Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Tipy z Trend Online Academy na vylepšenie vašej AdWords reklamy

overené tipy, ako zefektívniť reklamné kampane v AdWordsInšpirovaní skvelou prednáškou Richarda Kondáša z ui42 digital sme si pre vás pripravili niekoľko účinných trikov na vylepšenie vašej AdWords reklamy, ktorá je výborným nástrojom na podporu predaja vo vašich e-shopoch. Poďme si povedať, čo môžeme urobiť pre lepšiu optimalizáciu reklamných AdWords kampaní.

  1. Pri vytváraní reklamnej kampane by ste si mali ako prvý stanoviť cieľ kampane.  Pre majiteľov e-shopov je to často nákup v e-shope. No kampane môžu mať ďalšie ciele ako je napríklad prihlásenie sa návštevníka do newslettra alebo budovanie povedomia o značke alebo produkte.  Po určení konkrétneho cieľa je dôležité vybrať relevantnú landing page (cieľovú stránku), na ktorú sa klient po kliku na reklamu dostane. Landing page by mala zodpovedať obsahu reklamy, ktorá klienta priviedla a mala by mu umožniť splniť cieľ, ktorý ste si pri tvorení kampane stanovili.

  1. Veľmi dôležitým aspektom každej reklamy v AdWords sú kľúčové slová. Pri ich výbere sa oplatí byť veľmi dôslední. Kľúčové slová môžu byť rôzne – od všeobecných až po veľmi konkrétne.  Čím sú kľúčové slová všeobecnejšie, tým klesá ich relevancia, rastie počet vyhľadávaní, rastie konkurencia, rastie cena za klik a rastie aj vzdialenosť klienta od nákupu. Je preto potrebné zvážiť viacero aspektov kľúčového slova, nie len jeho vyhľadávateľnosť.

všeobecné a konkrétne kľúčové slová

Všeobecné kľúčové slová majú síce vyššiu vyhľadávanosť, ale aj cenu.

  1. Google AdWords poskytuje niekoľko typov zhôd kľúčových slov – voľná zhoda, modifikovaná voľná zhoda, frázová zhoda, presná zhoda a vylučujúca zhoda. Každý typ zhody má svoj význam a pre správnu efektivitu kampane je veľmi dôležité vybrať správny typ.

  2. Negatívne kľúčové slová môžu byť taktiež veľkým pomocníkom pri správnom cielení reklamy. Predávate čisto nové produkty vo svojom internetovom obchode? Vylúčte preto bazár ako kľúčové slovo. Mohlo by sa totiž stať, že vaša reklama sa bude zobrazovať ľuďom, hľadajúcim produkt, ktorý možno ponúkate, ale majú záujem o používaný produkt za nižšiu cenu.

  3. Dôležitou súčasťou vytvárania reklamy sú texty. Pri ich tvorbe si dajte záležať, vo vyhľadávacej sieti je to totiž hlavný spôsob ako potenciálneho návštevníka zaujať. Texty by mali zdôrazňovať unikátnosť nákupu vo vašom e-shope. Nebojte sa použiť v reklamných textoch aj akcie, ktoré vo vašom internetovom obchode práve prebiehajú. Texty by taktiež mali obsahovať kľúčové slovo, nakoľko pri zobrazení reklamy Google toto kľúčové slovo zvýrazní a nádejnému návštevníkovi môže tak vaša reklama pripadať najrelevantnejšia.

autorozohe-ppc.png

Ukážka reklamného textu z PPC kampane klienta.

  1. rozšírenie adwords

    Pre mobilných návštevníkov odporúčame rozšírenie o telefónne číslo.

    Ďalším prvkom, ktorý môže výrazným spôsobom ovplyvniť rozhodnutie návštevníka, sú rozšírenia reklamy. Google AdWords poskytuje viacero typov rozšírení, je preto potrebné si vybrať práve tie, ktoré sa vám najviac hodia. Ak máte kamennú predajňu, môže vás zaujať rozšírenie o lokalitu, no ak kamennú predajňu nemáte, tento typ rozšírenie bude pre vás nezaujímavý.  Rozšírenia reklamy môžu návštevníkovi poskytnúť množstvo cenných informácií a zaviesť ho aj na iné podstránky, ako je hlavná landing page reklamy.

  1. Najdôležitejšia je však celková kvalita reklamy. Celková kvalita reklamy sa odvíja od relevancie landing page, na ktorú z reklamy posielate svojich návštevníkov. Správna landing page obsahuje obsah sľúbený v reklame, umožňuje priamo návštevníkovi splniť cieľ reklamy a je zoptimalizovaná pre zariadenie, na ktorom sa reklama zobrazila. Celková kvalita reklamy sa odvíja aj od skóre kvality, ktoré dosahujú kľúčové slová. Skóre kvality je vypočítané na základe relevancie reklamy na dané kľúčové slovo, na základe predchádzajúcich skúseností so vstupnou stránkou a na základe očakávanej miery prekliku. Všetky údaje si vyhodnocuje a stanovuje Google na základe dostupných štatistík.

Budovanie kvalitného internetového obchodu je pomalý proces. Veríme, že tvorbu e-shopu ste s Floxom hravo zvládli, kvalitné reklamné kampane by mali byť ďalším krokom k úspešnému e-shopu. Veríme, že aj tieto jednoduché tipy pre AdWords vám pomôžu predávať na vašich e-shopoch viac a zoptimalizovať rozpočet vašej reklamnej kampane. Tak do toho! Prajeme veľa úspechov :).

avatar
Autor: Lukáš Koprivňanský Lukáš pracuje ako Key Account Manager pre klientov BiznisWeb.sk a ByznysWeb.cz. V malíčku má však aj HTML a CSS a tak Vám rád pomôže aj s drobnými webdizajnovými úpravami.

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať