Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Dobromat – nákup, ktorý pomáha

Dobromat - medzinárodná dobročinná affiliate sieťPočuli ste už o Dobromate? Ide o projekt podporujúci dobrú vec, určite si poviete a možno aj pomyslíte, takých tu už bolo…  Áno, ale tento je iný.

Za pár mesiacov existencie sa do siete Dobromatu zapojilo už viac ako 700 slovenských, českých, ale i zahraničných e-shopov. Sme radi, že sú medzi nimi aj naši klienti – beardguru.sk, otehotnenie.sk, oxalisdessous.cz alebo style-moda.cz. A teraz sa pozrime na to, aké výhody môžete s Dobromatom získať, či už ste na strane zúčastnených e-shopárov, alebo zákazníkov.

Ako Dobromat funguje sme sa spýtali Mariána Repáňa z Dobromatu.

1. Marián, ako a kedy vznikla táto skvelá myšlienka Dobromatu?

Niekedy v polovičke roka 2015 som narazil na článok o podobnom koncepte v zahraničí. Veľmi ma to oslovilo.
Bol to spôsob, ako spojiť na prvý pohľad nezlučiteľné záujmy obchodov, ktoré sa naháňajú za novými zákazníkmi a neustále hľadajú spôsoby, ako existujúcim zákazníkom predať ďalší produkt a neziskovkami. Tie sú zas neuveriteľne podfinancované a fungujú najmä vďaka úprimnému záujmu a nasadeniu ich členov a sympatizantov, ktorých sú však desaťtisíce.
Potom nasledoval prieskum trhu. A keď som zistil, že je o to záujem, nasledovalo vytvorenie tímu, prispôsobenie konceptu našim podmienkam a samotná realizácia.

2. Primárnym cieľom Dobromatu je podporovať tých, ktorí to potrebujú – okrem občianskych združení napr. aj športové kluby, mládežnícke organizácie alebo združenia rodičov pri MŠ atď. Stačí organizáciu zaregistrovať. Ako to prebieha ďalej? Podlieha tento proces schvaľovaniu, overeniu údajov?

Okrem snahy podporovať neziskovky je našim cieľom dostávať do povedomia verejnosti spoločensky prospešné e-shopy, ktoré sa registráciou na Dobromate rozhodli prispieť k riešeniu mnohých spoločenských problémov.
Každá registrácia neziskovky podlieha manuálnej kontrole a overovaniu v príslušných registroch. Keď sú splnené všetky podmienky, dôjde k jej schváleniu. Od tohto momentu môže neziskovka využívať Dobromat na získavanie príspevkov na svoju činnosť.

3. Aký máte feedback od organizácií?

Výborný. Najmä od tých, ktoré sa naozaj aktívne snažia využiť potenciál Dobromatu. Máme neziskovku, ktorá po pár mesiacoch dokázala z nákupov získať takmer 750€ a čaká na schválenie ďalších cca 1500€. Máme však aj také, ktoré si myslia, že sa stačí zaregistrovať a ostatné už pôjde samo. Výsledky sú samozrejme závislé od ďalšej práce s komunitou, ktorá je okolo neziskovky.

4. Samotná podpora organizácií prebieha nákupom v partnerských e-shopoch priamo cez váš portál Dobromat.sk? Priblížte nám, prosím, fungovanie takéhoto nákupu. Čo rozhoduje o tom, koľko % z nákupu dostane dané združenie? Ak napríklad chcem nakúpiť na otehotnenie.sk a podporiť naše E-ženy a chcem ako zákazníčka, aby dostali až 15% z môjho nákupu, ako to môžem ovplyvniť?

Nákup sa realizuje priamo na stránke e-shopu. Na našej stránke si zákazník zvolí len neziskovku, ktorú chce nákupom podporiť a následne ho už presmerujeme do e-shopu. Za zrealizovaný nákup nám prináleží odmena. Jej výška závisí od dohody s e-shopom. Pri rôznom sortimente mávajú e-shopy rôzne marže a teda aj príspevok pre neziskovku sa môže pohybovať v určitom percentuálnom rozmedzí, podľa druhu zakúpeného produktu.

dobromat-nakup-otehotnenie-podpori-ezeny.png

Na Dobromat.sk stačí vybrať niektorý zo zapojených e-shopov a organizáciu, ktoré chcete svojim nákupom podporiť.

presmerovanie zákazníka z Dobromatu na zapojený e-shop

Dobromat.sk presmeruje zákazníka priamo na stránky e-shopu.

5. Zákazník, ktorý takto nakupuje pravidelne, sa môže na Dobromate zaregistrovať. Čo týmto krokom získa?

Získa detailný prehľad o všetkých svojich presmerovaniach do jednotlivých e-shopov, nákupoch, ich výške a výške venovaného príspevku tej ktorej neziskovke. Zároveň nám môže vo svojom konte iniciatívne označiť presmerovania, ktorých výsledkom bol nákup. Respektíve dodatočne reklamovať presmerovanie, ktoré sa skončilo nákupom, ak by to systém náhodou nezaznamenal korektne.
Taktiež získava exkluzívne zľavy v e-shopoch a automaticky sa zúčastňuje zlosovaní o hodnotné ceny z e-shopov.

6.  Aké výhody prináša Dobromat samotným e-shopom?

  • robí im bezplatnú reklamu,

  • získava im nových a hlavne loajálnych zákazníkov, ktorí nehľadajú najnižšiu cenu na trhu,

  • zvyšuje im tržby,

  • buduje im povedomie a reputáciu spoločensky prospešného obchodu,

  • zvyšuje im návštevnosť,

  • dáva im konkurenčnú výhodu voči nezapojeným e-shopom,

  • spätný odkaz.

7. Ako prebieha nadviazanie spolupráce s e-shopmi? Pre registráciu je potrebné vás kontaktovať?

Základné informácie pre e-shopy sú dostupné na https://dobromat.sk/obchody/spolupraca. Keďže sa ale spolupráca dohoduje vždy individuálne, je potrebné nás kontaktovať. E-shop oboznámime s detailmi fungovania a dohodneme si podmienky spolupráce. Po podpise zmluvy o spolupráci sa e-shop integruje a vytvorí sa mu prístup do systému s množstvom štatistík a funkcionalít.
Kvôli dôveryhodnosti na to využívame systém nezávislého dodávateľa s dlhoročnými skúsenosťami a celosvetovou pôsobnosťou.

Ako implementovať Dobromat do e-shopu od BiznisWebu?

Chcete sa aj vy zapojiť do siete e-shopov podporujúcich Dobromat?

Získajte nových, verných zákazníkov a využite vašu marketingovú príležitosť, implementácia do Flox 3 je jednoduchá:

1. dohodnite si podmienky spolupráce s pracovníkmi Dobromatu – eshop@dobromat.sk alebo 0903 103 906

2. implementačný kód vložte do HTML bloku a nastavte ako globálny blok

vloženie kódov Dobromatu do e-shopu

Aby napojenie e-shopu na Dobromat fungovalo správne, vložte kód cez HTML blok, nastavte ako globálny a uložte.

3. nastavte meranie konverzií priamo v e-shope, v administrácii, v sekcii Nastavenia > Texty a šablóny > Preddefinované šablóny > Súhrn objednávky – web

nastavenie merania kovnerzií v dobromate

Nastavenie merania konverzií v e-shope zapojeného do siete Dobromatu

4. Uložte a máte hotovo 🙂

Dobromat je medzinárodná dobročinná affiliate sieť, ktorá prináša výhody všetkým zúčastneným stranám. Podporovateľom, e-shopom i podporovaným združeniam a neziskovkám. Takže či už ste na jednej, alebo druhej strane, vždy môžete získať.

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - v BiznisWebe pracuje od r. 2009, momentálne ako Key Account Manager. Vo voľnom čase relaxuje s rodinou a psom v prírode alebo premýšľa nad novými témami, ktoré by vás mohli zaujímať ;)

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať