Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Ako bolo na Mastersgate – 2.časť

ako bolo na Mastersgate - 2.časťV 2. časti reportu z Mastersgate Eshop Summitu vám predstavíme 7 aktuálnych trendov online marketingu, tipy pre budovanie identity fashion e-shopu a možnosti, ako odlíšiť svoj web od konkurencie.

Veríme, že aj počas veľkonočných sviatkov si nájdete čas a inšpirácie od ostrieľaných profíkov využijete vo váš prospech.

Martin Volek, Volis International – Nové trendy v online marketingu

V dnešnej dobe si približne 30 – 40 % mladých ľudí blokuje reklamu, a preto je dôležité hľadať nové spôsoby ako ich zaujať. Keď je niečo nové, zvyčajne to je aj lacné a veľmi efektívne. Aj reklama v AdWords a na Facebooku bola pred pár rokmi veľmi lacná oproti svojej dnešnej cene.

7 trendov v online marketingu

1. Robte veci postupne

Neskúšajte byť od začiatku na všetkých frontoch. Spravte si na svojich stránkach najprv SEO optimalizáciu a UX tak, aby zákazníkov neodradzoval samotný web. Spravte si mobile friendly web. Následne sa sústreďte na AdWords alebo Facebook reklamu. Potom display reklamu. Robte veci krok po kroku, postupne zlepšujte každý jeden článok celej reťaze.

2. Komunikujte podľa publika, ku ktorému hovoríte

Každé publikum, ku ktorému sa prihovárate, rôzne vníma informácie. Rozdeľte si zákazníkov do 4 základných nákupných fáz:

SEE – fáza, v ktorej oslovujeme najširšie zasiahnuteľné publikum. Ľudia v tejto fáze vašu značku, produkt alebo službu ešte vôbec nepoznajú.

THINK – v tejto fáze publikum vašu značku, produkt alebo službu pozná, porovnáva ju s konkurenciou a rozmýšľa nad možnosťami.

DO – fáza, v ktorej chce kvalifikované publikum v danom momente vykonať konverziu, napríklad nakúpiť.

CARE – fáza, v ktorej oslovujete existujúceho zákazníka.

3. Zaujmite

Robte netradičné a “neokukané” veci. Výborným príkladom sú animácie na weboch alebo v aplikáciách. Ľudí pri scrolovaní obsahu často upúta niečo zaujímavé, musíte v nich vzbudiť pozornosť a zvedavosť prekliknúť sa na vašu stránku.

4. Bezpečnosť e-shopov a webstránok

Množstvo e-shopov zabúda na bezpečnosť svojich obchodov. V dnešnej dobe stúpa počet kybernetických útokov a je dôležité ochrániť vaše dáta pred útočníkmi. Z výskumov vyplýva, že až 75 % webov vytvorených na WordPresse je infikovaných.  Priebežne si svoje weby aktualizujte, monitorujte a skenujte, aby ste neboli nemylo prekvapení.

Jednou z možností, ako ochrániť vaše dáta, i dáta od vašich zákazníkov, je SSL certifikát.

5. Rýchlosť načítania stránok

Ľudia sú pri načítavaní stránok čoraz netrpezlivejší. Z posledných výskumov vyplýva, že iba o 1 sekundu rýchlejšie načítanie webu zapríčiní v priemere až o 27 % viac konverzií. Zákazník je 2 kliky od vašej konkurencie, a keď bude čakať na načítanie vašich stránok, môže stratiť trpezlivosť. Vytvoríte zlý dojem a už sa na vaše stránky nevráti. Pravidelne testujte rýchlosť svojho webu napríklad pomocou webpagetest.org. Sústreďte sa na testovanie v sieti s pokrytím 3G a porovnávajte sa s konkurenciou. A prečo 3G? Nie všade je bezproblémové pokrytie 4G alebo LTE.

6. Pätičky sú zbytočné

Z experimentov Volis International vyplýva, že dlhé pätičky sú zvlášť v mobiloch zbytočné. Veľmi efektívne je vložiť do pätičky plávajúce call-to-action prvky s možnosťou zavolať vám alebo napísať e-mail. Dôležité však je všetko testovať.

7. Experimentujte

Všetky zmeny treba testovať, aby ste vedeli, či majú pozitívny dopad, alebo boli zbytočné. Vždy je dôležité testovať farbu tlačidiel, ich umiestnenie a obsah.

Význam videí v online marketingu

Na Slovensku si na Youtube za 1 mesiac pozrieme 6 miliónov videí. Bez videí nie je šanca na úspešné budovanie značky. Veľmi úspešné sú videá v e-mailoch, takto koncipované e-maily majú aj o 200 – 300 % vyššiu mieru prekliku.

Jana Kutliková, Zoot.sk – Budovanie identity fashion e-shopu

Budovanie identity e-shopu je dlhotrvajúci proces. V prvom rade treba na zákazníka pôsobiť konzistentne. V online aj offline. Máte na svojom webe nejaké rozpoznateľné prvky, aby zákazník okamžite vedel, že sa jedná o váš e-shop, vašu značku?

Až 92 % zákazníkov viac verí referenciám od svojich príbuzných a kamarátov ako reklame. Využívate referencie od zákazníkov, ktorí nakúpili a boli spokojní? Robíte aktívne niečo pre zber referencií? Robte veci tak, aby zákazníci mali chuť sami šíriť pozitívne správy o vašej značke.

Vytvorte si svoje unikátne predajné argumenty, prečo by zákazník mal nakúpiť práve u vás. Ponúkate niečo unikátne alebo zapadnete v záplave iných obchodov? Zoot prišiel s prepojením online a offline sveta a zaviedol svoje výdajne radosti. Tam má zákazník možnosť si produkt vyskúšať a keď ho nechce, jednoducho ho vráti. To všetko bez zaplatenia vopred.

Vo fashion si chce každý tovar ohmatať, cítiť jeho jemnosť a vidieť sa v ňom. Pri nákupe cez internet túto možnosť nemáme. Je preto dôležité poskytnúť zákazníkovi čo najviac podrobných informácií, aby sme minimalizovali riziko vrátenia. Sú to nielen informácie o materiálovom zložení, ale aj detailné fotky a prípadne video. Čím viac detailov, tým viac sa priblížime nákupu offline.

Ako Zoot odporúča budovať úspešný fashion e-shop?

  1. Buďte konzistentní – fonty, typografia a komunikácia brandu by vždy mala byť konzistentná, aby zákazník okamžite vedel, o ktorý e-shop sa jedná.

  2. Vzbudzujte túžbu – súťaže v komunite, look kampane a kvalitné texty.

  3. Budujte si dôveru – produkty musia doraziť k zákazníkovi tak, ako ste povedali a v čase, ktorým sa prezentujete. Okrem kvality musia mať napr. rovnakú farbu ako na webe – minimalizuje sa tým vrátenie tovaru.

  4. Pracujte so strachom – využite zľavy typu iba vy a iba teraz. Ale opatrne! Vzbuďte v ľuďoch prirodzený strach z vypredania tovaru, zvýšite tým ich záujem a konverzný pomer.

  5. Prekvapte zákazníkov – pribaľte im do balíku niečo navyše, zavolajte im iba tak. Rozprávajte sa s nimi, opýtajte sa ich ako sa majú, majte o nich záujem.

Nebojte sa ukázať svoju tvár. Buďte tvárou značky, ukážte, že za e-shopom stoja reálni ľudia. Budujte okolo seba príbeh a zdieľajte ho s vašimi zákazníkmi, napríklad v e-mailoch.

Michal Král, Pricemania Academy – Ako sa odlíšiť v záplave e-shopov

  1. Vyberte si ten správny trh

Všetko si podrobne analyzujte a vyberte si najvhodnejší trh. Využite nástroje na vyhľadávanie trendov – Google Trends. Na zistenie objemu vyhľadávania skvelo poslúži Google AdWords. Zo získaných údajov sa dajú vypočítať náklady na vstup na daný trh, náročnosť investícií do AdWords a približnú cenu za privedenie zákazníkov na web.

  1. Nešetrite na e-shop riešení

Znie to ako klišé, ale dobrý výber poskytovateľa e-shopu je kľúčový. Nechcete predsa pracovať na e-shope rok a potom sa firma 1+0 rozpadne a vám neostane nič. Zvoľte si zodpovedného partnera, napr. biznisweb.sk :)

  1. Komunikujte konkurenčné výhody

Zákazník si v záplave e-shopov musí nejako vybrať. Ak máte rovnaký produkt a podobnú cenu, podľa čoho si má vybrať? Musíte jasne a všade komunikovať vaše konkurenčné výhody.

 

  1. Ohúrte zákazníkov svojím zákazníckym servisom

Keď produkt nevyrábate, tak máte stále možnosť ohúriť zákazníkov servisom, ktorý im poskytujete. Neklaďte im prekážky v tom, ako s vami komunikovať. Zobrazte jasne telefónne číslo a e-mail. Integrujte online chat, aby vás v prípade nejasností mohli okamžite kontaktovať. Rýchla komunikácia je v dnešnej dobe nevyhnutnosťou. Poskytnite im široký výber platobných metód.

  1. Investujte do vzdelávania

Vzdelávajte sa, aby ste zákazníkom poskytovali neustále kvalitnejšie služby. Ak sa budete profesne posúvať vy, budete posúvať aj svoj e-shop. Prečítajte si 13 najčastejších chýb e-shopov z blogu Pricemania Academy.

Pozrite si celú prednášku Michala Krála.

Ako teda získať čo najviac nových a spokojných zákazníkov v roku 2017?

Základom úspechu je, aby ste poznali a prezentovali vaše konkurenčné výhody a mysleli predovšetkým na samotných zákazníkov.

2 jednoduché princípy, s ktorými sa musí každý e-shopár popasovať po svojom.

Držím vám palce, priatelia :)

avatar
Autor: Michal Števula CEO a zakladateľ značky STEVULA - moderné dámské a pánske business košele, non iron a slim fit košele zo 100% bavlny. Kvalitné košele, ako šité na mieru slovenským a českým zákazníkom, predáva v e-shope od roku 2016.

Diskusia k článku