Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Keby tak Santa a jeho brada vedeli, že je tu beardguru.sk

Michal Jaroš - Beardguru.sk

Michal Jaroš z BEARDGURU.sk

Ako súvisí brada s podnikaním na internete a e-shopom? Santa a každý správny bradáč by určite vedeli odpovedať. Zohnať kvalitnú kozmetiku pre bradáčov totiž nie je malina.

A tak sa Michal Jaroš z Beardguru.sk rozhodol, že zapláta dieru na trhu. A pláta ju úspešne dodnes. Dokonca ponúka aj produkty vlastnej výroby – balzamy a oleje. A to všetko stíha aj popri práci a externom štúdiu!

Veríme, že jeho príbeh bude inšpiráciou nielen pre začínajúcich podnikateľov, ale aj bradáčov vo vašom okolí :)

Začiatok podnikania ako z rozprávky

Michal už ako teenager vedel, že si chce založiť vlastný obchod.  Začal si pestovať briadku a neskôr bradu. V obchode, kde nakupoval pánsku kozmetiku pre “bradáčov”, každý mesiac dvíhali ceny v 10-tkach %, keďže im takmer nikto nekonkuroval. A tak ho napadlo, že by bolo dobré na Slovensko priniesť ponuku takých produktov,  o ktorých tu doteraz nebolo ani chýru  a so stabilnejšími cenami. Napríklad pomády, ktoré boli obľúbené v 50-tych a 60-tych rokoch, vlasové krémy a hliny, o ktorých bežné drogérie môžu len snívať.  Preto sa veľmi rýchlo pustil do tvorby e-shopu.

Čo sa v práci naučíš, v podnikaní 100x zúžitkuješ

Michal 4 roky pracoval na infolinke banky ako pracovník technickej podpory pre firemných klientov. Vďaka tomu sa vie dokonale vcítiť do potrieb svojich zákazníkov a byť im ústretový. Jeho empatický prístup si môžete overiť napr. aj hneď po odoslaní objednávky – tak podrobný zákaznícky servis s detailnými informáciami o zmene každého statusu objednávky sa nevidí často. Momentálne pracuje ako technická podpora pre zamestnancov banky.

Podnikanie na internete à la Michal z BeardGuru.sk

Michal si starostlivo otestoval rôzne zahraničné platformy, ktoré ponúkajú všetko od výmyslu sveta. Nevedel si však predstaviť dolaďovanie detailov a aktiváciu doplnkových funkcií. A tak hľadal a testoval ďalej – na Slovensku, v Čechách, dokonca i v Poľsku.

Prečítajte si, ako sa zrodil slovenský e-shop s kvalitnou kozmetikou a príslušenstvom pre bradáčov.

1. Ste jedným z mála slovenských e-shopov, ktorí testujú svoje produkty “na vlastnej brade” a výsledky testu zverejnia na BLOGU. Aký je ohlas na Vaše blogposty? Má to podľa Vás z hľadiska obsahového marketingu význam?

Som toho názoru, že to má význam. Keď si dnes zadáte do Googlu spojenie s bradou, tak je náš blog na prvých pozíciách, resp. na prvej strane. Či už starostlivosť o bradu, ako sa starať o bradu, ako strihať bradu atď… Neviem vôbec, či existuje nejaká stránka, kde sa Vám snažia priblížiť, ako sa o bradu starať, ako si ju zastrihnúť a podobne. Niektoré články na blogu majú aj takmer 2000 zobrazení, čo je pre nás nesmierny úspech. Sú tam samozrejme aj články, ktoré ľudí príliš nezaujmú a nedosahujú ani 300-400 videní, ale ani tieto čísla nie sú zanedbateľné :) Veľmi záleží od propagácie príspevku. Od detstva sa poznám s chalanom, ktorý spravuje FB stránku Bradáči a ak zverejníme zaujímavý článok s výpovednou hodnotou, vždy ho zdieľa a dosah rastie, tým pádom aj počet objednávok.

význam blogu v obsahovom marketingu

BEARDGURU.sk vytvorili blog priamo v administrácii e-shopu, Google indexuje okrem samotného článku na blogu aj hodnotenie produktu, ktoré presvedčí nerozhodných zákazníkov

2. Michal, v polovici októbra ste do e-shopu zaradili a vlastné balzamy a oleje na bradu, aký je na ne ohlas?

Zatiaľ veľmi pozitívny, dokonca balzam na bradu santal/ylang sme už dokázali vypredať :D. Sú to všetko prírodné, ručne vyrábané produkty zo Slovenska.

výroba olejov na bradu

fotky zo zákulisia prípravy prírodných, ručne vyrábaných olejov na bradu

branding, budovanie značky

Bradáčsky Branding – Michal každý balíček starostlivo zabalí, pribalí vizitku, samolepku a škatuľku opečiatkuje tak, aby sa na vás po jej otvorení “usmieval” bradáč z loga

3. Okrem kozmetiky a príslušenstva na bradu predávate aj prípravky na vlasy a styling. Bolo ťažké naučiť zákazníkov na “nedrogériové” produkty?

Teší nás, že naši zákazníci poznajú rozdiely medzi kvalitným produktom a lacnou alternatívou, ako je napríklad gél s mokrým vzhľadom :). Je vidno, že si na nové produkty už zvykli, dokonca aj na vlasové krémy a hliny.

4. Ak môžete, prezraďte, aké marketingové aktivity Vám pomáhajú? Okrem toho, že blogujete, ste aktívny na FB, máte certifikát Overené zákazníkmi … Podporujete aj nejaké bradáčske podujatia?

Ako som spomínal, FB stránka Bradáči bola od začiatku veľkým pomocníkom. Aktívne prispievanie na FB, pripomenúť sa existujúcim zákazníkom, skúsiť zaujať nových zákazníkov skrz lajkovanie a podobne. Mám založený aj instagram, ale zatiaľ na ňom nie som príliš aktívny, nevidím zatiaľ význam fotiť produkty a len tak ich dávať na instagram, toho je plno… :) Nesmiem zabudnúť spomenúť Google AdWords, nevyužívam zrejme ani desatinu všetkých možností, ale viem si pozrieť základné výsledky kampaní, nastaviť si kampaň, rozpočty a podobne.

V septembri prebehla veľká akcia Bradáči v Dunaji, kde sme boli jedným zo sponzorov. Dokonca som bol aj na natáčaní klipu, ktorý bol na akciu vyrobený. Uvidíme, či sa niečo podobné zopakuje budúci rok, prípadne oslovíme českých kolegov, u ktorých bola akcia už 3. rok po sebe veľmi vydarená.

5. Ak by ste mali poradiť začínajúcim podnikateľom – čo sú podľa Vás 3 hlavné veci, na ktoré by nemali zabudnúť, ak chcú vybudovať úspešný biznis na internete?

Komunikácia, dať zákazníkovi pridanú hodnotu (vedieť, čo predávam), trpezlivosť.

expedícia objednávok beardguru.sk

e-shop BEARDGURU.sk vám tyká a o každej zmene statusu vás vždy informuje

Ja osobne nemám rád, pokiaľ si niekde niečo objednám, potvrdenie objednávky mi príde na druhý deň a ďalšie 2-3 dni čakám, kedy príde tovar. Informovať zákazníka o všetkom potrebnom je bezpodmienečné (hlavne, ak dopredu za objednávku zaplatí), samozrejme tak,  aby nemal zákazník pocit, že ho obchod spamuje. Môj názor je, že by mal zákazník obdržať 3 emaily, aby bol informovaný o objednaní, o odoslaní a obdržal faktúru, v ktorej ho konkrétne my vyzývame na napísanie názoru, či bol s procesom objednania aj produktom spokojný. Byť online a odpovedať na emaily hneď, ako je to možné, byť dostupný na telefóne aspoň v pracovnom čase, mnoho ľudí ocení odpoveď aj vo večerných hodinách, prípadne počas víkendu (skúsenosť so zákazníkom, ktorý sa na druhý deň ženil:) ).

Ak nepríde podnikateľ s niečím, čo na Slovensku ešte nemáme, nemôže očakávať v prvom mesiaci desiatky/stovky objednávok. Treba si u ľudí vybudovať dôveru, dobré meno, využiť všetky dostupné nástroje, vďaka ktorým je to jednoduchšie – produktové porovnávače s recenziami, sociálne siete, zverejniť na webe info o sebe, prípadne reálnu fotku, kto sa o obchod stará – všetky tieto veci pomáhajú obchod zviditeľniť, ale nie zo dňa na deň.

Treba vedieť argumentovať. Zákazníci premýšľajú o tom, prečo si produkt majú kúpiť práve u Vás, keď inde ho majú za rovnakú cenu alebo lacnejšie. Dajte im najavo, že Vy im zdvihnete telefón a poviete o produkte čo najviac, pretože ste ho reálne vyskúšali alebo máte spätnú väzbu od zákazníkov, ktorí si ho už kúpili

overené zákazníkmi

je vidieť, že zákazníci sú s prístupom beardguru.sk maximálne spokojní, referencie na Heureka.sk hovoria za všetko

6. Je skvelé, že ste dokázali aj popri zamestnaní a štúdiu vybudovať tak úspešný e-shop. Kto všetko Vám pomáha a ako ste zatiaľ spokojný s redakčným systémom Flox, príp. BiznisWebom ako firmou?

priateľka Michala Jaroša

Michalova priateľka pomáha s tvorbou sloganov na Facebook, vybavovaním objednávok a expedíciou zásielok

No najviac mi pomáha priateľka, chystať objednávky, odovzdávať balíky na pošte alebo u kuriéra, pri písaní článkov a pri vymýšľaní a hľadaní našich FB sloganov :)

Flox je naozaj veľmi user-friendly, pri prechode na platcovstvo DPH som zavolal na infolinku a v pár krokoch bolo všetko vybavené. Keďže máte aj FLOX appku, viem si v nej skontrolovať každú objednávku. A dokonca všetky predvolené texty sa dajú prepísať na čokoľvek chcem ja a to je veľké plus :) Keďže je celý e-shop postavený na tom, že každému zákazníkovi tyká :)

Jediný mínus má zatiaľ bonusový systém, no verím, že čoskoro pribudne aj takáto možnosť – Odpočítanie sumy z objednávky podľa počtu nazbieraných bodov. Aktuálne sa dá zaplatiť iba celá objednávka alebo vybrať si za bonusové body určitý produkt.

Máte veľmi, veľmi, veľmi ochotný helpdesk, dokonca sám konateľ BiznisWebu mi viackrát pomohol pri optimalizácii AdWords kampaní, ktoré teraz podľa mňa fungujú veľmi dobre. Administrácia Floxu sa dá veselo obsluhovať aj cez telefón. Výhodou je aj 100% dostupnosť. Doteraz som si nevšimol, že by bola stránka nejakú dobu nedostupná.

7. Verím, že ako každý správny e-shopár, máte už aj Vy nejaké plány na rok 2017. Prezradíte, na čo sa Vaši zákazníci môžu tešiť?

Posledné mesiace som si pozháňal výbavu na brúsenie britiev, zašiel som k jednému skúsenému brúsičovi na “školenie” a odvtedy zháňam a dávam dokopy staršie britvy. Od budúceho roka plánujeme rozšíriť a naplniť aj e-shop kategóriu Holenie, no chceme ponúknuť produkt až vtedy, keď ho dokážeme sami nabrúsiť, pretože britva nie je nôž a brúsenie je veľmi odlišné od toho klasického. Takže vízia do budúceho roka je pozháňať britvy kvalitných značiek a keď ich nejaký zákazník kúpi a po 3-4 mesiacoch bude potrebovať prebrúsiť, budeme schopní zabezpečiť aj túto službu.

8. A ešte jedna otázka na záver, bradáčov na Slovensku pribúda – máte nejaký tip pre tých, ktorí sa rozhodli nechať si narásť bradu? Ako sa o ňu starať? Keby ste mali vyskladať set pre správneho bradáča, čo by mal obsahovať?

set pre starostlivosť o bradu, set pre bradáčov

set, ktorému sa každý bradáč poteší – bradáčska kozmetika a kefka na bradu od BEARDGURU.sk

Najskôr by si človek mal sám objektívne povedať, či mu brada rastie, nie každému bolo nadelené do génov, aby mal peknú, hustú bradu. Ak tá brada nevyzerá pekne, naozaj by som sa radšej pravidelne holil a možno investoval do toho, ako vyzerajú moje vlasy :)

Ak sa teda chalan rozhodne, že bradu zapustí, v prvom rade sa o ňu treba aj starať :) Mnoho mládencov sa po odrastení prvého centimetra musí oholiť, pretože sa celý deň škriabu na tvári, brada svrbí. Aj na to však slúži bradáčska kozmetika, ktorá pokožku upokojí, dodá brade potrebne živiny, brada zhustne, lepšie a krajšie rastie. Aspoň raz za 2 týždne bradu trochu prestrihať, veď aj kvietky a stromy sa zvyknú strihať, aby boli hustejšie, krajšie :) A v neposlednom rade buď obyčajný hrebienok alebo kefka, ktorá spod brady odstráni suchú pokožku, bradu vyčistí… pre ďalšie tipy treba pozrieť náš blog ;) :)

E-shop BEARDGURU.sk je naozaj ukážkový príklad toho, že keď sa chce, všetko sa dá. Rovnako, ako v predchádzajúcich príbehoch o ViGi® Fashion, Farmárik.sk alebo MonaVera.sk, aj Michal z BeardGuru je úspešný vďaka tomu, že myslí predovšetkým na zákazníkov. Ponúka produkty, ktorým dokonale rozumie a podnikanie ho baví. Zákazníci uňho nájdu presne taký obsah, aký potrebujú a hľadajú. A to je presne tá cesta, ktorej sa veľa podnikateľov v dnešnej dobe nevenuje.

Ak práve plánujete marketingové aktivity na budúci rok, nezabudnite si pripísať nasledovné úlohy:

  • spoznať svoju cieľovú skupinu – odporúčame vypracovať si tzv. User Persony (ako na to sa dozviete aj na školení Obsahového marketingu od Včeliště.cz alebo bezplatnom kurze od Truniversity),

  • pravidelne písať články na blog – spracovať témy, ktoré vašich zákazníkov (aj tých potenciálnych) zaujímajú,

  • budovať dôveryhodnosť e-shopu,

  • komunikovať so zákazníkmi aj na sociálnych sieťach – na Facebooku by ste nemali násilne vnucovať svoje produkty, skôr zabávať fanúšikov.

Prajeme vám úspešný výber dodávateľa e-shopu a veľa spokojných a verných zákazníkov,

podpis-sk

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - v BiznisWebe pracuje od r. 2009, momentálne ako Key Account Manager. Vo voľnom čase relaxuje s rodinou a psom v prírode alebo premýšľa nad novými témami, ktoré by vás mohli zaujímať ;)

Diskusia k článku