Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Odporúčací nástroj Strossle – efektívna natívna reklama, ktorá naozaj funguje

natívna reklama StrossleAj vy ste už vyskúšali všetky možné druhy online reklám? A stále ste nenašli nič, čo by vám prinieslo jednoznačné výsledky? Ak vám poviem, že Strossle je inteligentný odporúčací nástroj, ktorý posunie váš obsah tým správnym adresátom, možno si poviete: Veď aj PPC kampane na Googli odporúčajú. Ale s obrovským rozdielom!

Strossle je druh natívnej reklamy, ktorá vám pošle potenciálnych zákazníkov z webov prémiových publisherov a to úplne prirodzeným nenásilným spôsobom. A presne tých, ktorí sa zaujímajú o to, čo vy ponúkate a navyše, ktorí sa o to zaujímajú práve teraz. V zahraničí je preferovaný najviac práve takýto typ natívnej reklamy, lebo prináša najlepšie výsledky.

Premeňme si to na drobné.

Na čom je založená trefná Strossle online kampaň?

Predstavte si, že potrebujete spropagovať článok na vašom blogu, alebo podstránku, na ktorej upozorníte na novinku na vašom e-shope alebo pripravovanú akciu, či produktové video, príp. videorecenziu.

  • Tímu Strossle zašlete pripravenú URL adresu.

  • Dohodnete podrobnosti kampane, či chcete dostať návštevníkov na váš e-shop, blog, koľko preklikov chcete za kampaň získať.

  • Strossle vám sám odfiltruje vhodných používateľov podľa vášho želania, ktorým váš článok zobrazí. Presne totiž vie, aký obsah sa im páči a odporúča im čo najrelevantnejší obsah.

  • Vyberá ich podľa informácií z cookies, takže vie o nich všetko, čo pre trefnú kampaň potrebujete.

  • Na Slovensku je Strossle platforma umiestnená na viac ako 50 weboch aj od vydavateľov ako sú Zoznam.sk, HNonline.sk, Markíza, Joj, Pravda, Internet.sk group, Startitup group a ďalších, odkiaľ k vám budú prichádzať návštevníci.

 

V praxi to teda znamená, že:

  • Umelá inteligencia odporúča obsah na mieru pre každého používateľa na základe kontextu a záujmov každého používateľa. Sleduje jeho správanie, aké články a videá sleduje, ako dlho, ako sa správa a následne mu vie priradiť ďalší relevantný obsah.

  • Ak napríklad vo svojom PR článku potrebujete podporiť predaj konkrétneho výrobku, napríklad Indulony, vaši potenciálni zákazníci sa ocitnú na niektorej z týchto viac ako 50 webstránok, automaticky im Strossle ponúkne priamo na tomto webe váš PR článok s preklikom na váš web/e-shop a teda aj cestu k vám. Tak ako to vidíte na obrázku nižšie. Niet sa prečo čudovať, že má táto NATÍVNA REKLAMA veľmi dobrú odozvu.

ukážka natívnej reklamy od Strossle na vysetrenie.sk

Ukážka natívnej reklamy od Strossle na Vysetrenie.sk

Majte svoju Strossle kampaň pod palcom

Rovnako, ako dokážete sledovať úspech svojich AdWords kampaní, dokážete sa prihlásiť aj do Strossle widgetu a sledovať progres. Ak sa rozhodnete pre zmeny či drobné úpravy v kampani, pracovníci Strossle ich nastavia za vás.

prehľad kampane v Stroslle

Ukážka toho, ako a čo všetko si môžete v administrácii Strossle kampane sledovať.

Výhody Strossle

  • nehrozí žiadne riziko vyhodených peňazí – presne si zadefinujete ciele, Strossle presne vie, kto a kedy má o váš obsah záujem a toho k vám pošle

  • platíte iba za preklik na vašu stránku, nie za zobrazenie vašej reklamy

  • vašim článkom na vašich vlastných stránkach zvýšite ich dosah

  • Strossle predĺži vašim PR článkom životnosť na ľubovoľný čas

  • môžete počítať s rýchlym efektom a výhodnou cenou

  • kampaň spravuje profesionál – váš kampaňový manažér

  • získate nových návštevníkov webu/e-shopu, resp. čitateľov blogu

  • zvýšite tak povedomie o vašej značke a pravdepodobnosť nákupu u vás

  • profesionálny support, ktorý okrem telefonickej a mailovej komunikácie ponúka aj možnosť osobnej konzultácie

 

Na viac zaujímavostí sme sa spýtali Filipa Kunu zo Strossle.

 

  1. Filip, prosím Vás, predstavte nám konkrétnejšie, čo je Strossle a v čom je podľa Vás lepší ako klasické PR portály?

Strossle.com je rýchlo rastúca spoločnosť založená vo Švédsku v roku 2013. Momentálne pôsobí na 10 európskych trhoch – Švédsko, Dánsko, Fínsko, Nórsko, Holandsko, Taliansko, Španielsko, Maďarsko, Česká republika a Slovensko.

Pomáha vydavateľom optimalizovať distribúciu ich obsahu. Umelá inteligencia odporúča obsah na mieru pre každého používateľa na základe kontextu a záujmov každého používateľa. Sleduje jeho správanie, aké články a videá prezerá, ako dlho, ako sa správa a následne mu vie priradiť ďalší, preňho relevantný obsah.

