Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Aj Krakonoš by si vybral lyže v e-shope CykloArt

Radi prekonávate svoje méty? Či už v podnikaní alebo pri aktívnom relaxe vo voľnom čase?  Čo tak dnes obľúbená cyklistika? Či už vlastníte MTB, SOBY 20 alebo skladačku, iste nám dáte za pravdu, že technológie napredujú rýchlosťou Sagana.

O pokrokových technológiách nielen v cyklistike sa porozprávame s Jaromírom Ožanom z českej Kopřivnice. Predstavíme vám príbeh športových nadšencov z predajne CYKLOART.  Títo bikeri, ktorí žijú tým, s čím pracujú sa aktívne zúčastňujú Kopřivnického drtiča. Perfektne a ochotne, ale hlavne odborne, vám pomôžu pri výbere športového vybavenia. A to nielen bicyklov, ale aj lyží, snowboardov či posilňovacích strojov. Nie nadarmo je ich motto “Na našich věcičkách ujedete”. V každom ročnom období, za každého počasia a každom veku 🙂

Základom úspešného e-shopu sú podľa nich stále nové trendy a dokonalý servis. Ako to robia, že sa im tak skvele darí, vám teraz prezradíme.

1. Prevádzkujete web cykloart.cz aj e-shop.cykloart.cz. Prečo ste sa rozhodli pre takéto riešenie? Nepodporoval Váš redakčný systém tvorbu e-shopu alebo, aké boli dôvody?

Hynek Vlček - zakladateľ CykloArt

Hynek Vlček, zakladateľ CykloArtu

Zo začiatku to bolo doporučenie jednej veľkej firmy, ktorá s týmto mala skúsenosti. Boli sme a sme partnermi dodnes.

Už na začiatku Váš systém ponúkal nadštandardné funkcionality oproti iným e-shop systémom, akoby ste boli o nejaký ten rok popredu. Napr. napojenie na dodávateľa.

To bolo kľúčové.

2. Na Vašom e-shope nájdeme komplexné vybavenie pre športovcov – aktuálne predovšetkým lyže, bežky, snowboardy, ale aj bicykle, elektrobiky, posilňovacie stroje či športové oblečenie. Ktoré reklamné taktiky využívate počas roka, aby ste zákazníkov oslovili čo najlepšie?

Sú tu rôzne kampane PPC, direct mail priamo na zákazníka, je dobré tiež využívať funkcie personalizácie zliav, kedy zákazník už nakúpil a zaregistroval sa, a po druhé už po prihlásení nakupuje so zľavou. No a potom, samozrejme, prepojenie s Facebookom. Tam máme naše športové aktivity a klubové akcie.

rozcestník na e-shope

eshop.CykloArt.cz v priebehu roka potrebuje obmieňať svoju ponuku produktov, využívajú preto Rozcestník do kategórií produktov

3. Patríte k prvým testerom nášho unikátneho napojenia e-shopov na XML feed  dodávateľa AUTHOR Agang, ktorý využívate od roku 2009. V 2014-tom ste prešli na nový Flox. Skúste stručne zrekapitulovať Vašu spoluprácu s BiznisWebom.

Hlavne na začiatku sme neverili v tak rýchly nástup objednávok, samozrejme sme sa učili a teraz je konečne miesto pre moje poďakovanie za opravdu, veľkú trpezlivosť a profesionalitu s postupným dolaďovaním  e-shopu od ľudí z BiznisWebu. Vďaka tomu ideme, predávame a sme úspešní.

4. Aké sú podľa Vás najväčšie výhody BiznisWebu?

Je to hlavne napojenie na dodávateľa, rýchle platobné metódy, zákazník sa dnes ponáhľa aj na e-shope, chce rýchlo zobraziť obrázok, popis, rýchly košík, rýchle platobné metódy  a doprava.

Zdá sa, že sú to bežné funkcie, ale každá platforma Vám to neponúkne a keď, tak  len na polroka a potom už je všetko zastaralé a nikde Vás nie je vidno. Kdežto BiznisWeb na sebe maká a NEUSTÁLE NIEČO VYLEPŠUJE, POSIELA NÁVODY NA SEO ZLEPŠENIE A VYCHYTÁVKY. Sleduje trendy a nové nastavenia vo vyhľadávačoch a prispôsobuje sa im automaticky. Takže  sme, ako sa hovorí, stále IN.

eshop.CykloArt.cz - sila local SEO

CykloArt stavil na LOCAL SEO a vďaka zákazníckym hodnoteniam z Google ich e-shop medzi konkurenciou vynikne.

5. Je o Vás známe, že máte vlastných mechanikov, ktorí sa pravidelne školia priamo u výrobcov svetových značiek. To je zároveň skvelý benefit pre Vašich zákazníkov, rovnako, ako aj pozáručný servis. Prečo je podľa Vás dôležité, neustále svojich zamestnancov vzdelávať?

E-shop, ak nie ste napr. veľký MALL, by mal mať aj kamenné predajne a v našom obore je nevyhnutný aj servis. Je veľa ľudí, ktorí bicykel na e-shope vidia, prečítajú si o ňom všetky dostupné informácie, vyberú si, ale pre istotu si naň chcú sadnúť, previezť sa, a preto prídu k nám na predajňu – to je dôležitý moment. Tu  už sledujú recenzie servisu, chcú mať istotu, že sa im bike nepokazí niekde na výlete v lese.

bike servis Kopřivnice

100% zákaznícky servis zahŕňa samozrejme aj pravidelný servis a údržbu bicyklov.

