Blog o podnikaní na internete
Poradca úspešného podnikateľa

Viete, prečo by ste mali byť na Facebooku?

5 dôvodov, prečo e-shop a web potrebujú Facebook stránkyRuku na srdce, ako dokonale poznáte vašu cieľovú skupinu, vašich zákazníkov? Práve Facebook (ďalej len FB) je skvelým nástrojom, ktorý vám pomôže budovať vzťahy so zákazníkmi, veľmi dobre spoznať ich potreby, očakávania a problémy. Zistíte, čím žijú, čo ich zaujíma a aký štýl komunikácie preferujú. A presne tieto informácie vám umožnia trefne cieliť vaše marketingové aktivity a to nielen na sociálnej sieti.

FB to nie je len sociálna sieť

Je to perfektný nástoj, ktorý vám ponúka iný pohľad na vašich zákazníkov. Nehovoriac o tom, že veľa ľudí už na FB vyhľadáva ako na Google:

Facebook poslúži aj ako vyhľadávač

Facebook poslúži aj ako vyhľadávač

Na FB to žije

Nik vás nemôže nútiť založiť a spravovať si Facebook stránky, ak sa na FB necítite vo svojej koži, ale… Pravdou je, že vaši zákazníci sú na FB a to bez ohľadu na to, v akom odbore podnikáte. Stačí iba zvoliť správnu stratégiu, na ktorú prídete sami vlastnou skúsenosťou. Sami zistíte, čo na vašich zákazníkov funguje. Ale, ako sa hovorí, kto neskúsi, nevie 🙂 Vďaka analytickým nástrojom či štatistikám priamo na FB si viete vyhodnotiť, čo má pre vás význam a čo nie.

Na rozdiel od vášho e-shopu či webu to na FB žije. Nielen vy, ale aj vaši fanúšikovia často vytvárajú váš obsah (komenty, recenzie, hodnotenia, otázky….). Celkový dojem o vašej ponuke a firme pomáhajú dotvoriť práve reálné komentáre, recenzie, hodnotenia, fotky a otázky od vašich fanúšikov.

Tykať? Vykať?

Dobrá rada znie – ako si nastavíte, tak máte 🙂 Ak je vaša cieľovka napríklad mladšia veková skupina, kľudne môžete aj tykať. Ak sa rozhodnete prihovárať fanúšikom ich jazykom, nie je problém použiť ani slangové slová, ktoré oni bežne používajú a ktorým rozumejú. Podstatné je, aby ste si nastavený trend držali.

Budovanie dôveryhodnosti

Potenciálni zákazníci si pred kúpou radi overia, ako vás hodnotia iní zákazníci. Preto je dobré venovať sa nielen získavaniu referencií v rámci Overené zákazníkmi od Heureka.sk, ale aj priamo cez FB:

Facebook je skvelý zdroj referencií

vďaka FB získate aj skvelý feedback od samotných zákazníkov

Bojíte sa negatívnych referencií? V žiadnom prípade ich nemažte! Aj také reakcie vám pomáhajú dotvoriť obraz o vás a vašej firme:

spokojní zákazníci sa vás zastanú, nebojte sa negatívnych referencií na FB

ukážka z praxe – po 1 nepravdivej referencii sa ozvali spokojné zákazníčky a počet pozitívnych ohlasov sa zvýšil

A okrem toho môžete aj vy upozorniť na recenziu priamo v poste. Možno vám prišla nejaká pozitívna reakcia mailom, presne taká dokáže presvedčiť nerozhodných zákazníkov nakúpiť práve u vás. Nebojte sa pochváliť sa ňou na FB a pridať ju ako status, ak máte súhlas od klienta.

používateľské fotografie na FB stránke

fotografie priamo od zákazníkov zverejnite aj na vašej FB stránke – najlepšie ukážu, ako vaše produkty pomôžu vyriešiť konkrétnu situáciu

Nikdy nič nemažte

Rovnako, ako v prípade recenzií, aj negatívne ohlasy a komentáre vašich postov majú svoj význam. Ukážu, ako dokážete zvládať krízovú situáciu. Aj zdanlivo negatívna reakcia fanúšika, sa môže obrátiť vo váš prospech, vďaka tomu, že vhodne zareagujete.

ukážka krízovej komunikácie

nebojte sa argumentovať a brániť

Aký má teda Facebook význam pre váš e-shop či webstránky?

  1. je skvelým marketingovým nástrojom, vďaka ktorému dokonale spoznáte vašu cieľovú skupinu,
  2. pomáha budovať dôveryhodnosť vášho webu,
  3. ukazuje, ako viete riešiť krízovú situáciu – nemažete negatívne komentáre, ale riešite ich,
  4. slúži ako vyhľadávač,
  5. vďaka zákazníckym referenciám na FB získate aj dokonalý prehľad o tom, čo robíte dobre a čo je nutné ešte doladiť.

Veríme, že sme vás presvedčili o tom, že FB je skvelý marketingový nástroj. Bolo by škoda nebyť na FB, keďže sú tam vaši zákazníci, nemyslíte? Ak ich neoslovíte na FB vy, osloví ich vaša konkurencia. Preto, čím skôr začnete, tým lepšie.

Držíme palce!

 podpis-sk

PS: Ak ste na FB uplný začiatočník, sledujte náš blog, už čoskoro vám prinesieme článok na túto tému aj s konkrétnymi návodmi, ako na to.

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V BiznisWebe pracujem od r. 2009, začínala som na supporte, kde som mala skvelú príležitosť zoznámiť sa s reálnymi potrebami a otázkami podnikateľov či majiteľov e-shopov a webstránok. A preto sa snažím hľadať také témy, ktoré vám ponúknu užitočné odpovede. Máte iný názor? Budem vďačná za váš feedback - kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskusia k článku

Všetky dôležité informácie o podnikaní na internete, inšpiratívne príbehy a tipy od úspešných e-shopárov nájdete aj v našom ebooku Ako a v čom začať podnikať

Ako a v čom začať podnikať