Návštevnosť zo Strossle poráža mnohé iné kanály v dôležitých číslach ako čas strávený na stránke a bounce rate. Mesačne je widget zobrazený viac než 200 miliónkrát a používatelia spravia viac než 5 miliónov klikov. Rozdiel je oproti mnohým iným v tom, že obsah dávame používateľovi v správnom čase (vtedy, keď číta a chce čítať ďalej) a ponúkame mu ho doslova na mieru (každému taký, aký sleduje práve on).

ako predĺžiť životnosť PR článkov

Strossle dokáže predĺžiť životnosť vašich článkov o niekoľko týždňov či mesiacov

2. Umelá inteligencia, to znie zaujímavo. Čiže zo získaných cookies vyhodnocuje Váš widget, aký obsah komu zobrazí. Nemôže sa stať, že mi zobrazí ten istý článok 2 a viackrát?

Na technológii pracuje 25+ developerov. V 2017 však chceme tento počet zdvojnásobiť, keďže plánujeme priniesť online vydavateľom nové spôsoby práce s dátami a získavania návštevnosti. Ak používateľ na niektorý z článkov vo widgete klikne, druhýkrát sa mu neukáže (vrátane obsahu od inzerentov). Ale, kým sa klik udeje, môže „prejsť“ viacero zobrazení.

3. Myslím, že Strossle by mohol byť pre mnohých slovenských podnikateľov zaujímavý. Kde všade sa Váš widget zobrazuje v slovenských online médiách a kde v českých?

Vydavatelia, ale aj menší blogeri, si môžu zadarmo umiestniť widget na ľubovoľné miesta na stránke – odporúčame pod článok, teda v momente, keď používateľ dočíta článok a je v nálade čítať niečo nové. Keďže obsah je personalizovaný, používateľ v priemere urobí viac zobrazení a ostáva na stránke dlhšie.

Priestor vo widgetoch je možné použiť aj na cielenú distribúciu ľubovoľných článkov a videí zadávateľov. Robia tak jednak v snahe predĺžiť životnosť svojich výstupov v médiách (PR články, natívne články a iné), ale tiež tak získavajú nových používateľov pre svoje firemné blogy, aktuality, magazíny a ďalší vytvorený obsah.

Na Slovensku je widget umiestnený na viac ako 50 weboch aj od vydavateľov ako sú Zoznam.sk, HNonline.sk, Markiza, Joj, Pravda, Internet.sk group, Startitup group a ďalších. V ČR napríklad na weboch vydavateľa Vltava Labe ako sú denik.cz, sip.cz a iné.

4. Ako sa taká Strossle kampaň nastavuje? Aké parametre potrebujete poznať, aby pracovala efektívne?

Potrebujeme len titulok, obrázok, URL k obsahu/článku a informáciu o tom, koľko klikov klient potrebuje a v akom období majú prebehnúť. Strossle je cenovo výhodné, pretože platíte len za návštevníkov, nie za impresie. Klient si sám rozhodne, koľko návštevníkov chce na svoj web/blog priviesť.

5. Máme dosť zahraničných klientov mimo Európy, neplánujete v blízkej budúcnosti aj expanziu napr. do anglicky hovoriacich krajín? Resp. aké sú Vaše plány na ďalší rozvoj Strossle?

Vzhľadom na dopyt, tento rok plánujeme rozšírenie našich služieb do piatich veľkých krajín Európy. Vydavateľom chceme poskytnúť Visitor Accelerator, unikátnu možnosť získavať dodatočný traffic. Pre zadávateľov chceme ponúknuť možnosť programatického nákupu a manažment kampaní. A keďže je taký obrovský dopyt po videu, ale vydavatelia nie sú schopní pokryť dopyt, poskytujeme klientom aj nový video formát.

6. Filip, máte medzi klientmi aj nejaké e-shopy/začínajúcich podnikateľov, aby sme mohli lepšie demonštrovať úspech/fungovanie Strossle? Nejaký konkrétny prípad by ste mohli uviesť?

Máme viaceré úspešné case studies, napr. s Rakúskou agentúrou pre cestovný ruch, Goretex, Procter and Gamble, veľmi dobré výsledky má tiež videoformát.

strossle-case-study prípadová štúdia Strossle kampane prípadová štúdia Strossle video kampane od Strossle
viac info o case study viac info o prípadovej štúdii výsledky prípadovej štúdie výsledky video kampaní

Natívnej reklame ide karta

Obrovskou konkurenčnou výhodou Strossle je, že je to inteligentná forma reklamy, ktorá zasiahne presne tých, ktorých potrebujete. Pritom ich neobťažuje a zobrazí sa im nenásilnou formou presne vtedy, keď sa zaujímajú o to, čo vy ponúkate. Proste reklama ušitá na mieru.

Štúdie hovoria jasne – natívnu reklamu si pozrie o 52% viac používateľov viac ako klasické bannerové reklamy. A navyše, má oveľa vyššiu dôveryhodnosť. Zobrazovaním najrelevantnejších článkov, videí a natívnej reklamy si dokáže získať vašich potenciálnych zákazníkov. A o to nám v reklame ide, nie? 🙂

 

Zdroj:

http://strategie.hnonline.sk/blogy/888426-pozri-aky-pekny-banner-som-videl

http://www.sharethrough.com/resources/in-feed-ads-vs-banner-ads/

http://www.inc.com/laura-montini/infographic/the-shift-to-native-advertising-in-marketing.html

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať