Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

5 vecí, ktoré nesmú chýbať dobrému eventu

Event marketing je skvelý spôsob propagácie vašej firmy. Urobí perfektné promo vašim produktom a službám alebo ukáže vaše konkurenčné výhody. Ako ale prilákať na vašu akciu to správne publikum a aké technológie využiť, aby váš event zožal úspech?

Vyspovedali sme Petru Vegnerovú z firmy AV MEDIA, ktorá má s realizáciou eventov niekoľkoročné skúsenosti. Inšpirujte sa:

1. Petra, ako podľa vás na moderný event? S čím všetkým musíme počítať?

Začala by som tým, že si vyjasním ciele eventu a čo mne (zadávateľovi) a účastníkom má event priniesť. Tým dostanem indikáciu, koľko môžem za event utratiť a predpokladanú formu eventu (školenie, konferencia, výstava, gala a pod.). Vyberiem lokáciu. Ak chcem robiť moderný event, vo všetkých týchto fázach by som v ideálnom prípade mala so svojimi technologickými dodávateľmi konzultovať  reálnosť a dopad na náklady, pretože aj zdanlivo malá bariéra (napr. nemožnosť vešať pod strop) na danom mieste, vám môže pokaziť skvelý kreatívny koncept, resp. výrazne zvýšiť náklady. Na modernosti dodá eventu atmosféra, zapojenie účastníkov, práca s registráciou, ale tiež aktuálne informácie o účastníkoch, zájem o jednotlivé expozície či prednášky, alebo informácie, ktoré o evente zdieľajú účastníci na sociálnych sieťach. A takto by sa dalo pokračovať ešte dlho. To všetko bez moderných technológií neurobíte. Navyše, je potrebné myslieť na to, že tieto technológie sú vzájomne previazané – od spotreby elektrickej energie až po potrebu prístupu na internet. No a samostatnou kapitolou sú „green“ alebo „sustainable“ eventy.

2. Dnes je populárnym lákadlom rôznych eventov napríklad virtuálna realita. Prečo sú takéto technológie pre eventy dôležité?

Tradičné technológie pomáhajú najmä s prenosom informácií. Či už obrazovo, alebo zvukovo. U moderných technológií sa kladie dôraz na automatizáciu a interaktivitu, resp. zapojenie účastníkov. Je jedno, či sa jedná o tradičné alebo moderné technológie, obe majú rovnaký cieľ – vtiahnuť účastníkov do deja, a tým pomôcť splniť cieľ eventu, čím sa vraciam k predchádzajúcej otázke. Event plannerom technológie zasa uľahčujú produkciu a realizáciu eventu a s tým súvisí aj šetrenie času a často tiež financií.

3. Technológie závratnou rýchlosťou napredujú. Na čo sa môžeme tešiť v budúcnosti? Kam smerujeme?

V dnešnej dobe kladieme dôraz na dva trendy – väčšie zapojenie účastníkov a automatizácia s cieľom ušetriť čas a peniaze. Príkladom zapojenia môže byť napríklad 4K, virtuálna realita, mobilné aplikácie a IT riešenia obecne.  Príkladom druhého trendu sú napríklad automatické kamery, natočenie príspevkov vopred, streaming alebo napr. stále populárnejšie chatboty. Ale technológií, s ktorými sa budeme stretávať na eventoch, je stále viacero – od senzorov a kamier sledujúcich správanie účastníkov, cez individualizáciu zážitkov účastníkov, až po spracovanie dát o účastníkoch, ktoré sme vďaka smart zariadeniam schopní získať. To prinesie ďalšie argumenty, prečo dávať do eventov viac peňazí a robiť ich atraktívnejšími.

4. Petra, keby ste mali špecifikovať 5 vecí, ktoré musí mať naozaj dobrý event, ktoré by to boli?

Po prvé je to presne špecifikovaný cieľ eventu a tomu prispôsobené plánovanie a priebeh celej akcie. S ohľadom na konkrétny cieľ by malo dôjsť aj k následnému vyhodnoteniu. Správny event dokáže účastníkov zapojiť do deja tak, aby sa cítili ako jeho súčasť. Určite by sme nemali zabúdať ani na ľudí, ktorí sa na príprave akcie podieľajú – musia byť nielen zapálení, ale aj spoľahliví a hlavne flexibilní. No a v neposlednom rade je to určite dobrá zábava, skvelé občerstvenie a dokumentácia akcie, ktorá zachytí atmosféru.

Ak plánujete usporiadať pre svojich klientov naozaj úspešný event, doporučujeme navštíviť nasledujúce akcie:

  • Event Marketing Night 28. júna 2017 v 19:00–21:00 v Impact Hub v Ostrave, kde ostrieľaná event manažérka Klára Honzíková prezradí, kedy a ako využiť event ako predajný nástroj. Jej know-how z medzinárodných konferencií Engage pod zástavou Socialbakers využijete pri usporiadaní nezabudnuteľného eventu alebo konferencie. Viac informácií na FB evente.
Event Marketing Night 28. června 2017

Event Marketing Night už 28.júna 2017 v 19:00–21:00 v Impact Hub v Ostrave

  • Event Marketing Academy Technology Edition, 29.júna 2017 v 18:00–20:00 v Impact Hub v Prahe. Na workshope o IT riešeniach so skúsenými ajťákmi sa naučíte, ako na efektívnu registráciu používateľov, zbieranie a analýzu dát o účastníkoch, a spoznáte mobilné aplikácie alebo možnosti streamingu, ktoré pomôžu dotvoriť perfektný dojem z vášho eventu. Ďalšie informácie o akcii sa dozviete aj cez FB event.

 

Veríme, že informácie z akcií vám pomôžu usporiadať event, vďaka ktorému ľahko získate nových a verných zákazníkov a na ktorý sa bude ešte dlho spomínať.

Príjemný deň praje podpis-sk

avatar
Autor: BiznisWeb.sk Tvorba webstránky a e-shopu s moderným a responzívnym dizajnom vo vlastnom redakčnom systéme Flox 3. Vytvorte si web či eshop zdarma.

Diskusia k článku