 Naši mechanici musia absolvovať školenia a to stále dokola, pretože cyklistika a technológie idú míľovými krokmi dopredu, a ten kľúč, ktorý sme používali celý rok na ďalší model už nepasuje, ak by som to mal tak v skratke zhrnúť. Máme tu napríklad jedného mechanika už takmer 25 rokov – takže ten už niekoľko stoviek tisíc bicyklov mal v ruke ako som tak v rýchlosti spočítal. 🙂

 

6. Idú Vianoce, veľa rodičov možno premýšľa o tom, že zakúpi svojim deťom lyže, snowboardy. Poraďte im, čo všetko by mala obsahovať výbava lyžiara, snowboardera začiatočníka?

Základ je rešpektovanie niektorých logických, nepísaných pravidiel, dobrá nálada a ohľaduplnosť  na svahu . 🙂

ponuka športového vybavenia na zimné športy

ak ste milovníkmi zimných športov, v e-shope nájdete naozaj pestrú ponuku lyžiarskeho vybavenia pre profíkov, ale i začiatočníkov

Začal by som rozhodne prilbou a chráničom chrbtice, to je najdôležitejšie, pretože, ak urobíme chybu v oblečení, tak len budeme mokrí a bude nám zima, ale rozbitá hlava a poranená chrbtica, to sa vrátiť, ako teplo na ruky, nedá. Potom je dôležitý kvalitný servis lyží alebo snowboardu, či bežiek.

lyze-servis-koprivnice

Servisní pracovníci CykloArt o prácu nemajú núdzu ani v zime, ani v lete. Servisné prehliadky a opravy bicyklov, či príprava lyží na sezónu ich dokážu zamestnať na takmer 10 hodín denne.

Pretože, keď hrany nebudú správne nabrúsené a sklznica správne ošetrená, nebude to zábava, ale trápenie a zranenie je na svete. Na koniec, aj keď to možno bude znieť zvláštne, je až oblečenie, ale bez toho sa tiež neobídete. V dnešnej dobe moderných materiálov už to nebude ako vo filme Anděl na horách – lyžiar celý obalený snehom a mokrý.

Základ je prvá vrstva – termo spodná bielizeň, ktorá má za úlohu odoberať pot z tela, aby sa na tele neodparovalo a tak nechladilo, druhá tepelná vrstva zahrieva a robí tepelný komfort.

Tretia vrstva bráni studenému vzduchu, snehu a vode dostať sa k telu. O tom by sa dala napísať kniha, dnes už je to veda a technológie, materiály sa vyvíjajú míľovými krokmi. Preto len tak v skratke.

7. E-shopári si už chystajú marketingový plán a rôzne aktivity na ďalší rok, prezradíte, čo máte v pláne Vy v Cykloarte?

Je to tajnejšie než tajné :). Ale teraz vážne, v priebehu budúceho roka chceme posilniť helpdesk, pretože sa stretávame s nárastom technických otázok. Zefektívniť pohyb dát od objednávky až po prevzatie prepravnej spoločnosti, a tiež budeme skúšať nový systém prepojených predajov, ale o tom by som ešte zatiaľ nerád hovoril.

8. A na záver 1 otázka na odborníka na elektrobicykle, ktoré ste výstižne nazvali “šláger storočia” – aké sú podľa Vás ich hlavné pozitíva, pre aké cieľové skupiny sú určené a prečo?

elektrobiky Kopřivnice

elektrobicykle – skvelý tip na vianočný darček nielen pre seniorov

Zo začiatku to vyzeralo, že prevažne pre seniorov, a potom to boli a sú manželky cyklistov,  na ktoré sa čakalo až vyšliapu na kopec, ale už to dávno nie je pravda. Sú e-biky na nákupy, na cyklochodníky, ale aj horské a celoodpružené, a dokonca aj zjazdové elektrobicykle. Bolo by to na dlhé rozprávanie, určite sa tento fenomén neustále hlási o miesto medzi bicyklami a do budúcna to bude celkom veľký segment v predajniach. A teraz k tým pozitívam – jednou vetou, ktorá vystihuje všetko: “Dojedeš dále a vyjedeš výše”. Kopec zákazníkov, ktorí si elektrobicykel kúpili, tak predtým najazdilo napr. 600-800 km za rok. Teraz od nich počujem, že na e-biku najazdia 2000 km, a vďaka tomu sú v prírode častejšie ako predtým – až teraz ich to začalo baviť, zväčšili si akčný rádius …

Hoci eshop.cykloart.cz využíva napojenie na dodávateľa cez XML feed, predávajú aj svoje vlastné produkty.

Za 24 rokov existencie svojej značky sa u nich vystriedali stovky tisícov produktov, napr. aj dnes už historické 2-metrové lyže či prvé snowboardy. Na svojom e-shope neustále pracujú. Neboja sa zmeny, práve naopak. Prinášajú v predstihu také vychytávky ako elektro bicykle alebo vyhrievanie do lyžiarskych topánok a rukavíc.

Čo dodať na záver? Ak niečo robíte s nadšením a vlastným presvedčením, dáte do toho všetko, vždy si vás úspech skôr či neskôr nájde. O to viac, keď ste sami dôkazom toho, že to, čo robíte, prináša úžitok aj vám ako človeku, ako je to v tomto “športovom” príbehu.

Prajeme vám odvahu  a úspešný štart do vlastného podnikania.

podpis-sk

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová - v BiznisWebe pracuje od r. 2009, momentálne ako Key Account Manager. Vo voľnom čase relaxuje s rodinou a psom v prírode alebo premýšľa nad novými témami, ktoré by vás mohli zaujímať ;)

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať