Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

ONLINE trendy na rok 2017

online marketingové trendy 2017Visitalk event na tému “Marketingové trendy v roku 2017” bol opäť jeden z tých užitočných večerov, z ktorých odchádzaš nadšený a o poznanie bohatší. Môžem osobne potvrdiť. A bola by škoda, nechať si to “bohatstvo” len pre seba.  Rada sa s vami, ktorí ste na marcovom evente v Trenčíne neboli, podelím o všetko inšpirujúce, čo tu odznelo.

Viete, čo považujú za predpoklad úspechu v roku 2017 profíci z Visibility?

Začneme trendami online marketingu na rok 2017. Ak chcete v online svete uspieť, Juraj Sasko odporúča, aby ste sa zamerali hlavne na:

  1. Získavanie zákazníckych referencií – pozitívne je, že zákaznícky servis je a ešte dlho bude najdôležitejší. Ak si stále myslíte, že toto nie je priorita, mali by ste vedieť, že vašich zákazníkov delia od konkurencie 2 kliknutia. Že to naozaj funguje, potvrdili aj naši skúsení e-shopári. Pýtajte sa vašich zákazníkov, ako sú s vašimi službami spokojní.

  2. Tvorbu video obsahu – na sociálne siete je to momentálne ideálny obsah s vysokým prirodzeným dosahom. Z vlastnej skúsenosti odporúčame zakúpiť mikrofón – kompatibilný so smartphonom a formát mp4 je ideálny aj na váš youtube kanál. Každé video by malo v názve a popise obsahovať kľúčové slová. Ak natočíte krátku video prezentáciu produktov, nezabudnite video nahrať aj do produktovej fotogalérie. Okrem videa sú skvelé aj gifká, možno sa vám bude hodiť niektoré z giphy.com.

  3. Automatizáciu – a to nielen e-mailov. Vo Floxe si môžete okrem odoslania newsletterov zautomatizovať napr. aj vyradenie objednávok na základe skladového statusu, pravidlá pre blokovanie položky atď.

  4. Personalizáciu – ukážkovým príkladom personalizácie je internetbanking Tatra banky – stačí autentizácia hlasom a v TB presne vedia, kto ste. Pre zákazníkov vášho e-shopu takú možnosť síce nemáte, no môžete im poslať personalizovaný e-mail. Pozor, ale určite nie tak, ako napríklad ALZA: Od ukončenia VŠ prešlo naozaj už dosť rokov a naozaj som v tomto období ani nevyhľadávala notebooky, absolútne preto nechápem, prečo mi príde jeden deň mimozemská ponuka na:

alza-NEpersonalizacia.png

ukážka nepersonalizovaného e-mail marketingu od ALZA.sk

a o pár dní na detské hračky či domáce spotrebiče 😀

  1. Získavanie konverzií cez sociálne siete – sociálne siete síce neboli primárne určené na predaj, ale …, keďže je to skvelá príležitosť, prečo ju nevyužiť? Netýka sa to len Facebooku, reklamné kampane môžete využiť aj na Instagrame. Na FB sa snažte urýchliť realizáciu konverzie cez buttony Click to install/to download…

  2. Prepojenie reklamných systémov – myslite na to, že vaši zákazníci prehliadajú váš web počas dňa na rôznych zariadeniach, prípadne aj z viacerých naraz. Preto skúste nájsť platformu, ktorá dokáže vaše inzercie sledovať, menežovať a vyhodnocovať na 1 mieste. Skúste napr. Google Double Click.

  3. Natívnej reklame – odporúčací nástroj Strossle je na to ako stvorený.

  4. Fotenie alebo tvorbu vlastných obrázkov – akosi sa nám opozerali fotobankové fotky vysmiatych ľudí, preferujeme reálne zábery. Skvelé je, že na tie nám stačí smartphone. Tak si začnite aj vy vytvárať vlastnú fotobanku a uvidíte, že to prinesie želaný efekt.

  5. Lokálne vyhľadávanie – pre každú pobočku, predajňu pridávajte lokálny obsah, príp. založte lokálny web, stránku na Facebooku.

 

Základ je poznať čo najdokonalejšie toho, komu chcete predať – zákazníka. Áno, tú najlepšiu digi stratégiu postavíte vďaka tomu, že spoznáte vašich zákazníkov. Skúste si odpovedať na tieto otázky:

  • čo robí zákazník? – pracuje, cestuje, športuje, chce sa zabávať, hľadá informácie/rady, … tieto témy rozširujte a priebežne dopĺňajte

  • s kým je? – s priateľmi, s rodinou, s deťmi, s manželkou…

  • kam chce ísť a ako tam ide? – von, baviť sa, na dovolenku, výlet, meeting, používa navigáciu? (reklamný formát vo Waze)

  • čo potrebuje? – poskladať regál, uvariť zdravú večeru, naučiť sa niečo alebo nájsť prácu

  • kde je? – geo lokalizácia funguje na presnosť metrov, aj na FB viete zacieliť na lokalitu

lokalizacia-fb.png

možnosti GEO lokalizácie publika, ktorému chcete zobraziť svoj FB príspevok

Tak do toho! Skúste krok po kroku začať aplikovať tieto čerstvé rady, aby vaše úsilie bolo efektívnejšie a prinášalo viac výsledkov. Verím, že pokým sa s vami podelím o to, ako na platené kampane v roku 2017, už budete mať čo – to z tohto článku overené aj v praxi. Držím palce 🙂

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - v BiznisWebe pracuje od r. 2009, momentálne ako Key Account Manager. Vo voľnom čase relaxuje s rodinou a psom v prírode alebo premýšľa nad novými témami, ktoré by vás mohli zaujímať ;)

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať