Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Skúsení e-shopári radia, ako získať viac objednávok v roku 2017 – 1.časť

Každý rok utrácame za vianočné darčeky v e-shopoch vyššiu a vyššiu sumu. Minulý rok nebol výnimka. Čoraz viac Slovákov si obľúbilo nakupovanie online. Je to pre mnohých z nás praktickejšie nielen v období Vianoc.

Na e-shopoch sa nakupuje jedna radosť

Čím ďalej, tým viac uprednostňujeme komfort pred návštevou obchodných centier. Na e-shopoch nás láka bohatší sortiment a výhodné ponuky pre verných zákazníkov, vďaka ktorým v konečnom dôsledku ušetríme, ale na druhej strane nakúpime viac. Zaujíma vás, ako dopadla vianočná sezóna 2016 v e-shopoch vytvorených cez BiznisWeb?  Prinášame vám o tom zaujímavý článok na blogu.

Ako získať viac objednávok z e-shopu v roku 2017?

Je jasné, že neexistuje univerzálny recept na úspech. Každému funguje niečo viac a niečo menej, podľa toho, v akom odbore podniká. Preto máme pre vás niekoľko trefných a overených tipov na zvýšenie predaja priamo od skúsených e-shopárov, našich klientov.

Prečítajte si, čo pomohlo im k objednávkam a novým zákazníkom v uplynulom roku a v čom určite hodlajú zotrvať, aby si ich biznis udržal stúpajúci trend.

mdiet.sk - bielkovinová ketogénna diétaPrezradíme vám, aké kroky podnikli a aké marketingové stratégie použili k dosiahnutiu rekordného počtu objednávok.

Obsahový marketing je základ úspechu. Potvrdil to aj Ján Šustek z mdiet.sk. Okrem blogu a sekcie FAQ na webstránke ponúkajú informácie o bielkovinovej ketogénnej diéte aj na blog.sme.sk.

“Striedali sme aj reklamu na Facebooku. Treba ale priznať, že v roku 2016 mal najväčší prínos Google AdWords a SEO,” dodáva pán Šustek.

kvalitné hračky pre deti - originálnehračky.skE-mailové kampane pomohli získať nových zákazníkov e-shopu OriginálneHračky.sk.

“Taktiež možnosť preddefinovať súhlas s posielaním newsletterov pre ľudí s objednávkou, kým sme to nemali zaškrtnuté, tak si newsletter dávalo posielať veľmi málo ľudí. Momentálne posielame cca 6000 klientom a snažíme sa vytvoriť maximálne dva newslettre za mesiac. Jeden je zväčša nejaká akčná ponuka – najviac sa nám osvedčila doprava zadarmo so zníženou hodnotou objednávky na pár dní,” popisuje svoju taktiku Michal Bugeľ.

mdiet.sk - bielkovinová ketogénna diétaAko zvládnuť nápor klientov v e-shope v období sezónneho predaja?

“Čo sa týka sezónnosti, je to jednoznačne o spôsobe rýchlej komunikácie v poradí telefón, e-mail. Veľmi záleží aj na čase a možnostiach doručenia,” radí pán Šustek, administrátor mdiet.sk.

“Zamestnávame rodinu na dohodu, vedia sa prispôsobiť času a podmienkam a hlavne nám môžu robiť všetky tie manuálne veci – hľadanie produktov, balenie, vypisovanie štítkov. Všetky objednávky, kvalitné hračky pre deti - originálnehračky.skmaily a telefonáty si riešime iba admini. Základ je všetko riešiť čo najrýchlejšie, prípadne aj cez víkendy alebo po večeroch. Ľudia si to vážia. Upravujeme aj šablóny e-mailov, hlavne pred Vianocami s informáciou, že všetko dodáme do Vianoc, keďže táto otázka sa objavovala pri viacerých objednávkach napriek tomu, že sme to mali na stránke zverejnené na viacerých miestach,” prezrádza svoju taktiku Michal Bugeľ z OriginálneHračky.sk.

Viete, čo dokážete vyčítať zo štatistík vášho e-shopu?

Okrem Google Analytics či iných štatistických nástrojov sa oplatí raz za čas pripraviť aj ďalšie reporty. Využijete ich pre potreby PR správ, zaujímavé infografiky na váš e-shop, web alebo blog. Skvele však poslúžia aj ako hodnotný obsah na sociálne siete.

Je radosť vidieť výsledky vášho úsilia aj v zaujímavých číslach. Napríklad ako v prípade mdiet.sk.

mdiet.sk - bielkovinová ketogénna diéta“Bielkovinová ketogénna diéta pomohla minulý rok schudnúť našim pacientom rekordných 3000 kg. V priemere sa veľkosť redukcie pohybovala od 4 do 14 kg, priemer redukcie 4-6 kg za 2 týždne. Pričom priemerný čas redukcie bol 1 mesiac. Jeden pacient z Košíc dokonca schudol až 52 kg,“ vysvetľuje Ján Šustek z mdiet.sk.

Ako sa presadiť na českom trhu

Pokiaľ ste sa rozhodli, že tento rok rozšírite vaše podnikanie aj do Českej republiky, mali by ste vedieť, že Seznam už dávno nie je vyhľadávačom číslo 1 🙂

Waterfall - retro vodovodné batérié , umývadlá do kúpeľne a kúpeľnové setyVeronika Filipin z waterfall-products.cz a waterfall-furniture.cz tvrdí: “Když shrnu internetový prodej v roce 2016, nejlepší výsledky má u nás vyhledávač Google, na druhém místě pak přímá návštěvnost, zde bychom mohli zahrnout např. inzerci v časopisech apod. Dále pak vede Seznam, Google AdWords a Facebook. Srovnávače u nás nikdy moc velkou roli nehrály, jsou vhodné spíše pro eshopy s běžnějším zbožím. Velkou pomocí je pro nás vždy blog byznyswebu, kde si hlídáme novinky a tipy jak být trochu napřed oproti konkurenci.”

Pani Filipin doporučuje komunikovať so zákazníkmi prostredníctvom sociálnych sietí:

“Oproti minulým letům nyní klademe větší důraz na sociální sítě. A to především na Facebook a nově v roce 2016 i placenou reklamu na Instagramu. Sociální sítě jsou pro nás ale spíše příjemným zpestřením k naší práci. Napřímo tak můžeme s našimi zákazníky sdílet radosti s nově rozbaleným či vystaveným zbožím, nábytkem, či ukázky z cest po světě, když pokukujeme po nových produktech. Zákazníci tak mají z první ruky náhled na naši práci z jiného úhlu a vědí o novinkách, i když jsou ještě ve fázi příprav. Každá sociální síť vyžaduje trochu jiný obsah, který člověk časem vycítí. Na Instagramu nám lidé více lajkují fotografie „z terénu“, např. fotografie z focení produktů apod. Facebookoví fanoušci zase upřednostňují už samotné hotové produktové fotografie.”

A čo považuje za základ úspechu pani Filipin z Waterfall Sense s.r.o.?

“Myslím si, že základem úspěchu je být něčím jiný a hlavně dělat práci srdcem. Dnešní doba se mi hodně libí, jeden dva lidé dnes díky internetu a sociálním sítím, dokáží víc, než fabrika o stovkách lidí. Navíc pokud je čas na změnu, je možné ji provést okamžitě a ne čekat na schválení od x lidí několik měsíců. Chceme zůstat „friendly“ a když chce zákazník přijet se psem a dát si „coffee“, tak proč ne.”

instagram Waterfall

Na Instagrame waterfallsense zákazníci preferujú viac fotky zo zákulisia výberu nových produktov alebo fotenia nových kúskov.

Na Facebooku sa oplatí vkladať video obsah, postačia aj krátke 360° prezentácie produktov alebo zábery na detaily produktov, často majú takéto videá naozaj rekordné počty videní:

360-produktove-videa-waterfall

Čo platí na Instagrame, neplatí na Facebooku. Fanúšikovia Waterfall waterfallsense na Facebooku obľubujú video obsah. Naozaj závideniahodný počet videní, čo poviete?

E-shopy sú in

Trend budúcnosti sú e-shopy. Ľudia ich preferujú pred nákupmi v preplnených obchodoch a obchodných centrách. Z pohľadu podnikateľa je vytvorenie a správa e-shopu oveľa menej finančne náročná ako napríklad udržiavanie a chod klasickej predajne.

Preto, ak chcete začať podnikať v roku 2017, zvážte výhody e-shopu. A keď sa rozhodnete, nezabudnite pri tvorbe vášho e-shopu na webdizajn optimalizovaný pre mobilné zariadenia, SSL bezpečnostný certifikát. Potom už stačí len sledovať aktuálne informácie od skúsených eshopárov na blogu o podnikaní na internete a načúvať svojim zákazníkom. Pokračovanie článku s radami od našich klientov, e-shopárov využívajúcich BiznisWeb.sk, nájdete tu.

Držíme vám palce.

podpis-sk

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať