Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Aké to je, keď podnikanie vezme do rúk mama

Byť mamou a zároveň podnikateľkou s vecami pre deti je tá najlepšia kombinácia na podnikanie na internete. Viete prečo? Mama predsa chce pre svoje dieťa to najlepšie.

A to isté platí aj vo vzťahu k samotným zákazníkom. Vyberá pre nich tie najlepšie produkty, pripravuje tie najvýhodnejšie akcie, má trpezlivosť s ich rozhodovaním a ochotne poradí s výberom, dokáže skombinovať veci do takého outfitu, že aj módny návrhár by mohol závidieť.

Má to jednoducho v génoch. 🙂

Klára Borlová – LittleShoes.cz

Klára Borlová – LittleShoes.cz

Klára Borlová z littleSHOES.cz o tom vie svoje. Multitasking zvláda na jedničku. Hociktorý vrcholový manažér by jej mohol závidieť schopnosť riešiť viac úloh naraz a za podstatne menej času, než má ktokoľvek z bežných zamestnancov k dispozícii.

A nakoľko je dilema práce na doma a nejaké to euríčko k materskej pomerne častá téma, rozhodli sme sa ukázať, že podnikanie na internete je ideálne riešenie.

1. Klára, ste trojnásobnou maminou, tipujem správne, že práve Vaše deti boli pre Vás hlavným stimulom, prečo ste začali podnikať?

Áno, presne tak, a to hneď v dvoch rovinách. Keď som chcela ročnej dcére kúpiť topánkočky, narazila som na značku, ktorá sa mi veľmi páčila, ale v Česku bola nedostupná. Tak vznikla možnosť začať ju u nás predávať. Zároveň som mala chuť na materskej aspoň pár hodín týždenne pracovať. Chceli sme mať viac detí a vedela som, že do práce na 8 hodín denne s pevnou pracovnou dobou sa len tak nevrátim. Začať podnikať tak bolo ideálne, nemala som veľké očakávánia, nemala som čo stratiť a vyhovovalo mi sa mentálne zamestnať.

2. Kto všetko stojí za littleshoes.cz?

Klára Borlová –  expedícia objednávok barefoot obuvi v littleshoes.cz

Klára Borlová – expedícia objednávok barefoot obuvi v littleshoes.cz

little SHOES som bola prvý rok ja a manžel v roli sponzora:-) Ale, nie, robím si srandu, práci som robila ja, on ma skôr podporil, občas niečo konzultoval a keď bolo najhoršie, odniesol balíky na poštu. Dodal mi hlavne odvahu investovať do projektu čas a peniaze. Posledný rok zamestnávam ďalšiu maminku, ktorá sa stará najmä o odosielanie tovaru. Expedovať musíme rýchlo, denne, na to ja nemám kapacity.

3. Barefoot obuv je už aj v našich končinách pomerne obľúbená a mnoho rodičov je ochotných investovať do správnych topánočiek nemalé peniaze. Nie každý si ale taký luxus môže dovoliť. Aké predajné argumenty fungujú vo Vašom prípade?

barefoot obuv je měkká, flexibilní a simuluje chůzi na boso

Barefoot obuv je mäkká, flexibilná a simuluje chôdzu naboso

Ponúkame tovar rôznych cenových kategórií, niektorí cenu neriešia, očakávajú hlavne top kvalitu, iní hľadia na dizajn, značku, niekto chce čo najlacnejšie barefootky… Máme rôznych zákazníkov, a preto rozširujeme sortiment, aby si vybral každý to svoje.

Maminky si uvedomujú, že nohy a zdravá chôdza ovplyvňujú držanie tela a chcú predísť  problémom s bolesťou chrbta a krku. Deformovať dieťaťu nohu v zlej obuvi môže byť naozaj problém. Takže aj rodiny s nižším príjmom sú ochotné investovať do zdravej obuvi. Barefoot obuv sa navyše dobre predávajú aj nosené,  takže investícia do nich sa môže čiastočne vrátiť.

FB je skvělý kanál pro komunikaci se zákazníky

FB reklama sa síce ako zdroj nových objednávok neosvedčila, ale pre komunikáciu so zákazníkmi slúži perfektne.

4. Ktoré predajné kanály Vám generujú najviac zákazníkov? Heureka, Facebook, Google AdWords…?

U nás vedie Google, veľkým sklamaním je pre mňa reklama na Facebooku, ale možno robíme niečo zle. A budete sa diviť, na Heureke de facto nie sme, ale to len preto, že nestíham plniť niektoré svoje úlohy. Určite je to oblasť, v ktorej sa môžeme posunúť vpred.

5. V rámci obsahového marketingu nadväzujete aj spoluprácu s blogerkami. Aký efekt má pre Váš e-shop táto forma spolupráce?

Ja mám spoluprácu s blogerkami strašne rada, je to síce propagácia, ale iná – ľudskejšia, priateľskejšia, sú to tiež maminky, píšu o svojich zážitkoch, doporučujú, hodnotia, sú milé, ústretové… Efekt je rôzny, niekedy sa po článku spustí lavína objednávok a je jasné, odkiaľ vietor fúka.  Ale sú aj texty, ktoré pozornosť neupútali, ani neovplyvnili návštevnosť internetového obchodu.

obsahová strategie - spolupráce s blogery

Spolupráca s blogerkami funguje u littleshoes.cz perfektne. Nie je nad to, keď nerozhodný rodič natrafí na takýto článok. Reálna skúsenosť predá lepšie ako predražená PPC reklama. Celú recenziu spokojnej maminy-blogerky nájdete na madamecoquette.cz.

Mne sa páči, že spolupráca nie je tak biznisová, nikto nemá cenník a podmienky, za koľko o mne napíše, čo je prípad iných marketingových kanálov. Sú aj články, ktoré vyšli bez môjho vedomia, jednoducho u mňa autorka nakúpila a bola spokojná a napísala. To poteší úplne najviac.

6. So svojim e-shopom ste do ByznysWebu prešli od konkurencie. Máte pocit, že toto rozhodnutie Vášmu podnikaniu pomohlo alebo skôr uškodilo? Aké kroky ste podnikli, aby ste zabránili prepadu pozícií na Google?

presmerovanie URL adresy

V rámci migrácie e-shopu z iného e-shopového riešenia na FLOX 3 od BiznisWebu systém automaticky priradí pôvodným adresám nové URL. Eliminuje sa tak event. prepad pozícií vo výsledkoch vyhľadávania. Prečítajte si, ako presmerovanie URL funguje.

Určite mi to veľmi pomohlo. Na prvý pohľad e-shop lepšie vyzerá, je to síce len dizajn, ale keď stránky pôsobia živo, moderne, určite to zaujme aj zákazníkov a viac ich nakupovanie baví. Výrazný posun je vo funkciách, mne to ušetrilo prácu a zákazníkom zjednodušilo nakupovanie. Prepad v pozíciách vo vyhľadávačoch som ale podcenila a je to vec, ktorú by som určite do budúcna urobila lepšie, stačí na to myslieť a pomôcť si odborníkmi.

7. Prečo ste si pre svoje podnikanie na internete vybrali práve ByznysWeb? Aké boli hlavné argumenty, ktoré Vás presvedčili?

Skúsila som si mesiac zdarma rôznych e-shopových riešení, skoro všetky ponúkajú nejakú trial verziu a Byznysweb mi prišiel user friendly, intuitívny, moderný, funkciami postačujúci, ocenila som zrozumiteľné návody, grafické šablóny a priaznivé ceny za balíčky.

8. Aké sú Vaše ďalšie plány s e-shopom?

Sama som zvedavá, ako sa e-shop vyvinie, keď sa budem práci viac venovať, keď budú deti v materských a základných školách a ja budem môcť intenzívnejšie pracovať. Myšlienok je množstvo – od nových značiek, po väčšie veľkosti, obuv pre dospelých, kamennú predajňu, ďalší sortiment pre deti, vlastnú výrobu… uvidíme.

 

Klára nie je jediná šikovná maminka, ktorá na BiznisWebe/ByznysWebe úspešne prevádzkuje svoj e-shop. Veríme, že aj vďaka jej príbehu prídete na to, ako zarobiť na internete aj popri materskej dovolenke. Na začiatok môžete využiť napríklad e-shop zdarma.

Prejeme vám, nech sa vášmu podnikaniu darí 🙂 podpis-sk

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - v BiznisWebe pracuje od r. 2009, momentálne ako Key Account Manager. Vo voľnom čase relaxuje s rodinou a psom v prírode alebo premýšľa nad novými témami, ktoré by vás mohli zaujímať ;)

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať