u nás, ale ťažšie bolo ho realizovať 🙂 a nájsť niekoho, kto by ho odvysielal. Nakoniec sme sa dohodli so spoločnosťou playtvak.cz a vznikol program Prádlo mánie. Jednotlivé diely teraz v repríze, práve v rámci obsahového marketingu, zverejňujeme aj na našom youtube kanáli
.

6. Spolupráca s blogerkami Vám taktiež nie je cudzia, ako sa Vám podarilo získať napríklad Sexy Mamas, Nikol Kouklovú alebo Lindu Bernátovú? Je ťažké zohnať v dnešnej dobe spoľahlivé blogerky? Veľa majiteľov e-shopov totiž stále tento spôsob propagácie nevyužíva. A to aj napriek tomu, že má obrovský potenciál.

Pre získanie blogeriek musíte byť aktívni. Rozhodne nečakajte, až Vás oslovia ony. Nám sa podarilo nadviazať spomenuté spolupráce, ktorých si veľmi cením. Naozaj výbornú spoluprácu máme s blogerkami zo Sexy Mamas, ich krásne výstupy na sociálnych sieťach a ich stránkach sú pre nás obrovskou podporou.

Za seba môžem povedať, že je pomerne ťažké spoluprácu dohodnúť, ale nemá zmysel sa toho báť. Nezabúdajte ani na vyhodnocovanie. To platí rovnako, ako u ostatných reklamných kanálov.

7. Okrem youtube ste aktívni aj na ďalších sociálnych sieťach. Ktoré sa Vám osvedčili najviac a prečo?

Najviac sa nám osvedčil Facebook, ale je to najmä tým, že sme na ňom, v porovnaní s ostatnými sieťami, najdlhšie a stihli sme si už vybudovať pomerne slušnú základňu fanúšikov. Je fakt, že aj výdaje pre tento kanál je sú sociálnych sietí u nás najvyššie. V poslednej dobe sa snažíme byť aktívni na Instagrame, ktorý sa teší veľkej popularite a aj mne osobne sa veľmi páči.

8. V detaile Vašich produktov skvelo doporučujete aj tzv. alternatívne produkty z kolekcie. Oceňujú Vaši zákazníci, že im takto šetríte čas a myslíte na ich potreby? Akú máte odozvu?

doporučené produkty v e-shope

Doporučené produkty zvyšujú hodnotu objednávky v e-shope.

Úprimne si myslím, že je to určitý štandard, ktorý má, resp. by mal mať v dnešnej dobe každý e-shop. Určite to zákazníkom uľahčuje orientáciu a dokáže podporiť predaj. Najviac se nám osvedčili aj naposledy prehliadané produkty, ktoré máme implementované externe a zákazníci ich vo veľkom využívajú.

9. Váš e-shop ste pred viac ako 2 rokmi vybudovali v BiznisWebe. Skúšali ste aj iné platformy? Ak áno, čo Vás presvedčilo, aby ste si vybrali práve FLOX?

Priznám sa, že som sa o ďalšie možnosti intenzívne zaujímal a čo sa týka pomeru cena výkon, musím povedať, že systém FLOX nemá konkurenciu. Takže to nás presvedčilo a so spoluprácou sme naviac veľmi spokojní a tešíme sa, že budeme spoločne prekonávať ďalšie výzvy.

10. Aké máte plány do budúcna? 

Zhruba pred 3 mesiacmi sme začali so slovenskou verziou oxalisdessous.sk, ale je čo vylepšovať a musíme sa na Slovensku najprv dostať do väčšieho povedomia, ako predajca spodnej bielizne. To je pre nás teraz najväčšia výzva. A dúfam, že čoskoro budeme riešiť expanziu do ďalšej krajiny :-).

Rozbehnúť podnikanie, ktoré nakoniec zamestná celú rodinu, to znie ako krásny sen. A keď sa tento sen zmení v realitu a vidíte, aké ovocie prináša vaše úsilie, satisfakcia je tak silná, že zrazu máte kopec ďalších nápadov. Napríklad ako Martin Kupec so svojou rodinou. Svojim zákazníkom ponúka maximálny komfort a luxus, školený personál, široký výber a množstvo doplnkových informácií o spodnej bielizni. A to všetko online, na svojom e-shope, ale i offline v kamenných predajniach, ktorých počet neustále stúpa. Luxusný nádych francúzskych značiek sa nesie celým e-shopom, ale aj v predajniach.

Vďaka Oxalis dessous je sen o dokonalom vzhľade na dosah každej žene. Oxalis totiž nepredáva len spodnú bielizeň, plavky a nočný sortiment, ale pomáha ženám k ceste za svojim JA.

A presne o tom by malo byť aj vaše podnikanie na internete. Ponúkať zákazníkom pocity, zážitky, pohodlie a zároveň ich uistiť v tom, že práve preto je nákup vo vašom e-shopu tým najsprávnejším rozhodnutím.

Tak smelo do toho! Teraz už viete ako :). Na začiatok skúste napríklad e-shopové riešenie alebo e-shop zdarma od BiznisWebu.

podpis-sk

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať